+
Nenechte si ujít nejnovější
zprávy ze světa sportu.
Sledujte nás na Facebooku
a dozvíte se vše jako první.
Adam Nenadál
2. srpna 2009 • 11:34

Kobe Bryant: Nejlepší, ale nenáviděný

Kobe Bryant
TOP VIDEA
CELÝ SESTŘIH: Ostrava - Olomouc 1:1. Domácí vedli po sporném gólu, srovnal Moulis CELÝ SESTŘIH: Ostrava - Olomouc 1:1. Domácí vedli po sporném gólu, srovnal Moulis
Chomutov - Mladá Boleslav: Emoce v plném proudu! V Chomutově se to servalo Chomutov - Mladá Boleslav: Emoce v plném proudu! V Chomutově se to servalo
VŠECHNA VIDEA ZDE

Magazín Forbes nedávno zveřejnil žebříček nejvíce nenáviděných sportovců v USA. A výsledky výzkumu společnosti E-Poll ukazují především na jedno: kdo ze sportovců si to v očích veřejnosti pokazí jednou, ten má smůlu na hodně dlouhou dobu dopředu.



V hlasování o nejužitečnějšího hráče uplynulého ročníku NBA skončil druhý; předčil ho jen fenomenální LeBron James. Kobe Bryant si ale všechno vynahradil v play off. Své Los Angeles Lakers dotáhl k zisku mistrovského titulu a právem byl vyhlášen nejlepším hráčem finále.

Při korunovaci Lakers navíc stála na pódiu po jeho boku manželka Vanessa s oběma dcerami. Zkrátka: dokonalý obrázek úspěšného sportovce na vrcholu sil a popularity. Jenže tak jednoduché není.

Alespoň v očích sportovních fanoušků. V aktuálním výzkumu marketingové společnosti E-Poll, který zjišťoval nejvíce nenáviděné sportovce, skončil totiž Kobe Bryant na „pěkném“ pátém místě. S přehledem „vyhrál“ hráč amerického fotbalu Michael Vick, odsouzený za podíl na financování psích zápasů, Bryant je ale podle průzkumu nejvíce nenáviděným hráčem celé NBA. „Fanoušci ho vnímají jako nafoukance, který si hlídá, co říká na veřejnosti,“ komentuje překvapivě vysoké umístění hvězdy NBA magazín Forbes.

Podle autorů průzkumu také Bryantovi stále škodí sexuální aféra z roku 2003, kdy měl podle obžaloby znásilnit hotelovou recepční v Coloradu. Basketbalista přiznal pohlavní styk, trval ale na tom, že sex nebyl vynucený. Soud s Bryantem se táhl celou následující sezonu a nakonec skončil záhadným stažením obžaloby.

Pro image mladé hvězdy Los Angeles Lakers měl ale skandál obrovské důsledky. „V reklamním a sportovním marketingu je pro Kobeho tahle kauza ekvivalentem SARS,“ pomohl si tehdy přirovnáním k ničivé nemoci David Carter, marketingový expert s losangeleské společnosti Sports Business Group. A měl pravdu. Firmy McDonald´s a Nutella s hráčem rozvázaly smlouvy, od „svého koně“ dala na čas ruce pryč i Nike: Bryantovu fotografii zařadila do své kampaně až v roce 2005.

Dalším hřebíčkem do pomyslné rakve popularity byla kniha „Poslední sezona“, v níž kouč Phil Jackson – paradoxně jeho současný trenér v Los Angeles – vzpomíná na Bryantovy rozmary.

Lakers například v roce 2004 pro svou hvězdu pronajímali soukromé letadlo, které hráče přepravilo do Colorada k soudu. „Stálo to určitě tisíce dolarů. Jenže Kobe nebyl spokojen s typem letadla. Chtěl nějaké komfortnější,“ popisuje Jackson. Není divu, že fanoušci nemohou zapomenout. „Lidé jsou na takové věci citliví,“ říká Gerry Philpott, ředitel E-Poll. A výsledky jeho výzkumu mu dávají za pravdu.

Témata:  sport, basketbal, bryant, forbes
 







Klasická verze
Mobilní verze