Ivo Pospíšil
4. května 2016 • 13:18

Štajfa vyřadila ze Šumavy spojovací tyč. Přesto nabral zkušenosti

TOP VIDEA
Málaga - Granada: Famózní Ochoa! Hostující gólman předvedl úžasný zákrok Málaga - Granada: Famózní Ochoa! Hostující gólman předvedl úžasný zákrok
VŠECHNA VIDEA ZDE

Zahájil novou etapu, ale zároveň se musel vypořádat s mírným zklamáním. Při své premiéře za volantem Škody Fabie R5 nakonec Vojtěch Štajf víkendovou Rallye Šumava nedokončil. Na vině byla poškozená spojovací tyč řízení. „Škoda, neplánovali jsme umístění, ale chtěli jsme dojet do cíle,“ prohlásil Štajf. Už se však těší na další podnik, příští měsíc startující Rallye Český Krumlov.



Přípravám na první závod sezony věnoval takřka měsíc intenzivní práce. Vedle dvou testování ještě řešil řadu organizačních záležitostí. A byť nakonec první podnik nedokončil, netajil se, že mu Rallye Šumava dala za volantem nové Škody R5 spoustu zkušeností.

„Návyky na produkční vůz mám v sobě stále příliš zakořeněné a Fabia R5 reaguje poněkud odlišně. I když jsme si na Šumavu neplánovali konkrétní umístění, chtěl jsem dojet až do cíle a co nejvíc se s vozem naučit. To se nám bohužel nepovedlo, alespoň ale nemáme vozidlo poškozené. Kilometry z nedokončené soutěže tak věnujeme dalšímu testování, abychom byli pro reparát na druhém podniku sezony co nejlépe připraveni,“ prohlásil Vojtěch Štajf.

720p 480p 360p 240p
Podívejte se na Rallye Šumava pohledem Vojtěcha Štajfa, který závod nedokončil

Co se pilotu Racingu 21 stalo? Ve druhém dni se mu ohnula spojovací tyč řízení.

„S Františkem jsme byli rozhodnuti přidat a posunout se s časy nahoru. Do odbočky asi 3 km po startu první sobotní zkoušky jsem auto poslal smykem a jeho reakce na vytahaném štěrku mne trochu překvapila. Počítal jsem s tím, že se předek více na výjezdu sveze, Fabia ale zahnula jak po kolejích, a tak jsem zavadil o betonovou zábranu na krajnici, přestože jsem o ní měl v rozpisu poznámku,“ vyprávěl.

„Čekal jsem defekt pneumatiky, ale pneumatika Pirelli vydržela. Zato se nám ohnula spojovací tyč řízení, volant byl nakřivo a auto začalo trochu plavat. Vypadalo to, že zkoušku sice dokončíme, ale bohužel asi čtyři kilometry před jejím cílem spojovačka praskla, vzpříčilo se kolo a auto se stalo neovladatelným. Přestože jsme si náhradní díl vezli v autě a dokázali spojovačku vyměnit, po více než dvaceti minutách ztráty nemělo cenu dál v soutěži pokračovat, protože bychom byli stejně vyloučeni pro překročení časového limitu,“ popsal Štajf svůj konec v soutěži.

Vojtěch Štajf na Rallye Šumava
Vojtěch Štajf na Rallye Šumava

I přesto byl však s prvním závodem sezony spokojený. Jen v pátek měl třeba ztrátu na celkového vítěze Jana Kopeckého méně než 1,5 sekundy na kilometr.

„Asi se nedalo čekat víc, to auto je pro mě úplně nové, ale jede se s ním parádně. S Frantou nám Fabia R5 vyhovuje po všech stránkách kromě trochu stísněného interiéru, na který si musíme zvykat. Každopádně auto má na to jet mnohem rychleji, než s ním jedu já, navíc mě nijak nestraší a nastavení máme v tuto chvíli solidní. V učení s novou technikou budeme pokračovat na Krumlově, kde doufám, že se posuneme výš a napodruhé závod dokončíme,“ dodal Štajf.

Rallye Český Krumlov se pak koná od 27. do 28. května.