Ivo Pospíšil
15. srpna 2015 • 15:15

Hanika dal v Brně vzpomenout na Peška: Může to být dobrý závod!

TOP VIDEA
Sport proti simulování: Známé firmy Krmenčík nebo Přikryl i nováček Ljevakovič Sport proti simulování: Známé firmy Krmenčík nebo Přikryl i nováček Ljevakovič
LIGA NARUBY: Škoda vs. Škoda, Theo Hušbauer a rozvážný hasič LIGA NARUBY: Škoda vs. Škoda, Theo Hušbauer a rozvážný hasič
VŠECHNA VIDEA ZDE

V trénincích na domácí brněnskou Grand Prix nepřesvědčoval. Všechno časy za první desítkou. Ale přišla kvalifikace, poslední kolo a bum! Karel Hanika vykřesal u českých fanoušků naději na nedělní závod, když se kvalifikoval na sedmé příčce. „Zlepšuje se to, a pokud bude tempo takové, jaké jsem jel, tak nevidím problém,“ řekl Hanika novinářům po jízdě, kdy ho od druhé řady dělilo jen 0,001 sekundy.



Kde se to zlepšení ve vás vzalo?
„Už dneska ráno jsme udělali velký krok oproti včerejšku a prakticky jsme vyměnili celou motorku včetně šasi a motoru. Bylo to mnohem lepší. Ráno jsem jezdil na ojetých gumách, proto jsem v tréninku nebyl tak vysoko, ale měl jsem z té jízdy mnohem lepší pocit. V kvalifikaci jsme dali nové gumy, což bylo hned o něčem jiném a mohli zajíždět rychlá kola od začátku. S tím jsem spokojený. Jsou tam navíc ještě místa, kde bychom mohli něco zkusit. Otestujeme to ve warm-upu.“

Od druhé řady vás dělila jen jedna tisícina…
„Je tam můj týmový kolega.“ (před ním je Brad Binder)

Týmový kolega, to často bývá největší soupeř…
„Druhá nebo třetí řada, to už je jedno, hlavně, že je to někde vpředu. Kdyby se mi povedl podobný start jako v Indy, tak by to bylo dobré. Ale pro mě je nejdůležitější být v prvních pěti řadách, to se dá ještě s tím závodem něco dělat, pak už je to hodně těžké. Moje pozice je dobrá, takže to může být dobrý závod.“

Jaké tedy bylo to poslední kolo, v němž jste tento výsledek urval?
„Byli jsme v desítce skoro celou kvalifikaci, ale bylo rozhodují poslední kolo a já měl před sebou mezeru a rychlého kluka, kterého jsem stahoval. To je perfektní situace. Dal jsem do toho, co jsem mohl. Mohlo to být ještě o trošku lepší, na konci mávali žlutými vlajkami, takže jsem ho nemohl předjet, ale jinak myslím, že dobré.“

Je jedno, jestli stát na konci druhé řady nebo na začátku třetí?
„Určitě by bylo lepší šesté místo, v kvalifikaci jsem ho měl už dvakrát a starty se mi z něj povedly. Ale na brněnské trati není špatné to vzít v první zatáčce zvenku. Je to široké a bude tam hodně narváno. Ani jedno z těch míst není špatné. Bude záležet na startu.“

Je to druhý nejlepší výsledek od roku 2007, co byl Lukáš Pešek pátý a pak dojel na stupních vítězů. Je i tohle výzva?
„Kvalifikace letos nic nedokazuje, u mě to platí zvlášť. Jsem na kvalifikace dobrý pilot, ale nemám takové kvality, abych to dokázal udržet. Ale zlepšuje se to, a pokud bude tempo takové, jaké jsem jel, tak nevidím problém.“

Takže by mohlo vydržet i stávající nastavení motocyklu?
„Jezdil jsem s ojetými gumami stejné časy jako loni na konci závodu, což je dobrá zpráva. Ještě na tom zapracujeme a myslím, že jsme hodně blízko.“

Spát se vám tedy dnes bude dobře?
„Ano, včera jsem z toho nebyl nadšený. Samotnému mi to moc nešlo, nedodá to na psychice, ale dnes už jsem se cítil lépe. Měl jsem sebevědomí a nakonec je z toho pěkné místo na startu.“

Karel Hanika byl v paddocku v obležení novinářů. Sedmá příčka z kvalifikace je zajímavým příslibem do závodu
Karel Hanika byl v paddocku v obležení novinářů. Sedmá příčka z kvalifikace je zajímavým příslibem do závodu