+
Nenechte si ujít nejnovější
zprávy ze světa sportu.
Sledujte nás na Facebooku
a dozvíte se vše jako první.
Tomáš Richtr
4. září 2017 • 11:08

Náskok Mercedesů na Monze zaskočil i Ferrari, příště se ale může vše otočit

TOP VIDEA
Olympijskou kolekci pro Pchjongčchang testovali sami sportovci Olympijskou kolekci pro Pchjongčchang testovali sami sportovci
Sportovci o Novotné: Strašná zpráva, odešla velká osobnost Sportovci o Novotné: Strašná zpráva, odešla velká osobnost
VŠECHNA VIDEA ZDE

Nečekalo se, že by snad Ferrari na domácí půdě okruhu Monza ukázalo Mercedesu, jak se to ve formuli 1 dělá. Vždy bylo jasné, že s ohledem na vlastnosti letošního Ferrari FH70 by těžko mělo na Monze nějakou výhodu. Že ale Ferrari prohraje v cíle o více než půl minuty, to překvapilo i samotné Ferrari.



To (v závodním režimu) představuje deficit skoro 0,7 sekundy na kolo a to je ve světě F1 hodně. Současně to byl ale okruh, který je asi nejhorším co do potenciálních výkonnostních rozdílů mezi Ferrari a Mercedesem. Jak ukázaly závody v Monaku a na Hungaroringu, již během příští městské Velké ceny Singapuru se může výkonnostní karta zase otočit. A to je na tomto šampionátu vzrušující záležitost. Hamilton se vrátil do vedení seriálu s náskokem pouhých tří bodů na Vettela.

Do cíle jej na druhém místě doprovodil kolega Valtteri Bottas, který už ale ztrácí 41 bodů a není pochyb o tom, že do zbývajících závodů se stane Hamiltonovým podporovatelem. Ne že by na Monze potřeboval Hamilton nějak chránit. Nebylo před kým. Bottasovu pomoc ale bude v některém ze zbývajících závodů letošní sezony Hamilton určitě potřebovat.

Kimi Räikkönen už nějakou dobu podporuje Sebastiana Vettela. Toho Räikkönen bez řečí před sebe pustil už v úvodních kolech závodu.

Vítězem VC Itálie se stal s přehledem Lewis Hamilton
Vítězem VC Itálie se stal s přehledem Lewis Hamilton

V dobrém světle se předvedli nováčci Lance Stroll a Esteban Ocon. V deštěm zmáčené kvalifikaci podali zkušený výkon a technické penalizace soupeřů je vynesly do prvních dvou řad na startu. S ohledem na techniku, kterou mají, se nedalo čekat, že by bojovali o vítězství. Ale to, jak zatápěli Räikkönenovi, bylo zarážející. Räikkönena startujícího z páté pozice navíc porazil Daniel Ricciardo s vozem Red Bull–Renault, který ale startoval až šestnáctý.

Přesto všechno situaci alespoň částečně zachránil Sebastian Vettel tím, že se udržel na stupních vítězů, kam měl právě Ricciardo namířeno. Odměnou Vettelovi (a nejen jemu) byla tradiční úžasná scéna, kdy převážně italští fanoušci zaplní prostor startu a cíle tak spolehlivě, že skrze ně neuvidíte ani kousek asfaltu. Hamiltonovi na stupínku nejvyšším jasně dávali najevo, že na něm stříbrní nejsou vítání, ale byl to souboj vyrovnaný:

„Je jasné, že síla Mercedesu je větší než síla Ferrari!“ udeřil do slabin desetitisíce fanoušků. Souboj na ostří nože také na poli psychologickém. Zrovna na Monze totiž proti tomu nešlo nijak argumentovat.

Na opačném konci startovního pole se odehrávají dramata spíše mimo závodní dráhu než na ní. McLaren má jen pár hodin na to, aby se rozhodl o rozchodu s Hondou, která nevykazuje žádná zlepšení. Rozejít se ale nemůže, pokud nebude mít náhradu. Však vzpomeňte na potupné škemrání Red Bullu, aby jej Renault (vlastně TAG Heuer) vzal zpět poté, co mu vypověděl smlouvu, ale neměl žádný záložní scénář. Jenomže pro McLaren je jedinou alternativou Renault a Renault mu nebude dodávat motory, pokud mu jeden z jeho dosavadních zákazníků (vlastně pouze Toro Rosso) neuvolní ruce tím, že sám akceptuje motory Honda. Nikdo jiný ve hře už není.

Je rozhodně ironií, že pilot Toro Rosso (s motory Renault) označil rychlost vozů McLaren (s motory Honda) za alarmující. V tom smyslu, že McLaren byl pro Toro Rosso na Monze silným soupeřem. Otázka McLarenu a Hondy je nejvíce diskutovaným tématem současnosti a rozhodnuto může být každou hodinu.

Ať je výsledek jakýkoli, ovlivní to budoucnost F1 kolem těchto firem na několik let dopředu. 

 







Klasická verze
Mobilní verze