18. srpna 2015 • 09:27

Abraham řeší budoucnost: Může být i celý rok mimo MotoGP

Autor:
TOP VIDEA
V Plzni budu až do smrti, řekl kapitán Petržela. Divil se zprávě o odchodu Ďuriše V Plzni budu až do smrti, řekl kapitán Petržela. Divil se zprávě o odchodu Ďuriše
Trenér Třince Kýhos po výhře v Plzni o kauze Polanský: Tým to utužilo Trenér Třince Kýhos po výhře v Plzni o kauze Polanský: Tým to utužilo
VŠECHNA VIDEA ZDE

V předchozích letech už motocyklový jezdec Karel Abraham během letní přestávky obvykle věděl, co bude následovat další rok. Letos jediný Čech v MotoGP spíš jen mlhavě tuší, jaké jsou jeho vyhlídky.



Jednou z nich je opuštění mistrovství světa na celý rok v případě, že by se stal testovacím jezdem KTM. Rakouská značka chystá vstup do MotoGP pro rok 2017 a hledá zkušeného pilota, který by jí pomohl v příští sezoně motorku vyvíjet.

„Je pravda, že s některými lidmi z KTM jsme se potkali,“ potvrdil Abraham během brněnské Grand Prix. „Je ale hodně brzo na to mluvit o konkrétních věcech, nic není dohodnuto, nic jsme nepodepsali. Vše je otevřené,“ říká jezdec, jehož prioritou je setrvání v MotoGP bez jednoroční pauzy.

KTM jednání potvrzuje. Netýká se to jenom závodění, ale rovněž testování na Masarykově okruhu, jehož majitelem je jezdcův otec Karel Abraham starší.

„Pan Abraham má syna, který by u nás mohl být jako testovací jezdec. Ale má také závodní okruh, který by nám mohl sloužit jako testovací trať. Naše trucky by potřebovaly z Innviertelu (sídlo KTM) pouhých pět hodin a byly by na místě. My chceme 2016 každý měsíc pravidelně jednou testovat a v tom by mohlo Brno sehrát klíčovou roli,“ uvedl Pit Beirer, šéf Motorsportu KTM.

Abrahamovy možnosti

HONDA

Nejsnadněji se jeví setrvání ve stávajícím týmu, který ale před rokem přišel o hlavního sponzora (Cardion) a dosud nemá náhradu.

KTM

Abraham by se na rok musel vzdát závodění, plusem by ale byl vývoj motorky, s níž by se do MotoGP zase za rok vrátil.

SUPERBIKY

Přestože o tom zatím nejedná, přiznává Abraham sám: do Moto2 zpět nechce a pokud nesežene místo v MotoGP, moc jiných možností než SBK není.

Momentálně jezdí Karel Abraham na hondě specifikace Open, což je stroj, s nímž lze jen velice těžko bodovat. Za továrními motorkami dojíždějí motocykly Open až ve druhé desítce. Brněnský závodník je z boje o každý jednotlivý bod skleslý, ale těší se na příští rok, kdy by se měla začít používat jednotná elektronika.

„Zajímavá budoucnost,“ komentuje úpravu. „Pro Open motorky je to velký posun, který nám dá šanci závodit třeba i v elitní desítce. Záleží jen, co si vymyslí ještě k tomu,“ uvažuje Abraham.

Vyvrací naopak spekulace, že by měl mít namířeno do mistrovství světa superbiků. Server speedweek.com už ho dokonce vidí na stroji Ducati 1199 Panigale.

„O tom jsem s nikým nemluvil, nevím, kde to mohlo vzniknout,“ namítá brněnský rodák.

Ke změnám ale směřuje, už jen proto, že v MotoGP mají od roku 2017 působit pouze dvoučlenné týmy a Abraham je dosud samotným jezdcem svého týmu AB Motoracing.

V širším měřítku se nezříká ani přesunu do superbiků, přestože MotoGP považuje za něco, co se jen tak neopouští.

„V některých případech to může být produktivní. Lze odejít do superbiků s příslibem výborné motorky a návratu do MotoGP třeba za dva roky, až někomu bude končit smlouva,“ říká Abraham.