11. dubna 2016 • 21:30

Lídři si dupli. Spartu a Liberec nebude od roku 2018 vysílat ČT sport

Autor:
Sparta a Liberec se od sezony 2018/19 hodlají utrhnout od smlouvy s BPA, svá marketingová práva na domácí zápasy podle informací deníku Sport poskytnou komerční O2 TV Sport
TOP VIDEA
LIGA NARUBY: Škoda vs. Škoda, Theo Hušbauer a rozvážný hasič LIGA NARUBY: Škoda vs. Škoda, Theo Hušbauer a rozvážný hasič
JAK TO BYLO: Legenda Barcelony Kubala je v Klubu ligových kanonýrů JAK TO BYLO: Legenda Barcelony Kubala je v Klubu ligových kanonýrů
VŠECHNA VIDEA ZDE

Patří mezi nejsledovanější, nejsilnější značky na tuzemském hokejovém trhu. A proto chtějí i více peněz. Minimálně Sparta a Liberec se od sezony 2018/19 hodlají utrhnout od smlouvy s BPA, svá marketingová práva na domácí zápasy podle informací deníku Sport poskytnou komerční O2 TV Sport.



Doposavad v hokejové extralize platilo, že jsou si v jistém ohledu všichni rovni. Každý ze čtrnácti účastníků podepsal kontrakt se servisní organizací BPA, která zajišťovala zobchodování marketingových práv.

Následně zisky rozdělovala. Podle současných podmínek to vycházelo cca 8 milionů korun na sezonu pro každého. Nehledě na návštěvnost, nehledě na výsledky. Každému se měřilo stejně a minimálně Spartě s Libercem to vcelku logicky přestalo vyhovovat.

Pražané proto už v minulosti iniciovali vznik nového systému. Chtěli do něj promítnout umístění, průměrnou návštěvnost zápasů. Nikdy s těmito nápady nepochodili, v roce 2013 se po krachu jednání s konkurencí rozhodlo o další pětileté spolupráci s BPA a tím pádem i Českou televizí.

„Finanční hodnotu kontraktu teď nebudeme zveřejňovat, ale můžu prozradit, že částka je nižší, než tomu bylo v předchozích letech,“ řekla tehdy šéfka BPA Jana Obermajerová. Dohoda vyprší v roce 2018 a nová už minimálně v případě dvou jmenovaných týmů navázána nebude.

V úterý totiž oznámí zástupci komerční televize O2 dohodu, která jim zaručí exkluzivní práva na oba aktuální finalisty. To například znamená, že jejich domácí zápasy nebudou bez jejího svolení ani v internetovém vysílání sázkových kanceláří.

Oba vyvolení budou mít svou unikátní smlouvu na částku, která má být výrazně výhodnější. Pro zbytek účastníků nejvyšší soutěže to znamená komplikaci, protože nekompletní balíček práv může ztratit na ceně.

Jeho majitel by sice mohl vysílat i utkání rudého „S“ a Bílých Tygrů, ale pouze ta z arén svých partnerů. Tahle podmínka navíc bude platit i pro vyřazovací boje, čímž pádem by například aktuální boje o Pohár na obrazovkách veřejnoprávní stanice vůbec nebyly.

Revoluce oznámená poměrně dlouhou dobu před jejím uvedením v praxi může vzbudit napříč českým hokejovým děním velké emoce, nicméně zdá se být nezvratnou. Fanoušci se tak dočkají podobného modelu, jaký znají ze Synot ligy.

Pech po postupu: Sérii rozhodly maličkosti

480p 360p 240p
Boleslav - Liberec: Euforie! Tygři míří do finále