Letošní ročník byl v ohrožení, protože Automotodrom Brno už v minulosti informoval o tom, že nemůže závody pořádat kvůli velké finanční zátěži. Ta je způsobena zalistovacím poplatkem za získání licence, který činí okolo 70 milionů korun. Právě kvůli němu Automotodrom Dorně dluží a žádal proto o podporu státu. Ten poskytl 30 milionů, které měl kraj přeposlat Dorně. Podmínky vlády k dotaci však neumožnily využití peněz na dřívější dluh, a proto je kraj neposlal. Na konci června dokonce Automotodrom pozastavil předprodej vstupenek, ale Dorna nakonec rozhodla, že se letošní závod pojede. Zároveň stanovila podmínku, že pro zachování Grand Prix v Brně je nutné do začátku letošního ročníku vyřešit financování v příštích letech.
Vše by měl vyřešit vznik spolku, ve kterém bude kraj a město. "Na základě přání Dorny nebude dále držitelem licence Automotodrom Brno, ale tento spolek složený ze zástupců kraje a města. Je možné, že budou přibývat i další, protože je spolek otevřený. Automotodrom bude smluvním partnerem, protože někdo musí závody technicky zajistit," řekl Hašek.
Právě podobu spolku a dvacetimilionovou podporu bude projednávat mimořádné zastupitelstvo kraje. Sejít se musí i mimořádné zastupitelstvo Brna, které kromě účasti ve spolku na letošní závody vyčlenilo 10 milionů korun. "Zatím nemáme určený přesný termín. Ještě se musí sejít primátor Petr Vokřál s hejtmanem Michalem Haškem a ministryní školství Kateřinou Valachovou. Potom určíme datum mimořádného zastupitelstva. Předběžně bychom ho chtěli 11. srpna, ale není to potvrzené," řekl ČTK primátorův náměstek Matěj Hollan (Žít Brno). Vokřál (ANO) je podle něj nyní mimo republiku.
Velkou cenu navštěvují statisíce lidí, což je důvod, proč se do její záchrany vložil kraj i město. Podle jejich představitelů dělá akce Brnu velkou reklamu a má velký ekonomický přínos.