17. října 2016 • 10:12

Jeli jsme bez kola, zjistil Prokop po nárazu do svodidel až v cíli

Autor:
TOP VIDEA
Sport proti simulování: Známé firmy Krmenčík nebo Přikryl i nováček Ljevakovič Sport proti simulování: Známé firmy Krmenčík nebo Přikryl i nováček Ljevakovič
TOP poloviny extraligy: "svetry" Sparty i proč vyhasíná Kometa TOP poloviny extraligy: "svetry" Sparty i proč vyhasíná Kometa
VŠECHNA VIDEA ZDE

Nárazem do svodidel utrhli pravé přední kolo, ale závěrečné tři kilometry rychlostní zkoušky ujeli Martin Prokop a Jan Tománek (Jipocar Czech National Team) na Katalánské rallye i tak. Až v cíli s překvapením zjistili skutečné poškození vozu. Dál pokračovat nešlo, Katalánskou rallye nedokončili.



„Z kabiny to paradoxně vypadalo jen na poškozené zavěšení, takže jsme následující tři kilometry do konce erzety jeli nevědomky na třech kolech,“ líčí Martin Prokop. „Brzdily mi jen zadní brzdy, jel jsem opatrně, vše jinak slušně fungovalo a auto jelo krásně rovně. O reálném stavu Fiony mne informoval až Jenda Tománek, když za cílem vložky vystoupil z auta obhlédnout škody.“

Do posledního dne Katalánské rallye vstupovali Martin Prokop s Janem Tománkem z devátého místa celkové klasifikace. V druhé rychlostní zkoušce však Fiesta RS WRC, přezdívaná Fiona, opustila za zatáčkou ideální stopu a tvrdě narazila pravou přední částí do svodidel.

„Ráno jsme jeli první erzetu za naprosté tmy, na rozdíl od aut, která startovala již za světla třicet nebo čtyřicet minut po nás,“ líčí Prokop. „Pro mne to bylo likvidační, jízda v noci mi nejde a také tomu odpovídal nepříliš dobrý čas. O dost horší byla ale moje volba pneumatik, kterou jsem si vlastně zadělal na katastrofu v erzetě následující.“

Martin Prokop měl pořádnou smůlu, v poslední den Rally Catalunya havaroval a závod nedokončil

Propop nasadil měkkou směs, gumy rychle zničil. „Na druhé vložce už byly gumy celkem v háji a na výjezdu z jedné ze zatáček, která hodně utahovala, mne gumy nepodržely. Celé auto se utrhlo a nabouralo přímo do svodidel. Ani jsem nestihl zareagovat, udělat úhel a jít do nárazu bokem, jaká to byla rychlovka.“

Že při nárazu utrhli pravé přední kolo, to Prokop s Tománkem ani nezaznamenali. Zbývající tři kilometry dojeli s ohnivým „ocasem“ létajících jisker i tak. „Z kabiny to paradoxně vypadalo jen na poškozené zavěšení, takže jsme následující tři kilometry do konce erzety jeli nevědomky na třech kolech. Je to k vzteku, ale i to jsou závody.“

Teď už se bude Martin Prokop se svým týmem MP-Sports soustředit na blížící Dakar. „Čeká nás poslední fáze příprav a testování v poušti,“ potvrdil manažer Quirin Müller. „Na Fionu bude přes zimu v dílně trochu smutný pohled, protože se k opravě dostaneme určitě až z jara po Dakaru.“

Témata:  sportmotorismusprokop