Hokejová Slavia se stala středem pozornosti, ale ne výkony na ledě. V úterý večer agentura Break PR vydala zprávu, že klub založil motivační fond, do kterého mohou fanoušci přispívat. Finance by pak měli dostat hráči jako prémie, pokud se zachrání v extralize. Majitel Vladimír Pitter se ve středu od projektu distancoval, marketingový manařer Petr Buršík, který projekt vymyslel, však v klubu skončil.
„Už jenom titulek (Hráči HC Slavie Praha získají čtyři sta tisíc od fanoušků. Musí ale zachránit extraligu) mě pobouřil, byl jsem zděšený,“ popsal deníku Sport Pitter.
PR agentura akci spustila, aniž by s klubem uzavřela jakoukoli smlouvu. Nicméně za podstatou a smyslem kampaně stálo marketingové oddělení klubu, přesněji jeho manažer Petr Buršík. Jeho odvolání klub potvrdil ve čtvrtek ráno v tiskové zprávě.
„Beru to ale jako jednoznačné pochybení jednotlivců, kteří v marketingu působí. To bude mít dohru. Celé to padá na hlavu kolegy Buršíka,“ přiznal ve středu večer vlastník Slavie. „Že by hráči dostali prémie od fanoušků, je blbost. Hráč nepotřebuje motivovat, protože je pod smlouvou, která mu dává práva a povinnosti. Myslím, že jejich zodpovědnost vůči značce Slavie Praha je vůči nim natolik silná a veliká, že nepotřebují žádnou další speciální motivaci,“ dodal Pitter.
Vznik fondu fanoušky hodně pobouřil a shodou okolností na středeční odpoledne klub naplánoval setkání se svými příznivci, kteří se o vznik sbírky vehementně zajímali.
Pitter také zváží, jestli proti PR agentuře nepodnikne právní kroky. „Mělo to velkou medializaci, tak to s naším právníkem budeme zvažovat. Nikdo z klubu neudělal žádnou objednávku ani pokyn, aby se to spustilo, tak myslím, že může dojít i na tohle. Jednoznačně to poškozuje klub, majitele a hráče. V této situaci, kdy se sezona nevyvíjí ideálně, tohle je hodně nepříjemná věc,“ pravil majitel posledního celku extraligy. Zástupce PR společnosti se deníku Sport odmítl vyjádřit.
Nicméně ti fanoušci, kteří přispěli, o své peníze nepřijdou. „Lze očekávat, že vzhledem k okolnostem sbírka nedopadne, tak se peníze vrátí přispěvatelům,“ sdělila Jana Ecksteinová z internetových stránek Hithit.cz, na kterých je fond zveřejněn.
Nejlepší data z Tipsport extraligy přináší