16. srpna 2015 • 13:07

Kornfeila sanitky na trati nerozhodily: Ještě víc mě to nabudilo

Autor: jip
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Plekanec promluvil o Kladně: Když se pořád opakují stejné chyby, tak…
Od smutné fotky ke slovenskému snu: Česko je pragmatičtější, říká Smetana
VŠECHNA VIDEA ZDE

Ať byla jeho sezona jaká chtěla, v Brně dokázal Jakub Kornfeil obvykle zabodovat. Podařilo se mu to i letos. Z dvacátého místa po kvalifikaci se v opakovaném závodě Moto3 na Grand Prix Brna dokázal vyšvihnout až na 9. příčku a zapsat druhý nejlepší výsledek letošního roku.



„Můžu být spokojený. Z dvacátého místa jít na deváté není ostuda. Udržet se v první skupině jezdců byl náš cíl po celý víkend, to se podařilo,“ bilancoval Kornfeil.

Znamenalo pro vás postavení kolem desátého místa ve vedoucí skupině maximum možného?
„Můj problém se jmenoval Masbou. (francouzský jezdec, pozn. red.) Jezdil jsem za ním, a čekal jsem, až se dostane buď víc dopředu, nebo vypadne. Jeho Hondě to totiž do kopce hrozně jelo. Udržet se za ním a pak ho ještě dát na brzdy bylo nereálné. Tihle kluci mi vždycky ujedou na nějakých pět metrů, dohnat je a ještě předjet je pak strašně těžké. (Masbou nakonec pět kol před koncem skutečně vypadl, pozn. red.) Pak byl přede mnou Kent, který je na tom váhově stejně jako já, ale zase je to tak zkušený frajer a jede tak luxusní stopu, že je těžké ho předjet. Já jsem to dvě kola zkoušel, ale nedostal jsem se tam. Je to škoda, chtěl jsem se zapojit do bojů vepředu, bylo to možné, ale asi jsem na víc neměl.“

Jeden ze dvou hromadných pádů při GP Brna v kubatuře Moto3
Jeden ze dvou hromadných pádů při GP Brna v kubatuře Moto3

Štěstí jste naopak měl v úvodním kole, kdy šly těsně kolem vás nebezpečné pády. Jak jste tu situaci viděl?
„V první šikaně přede mnou popadalo několik kluků. Viděl jsem to dopředu, protože ti kluci šli do první zatáčky strašně rychle, najížděli do ní o dvacet až třicet kilometrů v hodině rychleji. Viděl jsem, jak se tam blíží, tak jsem jen narovnal motorku a snažil jsem se jim vyhnout. Odjížděl jsem odtud předposlední, za mnou už byl jen Kevin Hanus. Pak jsem zase tři čtyři borce předjel, ale to už byla vyvěšena červená vlajka a závod přerušen.“

Musel jste měnit taktiku pro restart, trvající jen dvanáct kol?
„Vlastně byl ze závodu takový sprint. Při devatenácti kolech se musí taktizovat, být opatrný na gumy, toto bylo něco jiného. Dvanáct kol se dá jet pořád stejně.“

Jakub Kornfeil v Brně

2015 (Moto3) 9. místo
2014 (Moto3) 14. místo
2013 (Moto3) 8. místo
2012 (Moto3) 6. místo*
2011 (125 ccm) 7. místo*
2010 (125 ccm) 5. místo*
*nejlepší nebo vyrovnaný nejlepší výsledek v sezoně

Jaká panovala v paddocku nálada před restartem?
„Úplně v pohodě. IRTA (jezdecká asociace) to má pošéfované skvěle, hned se vědělo, na kolik se pojede kol, kdy se bude startovat, nebyl chaos. Vědělo se, že jezdci z havárie jsou v pořádku, pozice na startu nám zůstaly z kvalifikace. Panovala normální nálada.“

Skutečně s vámi psychicky neotřese, když jezdce z trati odvážejí sanitky?
„Naopak, mě to víc nabudilo, že jsem byl víc hladový za výsledkem.“

Proměnil jste to v body a odstup 1,4 vteřiny za vítězem. Berete to?
„Asi to byl nejmenší odstup za vítězem v Brně. Každopádně je to i nejméně z letošních závodů, toho si vážím, měl jsem třetí nejrychlejší kolo závodu, což je taky plus. Jsou tam pozitivní věci.“

Takže má víkend po váhavých trénincích a kvalifikaci dobrou tečku?
„Já jsem věděl celý víkend, že na to máme. V závodě, když startuju zezadu, je důležité vyrazit a nebát se to tam v prvním druhém kole poslat. První kolo mi vyšlo neskutečně, říkal jsem si, že nesmím vypnout, ukolébat se, musím jet pořád kupředu. Když někoho předjedete a půl kola pak nic nevymyslíte, předjede vás zpátky. Pořád musíte vymýšlet, jet, to jsem udělal a vyplatilo se to.“

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud