Květoslav Šimek
18. listopadu 2015 • 10:17

Tatru týmu Bonver bude na Dakaru řídit andorrský vozíčkář Llovera

TOP VIDEA
Kometa Brno - Hradec Králové: Šťastný gól domácích! Střelu Nečase si do brány poslal Štajnoch Kometa Brno - Hradec Králové: Šťastný gól domácích! Střelu Nečase si do brány poslal Štajnoch
V Plzni budu až do smrti, řekl kapitán Petržela. Divil se zprávě o odchodu Ďuriše V Plzni budu až do smrti, řekl kapitán Petržela. Divil se zprávě o odchodu Ďuriše
VŠECHNA VIDEA ZDE

Třetím do party mezinárodního týmu Bonver Dakar Project bude na Rallye Dakar 2016 vozíčkář Albert Llovera z Andorry. Na poslední chvíli nahradil zraněného polského pilota Roberta Szustkowského. Llovera bude řídit speciálně upravenou Tatru Jamal, v týmu doplní posádky Artura Ardavičuse a Tomáše Vrátného.



„Je neuvěřitelné, co se nám během několika dní podařilo,“ nezastíral šéf týmu Tomáš Vrátný. „O tom, že Robert nepojede na Dakar, jsme se dozvěděli asi před dvěma týdny. Ihned jsme začali hledat jiné řešení a oslovili jsme několik českých i zahraničních potenciálních klientů, od kterých jsme obdrželi zajímavé nabídky.“

Handicapovaný pilot Albert Llovera z Andorry pojede se speciálně upravenou Tatrou Jamal na Dakaru za tým Bonver Dakar Project
Nejzajímavější nakonec byla nabídka andorrského Alberta Llovery. Od osmnácti let je po zranění ze sjezdového lyžování ochrnutý od pasu dolů a trvale upoutaný na invalidní vozík. Přesto už se Dakaru zúčastnil v letech 2007, 2014 a 2015 v kategorii osobních automobilů.

Jeho navigátorem bude Charly Gotlib (26x startoval na Dakaru), vítěz v kamionech z roku 2007. Palubním mechanikem bude Jaromír Martinec, který dřív jezdil s Tomečkem a Azevedem.

„Byl to bláznivý týden plný telefonátů, mítinků, nákresů auta a hodně najetých kilometrů,“ popisoval hektické týdny Llovera.

„Rád bych poděkoval mému novému navigátorovi Charlymu Gotlibovi, týmu Bonver Dakar Project a společnosti Guidosimplex. Během pěti dní se nám podařilo upravit auto tak, abych jej mohl řídit, což je neuvěřitelné.“

Llovera bude kamion ovládat pouze prostřednictvím páček a táhel na volantu. S podobným systémem startoval na Rallye Dakar v roce 1988 bývalý pilot formule 1 Clay Regazzoni. Shodou okolností jel také na Tatře. „Mám z tohoto nového dobrodružství velkou radost,“ dodal Llovera.

Na spolupráci se těší i Tomáš Vrátný. „Jsem velice rád, že se stal součástí našeho týmu. Je to pro nás velká výzva, ale já věřím, že ji zvládneme.“

Témata:  sportmotorismusdakarvrátnýLlovera