+
Nenechte si ujít nejnovější
zprávy ze světa sportu.
Sledujte nás na Facebooku
a dozvíte se vše jako první.
14. ledna 2016 • 09:23

Martin Macík zápasil s vrtulí, defekt už je rutina. Celkově je patnáctý

Autor:
Martin Macík bojoval s technikou
TOP VIDEA
SESTŘIH: Bayern - Wolfsburg 2:2. Favorit ztratil, Neuerův náhradník chyboval SESTŘIH: Bayern - Wolfsburg 2:2. Favorit ztratil, Neuerův náhradník chyboval
O výsledku utkání rozhodlo pár míčů, shodují se Nadal s Berdychem O výsledku utkání rozhodlo pár míčů, shodují se Nadal s Berdychem
VŠECHNA VIDEA ZDE

„Hlavně v pořádku dojet do cíle“ znělo heslo pro desátou etapu Rallye Dakar, do které Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva startovali z 23. pozice. A to se také podařilo. Po cestě ještě bylo třeba vyměnit kolo kamionu, což už kluci považují za zcela běžnou záležitost, a opravit kamenem zaseknutou vrtuli motoru. Ale i to se po více než hodinovém zápolení posádce týmu KM Racing podařilo a na řadu opět přišla stíhací jízda zakončená 19. etapovým a 15. celkovým místem.



V úterý se rozjela desátá etapa Rallye Dakar, vedoucí obávanými písečnými dunami oblasti Fiambala. Právě aktuální etapa byla považována za jeden z nejkritičtějších úseků letošního závodu, který měl svými extrémními podmínkami prověřit vytrvalost strojů i jejich pilotů. Kromě toho se jednalo o vůbec nejdelší písečnou etapu v historii jihoamerických ročníků slavné rallye. A závodníci museli vše absolvovat v podobně krutých vedrech jako předchozí den.

Martin Macík bojoval s technikouMartin Macík bojoval s technikou

Martin Macík startoval z 23. místa a po drsných zkušenostech z předchozí etapy měl jasně stanovený cíl: DOJET. Proto jel klidně, zodpovědně, neriskoval. Žádným překvapením už pro posádku nebyl defekt pravého předního kola, které kluci bleskově vyměnili a bez zásadnější ztráty pokračovali v jízdě. Pak ale přišla na řadu závažnější záležitost. Do vrtule motoru vletěl kámen a totálně rozhodil symetrii kamionu. Touto opravou už posádka strávila podstatně víc času. „ Ucítili jsme ránu a nedalo se jet dál. S opravou vrtule jsme bojovali asi hodinu a půl, ale dali jsme to a opět se vydali na stíhací jízdu, abychom dojeli auta, která nás mezitím předstihla,“ popisuje Martin Macík. „Náladu nám také zvedl asi 500 metrový odpočinkový přejezd za polovinou tratě, kde jsme si mohli načerpat vodu. Veškeré naše zásoby jsme totiž nalili do chladiče a stejně jako včera jsme v obrovském vedru neměli co pít,“ doplňuje navigátor František Tomášek.   

„Posledních 100 km jsme absolvovali v hodně rozježděném terénu, ale podařilo se nám z 31. místa, na které jsme se po opravě propadli, dotáhnout zpět do první dvacítky. A to jsme jeli opravdu opatrně, abychom neriskovali další komplikace. Nakonec jsme do cíle etapy dorazili 19. a celkově držíme 15. pozici,“ říká Martin. „Jsme rádi, že jsme konečně v bivaku. Lízu si přes noc vezmou do parády mechanici, aby byla zítra zase fit. A my se jdeme vyspat,“ zakončuje pilot žluté liazky.

Martinovu cestu dakarským závodem mohou fanoušci podpořit prostřednictvím projektu veřejného sponzoringu Todokazeme.cz. 

Sledujte Dakar 2016 očima reportéra Auto.cz přímo v Bolívii a ArgentiněSledujte Dakar 2016 očima reportéra Auto.cz přímo v Bolívii a Argentině

Dejte nám like a sledujte nás!

.
instagram







Klasická verze
Mobilní verze