2. března 2017 • 12:00

Volání přes Wi-Fi boří hranice

Prezentace klienta
TOP VIDEA
PRVNÍ DOJEM: Jágr v kondici, Kladno jede. Smoleňák vzýval pána z Vysočiny
Samek o Slavii a italském trápení: Těžký půlrok. Řešil se návrat do Česka
VŠECHNA VIDEA ZDE

Klasické telefonování v mobilních sítích se zdánlivě od doby nástupu GSM sítí nezměnilo. I když se objevily novější a modernější sítě, zůstával zachován stávající princip, kdy hovor putoval výhradně přes síť daného operátora. Služba Wi-Fi volání ovšem tuto praxi nabourává, dovede být velmi užitečná a navíc umí ušetřit uživatelům i peníze. 



Stačí jedna aplikace

Vodafone spustil v Česku službu Wi-Fi volání už vloni na podzim. Jde o užitečnou záležitost, která usnadní život zákazníkům, kteří se pohybují v oblastech s nejistým pokrytím signálu nebo třeba v zahraničí. Tam dovede ušetřit i spousty peněz za případné roamingové poplatky.
Telefonování v sítích Wi-Fi sice není nic nového, různé VoIP služby fungují už dlouho, ale možnost používat je jednoduše se svým vlastním telefonním číslem, na kterém je uživatel na příjmu prakticky neustále, bývalo hodně komplikované. Díky aplikaci Vodafone Wi-Fi volání, která je pro zákazníky operátora Vodafone dostupná v obchodě Google Play, ovšem může výhody této služby využívat prakticky každý majitel a zákazník operátora s telefonem s operačním systémem Android. Podmínkou je jen vhodná verze operačního systému, ten musí být ve variantě 4.0 nebo mladší, to ale splňují v podstatě všechny chytré telefony s Androidem, které jsou v současnosti na trhu.

Foto Vodafone


Volat přes Wi-Fi v síti operátora umí i některé vybrané modely chytrých telefonů s patřičným vestavěným firmwarem, ale aplikace je jistotou v podstatě pro všechny. „Vodafone nabídl dostupnost hlasových služeb mimo pokrytí mobilním signálem jako první operátor v České republice v masovém měřítku,“ zdůrazňuje Petr Dvořák, viceprezident pro koncové zákazníky ve Vodafonu.

V zahraničí i ve sklepě

Aplikace funguje zcela jednoduše. Stačí ji nainstalovat, službu si aktivovat třeba v internetové samoobsluze a pak telefonovat tak, jak je uživatel zvyklý. Stačí otevřít aplikaci a vyťukat (nebo ze seznamu kontaktů vybrat) telefonní číslo a vytočit hovor. Pokud je telefon připojen ve Wi-Fi síti, začne se hovor spojovat tak, jak je uživatel běžně zvyklý. Netrvá to o nic déle, než klasické spojení hovoru a kvalita následného spojení může být mnohdy lepší, než kvalita běžného hovoru. V tom je krása Wi-Fi volání – spojí uživatele tam, kde síť nedostačuje nebo kde není vůbec žádný signál. Například tedy v mnoha dobře stíněných moderních železobetonových budovách, ve sklepení restaurací a podobně. Ale také třeba v zahraničí. Pak není nic jednoduššího, než se na exotické dovolené v hotelu připojit k tamní Wi-Fi síti a volat za ceny, které zákazník platí běžně doma za místní hovor. Tedy samozřejmě za předpokladu, že daná Wi-Fi je dostatečně spolehlivá a má kvalitní připojení.

Foto Vodafone


I na takové případy aplikace myslí. V nastavení se totiž nachází možnost vybrat si, ve kterých Wi-Fi sítích má telefon funkci Wi-Fi volání používat a ve kterých nikoli. Mizernou Wi-Fi síť z hotelu lze tedy zakázat a Wi-Fi volání využít třeba v nejbližší restauraci, kde je připojení lepší. V tomto ohledu Wi-Fi volání opravdu boří hranice. Uživatel si totiž zavolá i tam, kde není signál mobilní sítě nebo tam, kde by se jinak kvůli útratě volat zdráhal.

Články odjinud


Články odjinud