5. května 2016 • 22:00

Revoluce v zámoří! Kluby zvažují reklamy na dresech

Autor:
TOP VIDEA
Sport proti simulování: Známé firmy Krmenčík nebo Přikryl i nováček Ljevakovič Sport proti simulování: Známé firmy Krmenčík nebo Přikryl i nováček Ljevakovič
LIGA NARUBY: Škoda vs. Škoda, Theo Hušbauer a rozvážný hasič LIGA NARUBY: Škoda vs. Škoda, Theo Hušbauer a rozvážný hasič
VŠECHNA VIDEA ZDE

Noc a den. Tak moc se liší evropské sportovní soutěže od zámoří. V tuhle chvíli není řeč o kvalitě, ale o penězích. Z reklamy. V zámoří vždy byla na prvním místě téměř čistá ledová plocha. Teď prý bude všechno jinak. Sponzoři chrastí miliony dolarů a zdá se, že majitelé klubů na to budou slyšet. Zámoří čeká finanční revoluce



Skoro miliarda dolarů (tedy 24 bilionů korun)! O takovou sumu bojují v zámořských prestižních soutěžích. To je hotový poklad. Právě o vstup reklamy na sportovní dresy se uvažuje v zámoří po vzoru NHL stále častěji.

Peníze do zámořské soutěže hodlá vložit Adidas. Slavná NHL se tak může během dvou let těšit na více než půl miliardy korun. Že to bude revoluce v oblékání a firma bude chtít své tradiční tři pruhy někde vidět, o tom nepochybujte.

Obchodníci si spokojeně mnou ruce a konkurence závidí, takovou injekci by uvítal každý sport. „Vzhledem k obrovskému množství peněz, které Adidas plánuje vydat, se dá očekávat jeho agresivní politika,“ předpovídá jeden ze zdrojů kanadská stanice TSN.

Králem profesionálních sportů v zámoří však zůstává NFL, kde i bez nového sponzora navýšily příjmy na 13 miliard dolarů (305 bilionů korun). Komisionář soutěže Roger Goodell však vymýšlí, jak závratnou sumu ještě navýšit. Možná i on nakonec podlehne pokušení umístit na dresy tvrďáků z NFL nějakou tu reklamu. Vodítkem pro něj může být pohled do Evropy, kde pouze z reklam vygenerovaly fotbalové kluby profit 930 milionů dolarů (v přepočtu skoro 24 miliard korun).

Právě na tuhle částku by si chtěli v zámoří sáhnout. Kouzlu peněz podlehly také kluby z NBA.

Takové Toronto Raptors vehementně hledá sponzora, který by klubu za reklamu na dresech nabídl sumu okolo pěti milionů dolarů (117 miliard korun). Zatím se pod bezednými koši ukázala naposledy automobilka KIA, když ozdobila dresy při All Star game.

Fanouškům se podobné počínání mnohdy nezamlouvá, jenže majitelé klubů mají jasno. Pokud se zvýší příjmy klubů v soutěži o stovky milionů dolarů, nejspíš neodolají a reklamu na dres umístí. Ať už bude názor fanoušků jakýkoliv.

 

Témata:  sportNHLNBAMLBreklama