Ivo Pospíšil
23. dubna 2015 • 17:50

Kopecký testuje nový vůz. Sesadit Pecha? To chce víc lidí, říká

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Koubkův majstrštyk: Osm nul a LM pro Česko. Další krok: smlouva a boj o titul?
Rock vs. Cataloni. Liverpool proti Londýnu v Oktagonu
VŠECHNA VIDEA ZDE

FOTO NOVÉ FABIE R5 | Vloni se proháněl na Novém Zélandu, ostrově Hokkaido nebo v Nové Kaledonii – po vítězství v Asijsko-pacifickém šampionátu se ale letos vrací do Evropy… a do Čech. „Vyhrát domácí titul je velké lákadlo,“ ví tovární pilot Škody Jan Kopecký. Aby toho ale dosáhl, musí zvládnout dvě výzvy: zastavit úřadujícího mistra Václava Pecha a sžít se s novou Škodou Fabií R5.



Chybělo vám to? Souboje s Václavem Pechem a pokusit se ho letos sesadit z trůnu? 
„Ono Vaška bude chtít sesadit více lidí. Změnila se pravidla, už je to jen MČR a s tím přišlo, že budou startovat i vozy specifikace WRC. Je to sice omezené, ale když člověk přijede s autem WRC na český mistrák, tak může zajet solidní výsledek. Bude záležet, jak to budou kluci mít těžké udržet je po technické stránce, ale těch adeptů na titul bude letos víc. Nebudu to jen já s Vaškem.“

Pojedete ovšem všech šest domácích podniků. Jak tedy vidíte své letošní šance na titul?
„Na ten se vždy směřuje. Když máte techniku a tým na to, tak šance pochopitelně je. V Česku je to nejvíc a získat titul po třech letech je pro nás obrovská motivace. Chceme ale také ukázat, že to auto, které jsme vyvíjeli, je konkurenceschopné a může navázat na vítězství předešlé Fabie S2000.“

Škoda Fabia R5 se chystá do boje pro Jana Kopeckého
Škoda Fabia R5 se chystá do boje pro Jana Kopeckého

Právě Škoda Fabia R5 zažije na Rallye Šumava světovou premiéru. V čem je lepší než S2000?
„V tento moment se to nedá takhle říct. R5 a S2000, to jsou dvě zcela odlišné auta. Největší rozdíl je třeba v motoru, protože dvoulitr byl atmosférický a bez turba, kdežto R5 má motor 1.6 s turbem. Jiný rozdíl je, že R5 má pětirychlostní převodovku, kdežto dvoulitr je šestirychlostní. Nový motor má ale zase větší kroutící moment, takže výjezdy z pomalých zatáček by měly být rychlejší.“

Jak se vám tedy s S2000, s níž jste se stal i mistrem Evropy, loučilo?
„To vždy záleží, jaký si s tím autem vypěstujete vztah. S dvoulitrem jsem toho zažil hrozně moc, takže loučení bylo zvláštní. Ale zase máme před sebou nový vůz a motivaci. To vám to usnadní.“

Je to po návratu z Asijsko-pacifického šampionátu další motivace se zase střetnout s Čechy?
„V Čechách je nádherné závodit, zase si pořád říkám, že jen tady bych zůstat nechtěl. Snad budu mít během sezony prostor i někde venku a na definitivní návrat do českých kopců bude ještě čas.“

Takže koketujete i s účastí ve WRC2, kde letos pojede i váš parťák Esapekka Lappi?
„Český mistrák bude šest závodů a pak doufám, že nastoupíme ještě venku v závodech WRC2. Jaké závody to ale budou, o tom jsme se zatím nebavili. Nějaká vize tam ale je.“

Jaké tedy máte cíle před nadcházející Rallye Šumava?
„Ukázat auto, že se nám povedlo a že je konkurenceschopné. Ale bude to první závod a první kilometry, které budou na ostrých měřených zkouškách, takže uvidíme, jak to půjde. Věřím ale, že budeme schopní bojovat o první místo.“  

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud