+
Nenechte si ujít nejnovější
zprávy ze světa sportu.
Sledujte nás na Facebooku
a dozvíte se vše jako první.
25. května 2007 • 00:00

Räikkönen se poruchy nebojí

Autor:



MONTE CARLO - Vždycky to býval problém stáje McLaren. Kimi Räikkönen kvůli nespolehlivosti stříbrného auta přišel o dva tituly mistra světa - poprvé v souboji s Michaelem Schumacherem, podruhé s Fernandem Alonsem. Závada jej vyřadila v předchozím závodě ve Španělsku, takže přišel o vedení v mistrovství světa a už ani není lepší ze dvojice Ferrari. Räikkönen vedl společně s Lewisem Hamiltonem a Alonsem mistrovství světa a v Barceloně by byl na stupních vítězů, jenže jej zastavila závada na elektronice, takže teď na lídra šampionátu Hamiltona ztrácí osm bodů. Ani tak se však problémů se spolehlivostí svého ferrari nebojí. "Je pravda, že jsem často nebyl se svým autem úplně spokojený, ale můj pocit z něj se lepší," řekl Räikkönen v Monaku, kde byl druhý nejrychlejší ve včerejším druhém volném tréninku. "Navíc se jely jenom čtyři závody, takže se dá dohnat to, co jsem zatím ztratil. Rozdíly jsou minimální, tak by se to mělo podařit." Räikkönen dokončil tři ze čtyř letošních závodů, ve všech z nich byl na stupních vítězů. "Ve Španělsku to bylo trochu smolné, ale o spolehlivost se nebojím. Pochopili jsme, proč byl problém v Barceloně a také jsme ho vyřešili. Neočekávám, že by se měl projevit znovu," prohlásil Fin. Dvojnásobný vicemistr F1 testoval s Ferrari minulý týden na francouzské dráze Paul Ricard a při posledním dni zkoušek byl zdaleka nejrychlejší. Stejně tak se ale u Ferrari opakovaly technické problémy. "Od toho je testování. Zkoušíme a je běžné, že něco nefunguje. Nepřikládám tomu velký význam," řekl. Räikkönen má ovšem u Ferrari problémy od začátku sezony. Jeho týmový kolega Felipe Massa byl už třikrát na pole position a vyhrál poslední dva závody. Když na tom záleží, je vždycky rychlejší. Jaký to má důvod? Räikkönen byl u McLarenu zvyklý na jiný styl práce a navíc jezdil na gumách Michelin, které se výrazně liší od letošních jednotných bridgestonek. Kdo chce být rychlý i na nich, musí prý zapomenout na všechny dřívější návyky. "Pořád si zvykám, to je fakt," přiznal Räikkönen. "Ale ještě předtím, než jsem odjel do Austrálie, už jsem věděl, že auto není stoprocentní. Nestihl jsem najezdit dost kilometrů při testech a často nám řešení, které jsme našli, nefunguje na závodech." "Nic z toho mě však nestraší. Mám před sebou dlouhou sezonu, spoustu závodů a uvidíme, co se bude dít. Smůla prostě k závodům patří, a protože nejsem ve formuli 1 nový, už jsem ochoten to akceptovat," řekl Fin. "Závod ve Španělsku zkrátka nebyl první, který jsem nedokončil, a také nebude posledním." Už před začátkem sezony se ovšem mluvilo o tom, že si Räikkönen za své problémy může i sám. Jeho někdejší šéf přes motory Mario Illien dokonce prohlásil, "že Räikkönen bude potřebovat tank, aby se stal s Ferrari mistrem světa". Udělá s křehkým monopostem krok k titulu v GP Monaka, kterou Ferrari nevyhrálo už šest let?

Témata: 







Klasická verze
Mobilní verze