Vyprodaný zápas nebo koncert, to je pro O2 arenu zhruba 17 tisíc návštěvníků. K těmto akcím pivo neodmyslitelně patří a spotřeba na jedné z nich pak dosahuje výtoče velké hospody za měsíc. Pokud se jedná o několikadenní akci, znamená to pro pivovar Staropramen, dlouholetého partnera haly, mimořádná opatření.
Pro rozsáhlé akce v O2 areně, jakou je třeba i probíhající šampionát, je vždy připraven tým lidí přímo ve smíchovském pivovaru, který zajišťuje logistiku zásobování a kontrolu kvality piva. Posílena bývá i obsluha pivního hospodářství přímo v hale.
„Lze to nazvat pivní pohotovostí jak v pivovaru, tak na místě. Pro takovýto typ akce jsou vždy připraveny do detailu propracované pracovní postupy. Pro každou možnou situaci je zpracován záložní plán včetně záložní technologie čepování piva. Vše proto, aby si každý návštěvník mohl dopřát kvalitní pivo včas. A abychom měli jistotu, že vše bude dobře fungovat, veškeré technické vybavení pivního hospodářství v hale nedávno prošlo celkovou revizní kontrolou,“ popisuje Milan Loskot, manažer technického servisu Staropramenu.
Zatím největší kapacitní nápor, který hala během jedenácti let zažila, byl během minulého hokejového šampionátu konaného v České republice v roce 2004. Jeho průběh ukázal, že veškeré naddimenzování a výběr technologií byl správný. „Při počátečním testování se ukázalo, že zvládneme natočit přes 30 000 piv za patnáct minut,“ dodává Milan Loskot.
Vyprodané zápasy a obrovský zájem návštěvníků z celé Evropy v celkovém součtu tehdy znamenaly prodeje v řádu stovek tisíc piv za zhruba dva týdny konání. Za hokejem pak v úspěšnosti prodeje piva následují přirozeně rockové koncerty.
Co se týká odhadu výtoče na každou akci či zápas, ten je přitom velmi složitý. „Vždy jde o specifické publikum. Výtoč tak bývá proměnlivá. O to více je důležité zajistit flexibilitu zásobování. V tom máme výhodu jak ve zkušenosti, tak v blízkosti smíchovského pivovaru a zavážíme ho u mimořádné akce i dvakrát denně. Tankové pivo je pak na místě vždy ve správnou dobu. Například prodej piva během jednoho zápasu mistrovství lze přirovnat k prodeji piva velké hospody za měsíc,“ doplňuje Milan Loskot ze Staropramenu.
Jak unikátní pivní systém funguje a jak se pivo dostane ze Staropramenu do O2 areny si můžete prohlédnout zde: