30. června 2016 • 10:36

Fejfar se po zranění vrátil ve velkém stylu, uspět chce v i Pace

Autor: ČTK
Vstoupit do diskuse
0
Autokrosař Václav Fejfar má za sebou ideální vstup do sezony. Po třech odjetých závodech mistrovství Evropy kraluje divizi Touring autocross a vykročil za čtvrtým kontinentálním titulem. Navíc jej teď čeká start na domácí trati v Nové Pace, kde v předešlých třech letech vyhrál. Fejfar však zůstává obezřetný. Dobře si pamatuje minulou sezonu, kdy na tom byl podobně, ale pak přišla havárie ve Francii, zranění a bylo po šancích na úspěch.


"Po loňské havárii jsem tři čtvrtě roku neseděl v autě a ze začátku sezony mě to trošku poznamenalo. Pak jsem ale dva závody vyhrál a jsem spokojený. Jsem zase zpět," řekl ČTK Fejfar, jenž měl poraněnou plíci a zlomená žebra.

Návrat do ME ale nebyl lehký, soupeři se za krátkou dobu výrazně zlepšili. "Pole je hodně vyrovnané. Musím hodně závodit, abych se udržel na předních místech. Je to o velkém štěstí a o velkých penězích, zatím se nám to daří a doufám, že to bude takhle pokračovat," přál si.

Fejfarovi se sice ve Štikovské rokli pravidelně daří a zdejší závod má rád, moc si ho ale neužívá. "Je to pro nás nejtěžší závod sezony, protože jsem domácí a jsem pod velkým tlakem ze strany fanoušků, sponzorů a všech. V Rusku, kde mám klid, se mi závodí lépe," řekl Fejfar, který bydlí v nedalekých Lužanech.

Maximální znalost prostředí mu však k úspěchům v Mekce tohoto sportu nepomáhá. "Další kluci tady mají taky hodně odjeto. Já tam navíc nejezdím trénovat, to ani nejde. Vypadá to, že trať je pořád stejná, ale není to pravda. Poloměry zatáček zůstávají stejné, ale v každém závodě se dělají díry jinde. V tom je ten autokros krásný. V každém kole musíte reagovat na situaci," vysvětlil Fejfar.

Nová Paka je nejoblíbenější tratí jezdců napříč kontinentem, každoročně se zde sejde největší startovní pole. Například letos je přihlášeno 132 závodníků ze 17 zemí. "Je to jako Liverpool pro koně. Je to trať s velkým převýšením, 40 metrů. Zatáčky přes horizont. Pro nás jezdce je to adrenalin, srdíčková trať. Jezdci musí v sobě překonávat bloky, do zatáček není vidět, přesto se musí jet palba. Sebemenší zaváhání a propadnete se dozadu. Taková trať v Evropě není," dodal Fejfar.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud