23. března 2017 • 10:02

Širší a těžší formule můžou v nové sezoně zrychlit až o 5 sekund

Autor: ČTK
Vstoupit do diskuse
0
S řadou změn odstartuje víkendovou Velkou cenou Austrálie nová sezona mistrovství světa formule 1. Podle nových pravidel se například rozšířily pneumatiky i vozy, což sice pilotům ztíží jejich řízení, monoposty by však podle Mezinárodní automobilové federace zase měly být až o pět sekund na kolo rychlejší.


Kvůli vyšší hmotnosti sice budou vozy na rovince zrychlovat pomaleji, ale v zatáčkách budou výrazně rychlejší. Nárůst potvrdily i předsezonní testy v Barceloně, kde nejlepší naměřený čas byl rychlejší než všechny kvalifikační časy od roku 2007. "Je to neuvěřitelné. Když projíždím zatáčkami, tak si připadám jako kluk na horské dráze. Je to mnohem lepší než v minulosti," uvedl trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton z Mercedesu.

Nové monoposty jsou o 20 kg těžší (722 kg) a o 20 cm širší. Jde o návrat k dvoumetrovým rozměrům formulí před rokem 1988, které ale můžou ztížit předjíždění. "Z pohledu jezdce je to mnohem příjemnější. Ale nevím, jestli se to bude líbit fanouškům," uvedl Felipe Massa z Williamsu. "Určitě bude těžší někoho předjet. Auta jsou větší, a když za někým jedete, tak ztrácíte mnohem víc přítlaku," dodal.

Kvůli vyšší hmotnosti byl navýšen také limit paliva ze 100 na 105 kg. Podle kritiků to ale nemusí stačit a v závěru některých závodů to může vést k šetření benzinu.

Zvětšeny byly i pneumatiky. Zadní nyní mají šířku 405 mm oproti původním 325, přední nabyly z 245 na 305 mm. Gumy tak budou mít o 25 procent vyšší přilnavost a více vydrží. "Myslím, že taktické šachy, které jsme viděli v minulých sezonách výrazně opadnou. Hodně závodů se pojede jen na jednu zastávku v boxech," uvedl Paul Hembery ze společnosti Pirelli.

Oproti minulé sezoně klesl počet závodů, kterých se po odpadnutí Velké ceny Německa kvůli finančním potížím pojede dvacet. Po krachu Manoru se na start postaví deset stájí, o jednu méně než před rokem.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud