+
Nenechte si ujít nejnovější
zprávy ze světa sportu.
Sledujte nás na Facebooku
a dozvíte se vše jako první.
5. září 2016 • 18:00

Dvojnásobný vítěz Al-Attíja pojede Dakar v nezničitelném Hiluxu

Autor:
Dvojnásobný vítěz Al-Attíja pojede na Dakaru 2017 v nezničitelné Toyotě Hilux
TOP VIDEA
Ve vyložených situacích nejsme schopni dát gól, smutnil Jandač po prohře se Slováky Ve vyložených situacích nejsme schopni dát gól, smutnil Jandač po prohře se Slováky
CORNER CHALLENGE: Jabloneckým se nedařilo, dvakrát se trefil jen Mehanovič CORNER CHALLENGE: Jabloneckým se nedařilo, dvakrát se trefil jen Mehanovič
VŠECHNA VIDEA ZDE

Přípravy na legendární Dakar jsou v plném proudu. Velkou posilu hlásí Toyota. Za volant nezničitelného Hiluxu na rally Dakar 2017 usedne několikanásobný vítěz tohoto závodu Násir Al-Attíja. Ten v letošním roce skončil na druhém místě. V týmu pokračuje i Giniel de Villiers, který letos dojel třetí.



Násir Al-Attíja, dvojnásobný vítěz Dakaru a šampion seriálu cross-country světového mistrovství FIA, přichází do Toyoty spolu se svým navigátorem Matthieuem Baumelem.

„Násir si chvíle za volantem Toyoty Hilux nesmírně užíval, neboť vítězil v jednom kole světového šampionátu FIA za druhým,“ říká Glyn Hall, šéf týmu Toyota Gazoo Racing SA, a doplňuje: „Těšíme se na jeho přínos pro vývoj nového vozidla, ale ještě více, až si na Dakaru 2017 obleče kombinézu v barvách našeho týmu.“

Tým jezdců Toyoty pro Dakar 2017 budou tvořit Násir Al-Attíja, Giniel de Villiers a Leeroy Poulter. De Villiers pojede se svým německým navigátorem Dirkem von Zitzewitzem. Vedle Poultera v rámci dakarské rally již počtvrté usedne Rob Howie.
Nový a lehčí závodní speciál s pohonem jedné nápravy

Na dakarské rally 2017 představí Toyota i svůj zbrusu nový závodní speciál Hilux Evo. Největší změnou je pohon jedné nápravy a to té zadní. Pro něj se Toyota rozhodla z důvodu, že soutěžní regule v tomto případě dovolují větší svobodu, než je tomu u vozů s pohonem všech kol. Hilux, který byl na startu už prvního Dakaru v roce 1979, tak prvně nebude „čtyřkolka“.

Nový Hilux Evo splňuje všechna pravidla určená asociací FIA a uplatňovaná pořadatelem dakarské rally. Vůz má mnohem nižší celkovou hmotnost (cílem je 1300 kg), oproti někdejším 1915 kg v případě Toyoty Hilux v provedení 4x4.

„Zužitkovali jsme všechny zkušenosti z posledních pěti let v rámci testování i reálného provozu Hiluxu v provedení 4x4 a následně jsme je přetavili do podoby lehčí a rychlejší Toyoty Hilux Evo,“ komentuje Glyn Hall.

„Důležité pro nás bylo zachovat co nejvíce z předchozího vozidla. Proto jsme zůstali u osvědčeného motoru V8 a využili jsme veškeré naše znalosti v oblasti konstrukce a nastavení systému zavěšení kol. Věříme, že Hilux Evo bude opět v čele závodu.“

Start bude v Paraguayi

Tři nové závodní speciály Toyota Hilux Evo se s posádkami postaví na start dakarské rally 2. ledna 2017 v Asunciónu, hlavním městě Paraguaye. Organizátoři nového ročníku již oznámili, že závod se pojede v průměrné nadmořské výšce přesahující 2000 metrů. Trasa závodu zavede jezdce například k jezeru Titicaca a volný den pak stráví v La Paz. Vítězové 39. ročníku budou známí 14. ledna, kdy dojedou do cíle v Buenos Aires. 

VŠE O RALLYE DAKAR 2017 ČTĚTE ZDE >>
RALLYE DAKAR 2017 NA WEBU AUTO.CZ >>

 

Dejte nám like a sledujte nás!

.
instagram







Klasická verze
Mobilní verze