28. května 2007 • 00:00

Alonso přelstil Hamiltona

Autor:



Španěl vyhrál závod v Monackém knížectví a šampionát formule 1 vede s parťákem z McLarenu Původní zpravodajství z Grand Prix formule 1 v Monaku MONTE CARLO - Fernando Alonso vyhrál, jeho parťák Lewis Hamilton dojel poslušně druhý. Že byla GP Monaka formule 1 nudná a poklidná? Sotva. Nic totiž není tak, jak vypadá. Jezdci stáje McLaren spolu bojovali, ač k sobě neměli nikdy blíž než dva metry a ani jednou se nezkoušeli navzájem vytlačit do svodidel... Daleko za nimi dojel v knížectví Massa z Ferrari. Měl béžové sako, tmavé kalhoty, modrou košili, temně černou kravatu s jemnými barevnými proužky. "Jsem šťastný, že jste to právě vy," pronesl kníže Albert II tradiční formulku, se kterou vítal vítěze monackého závodu už jeho otec kníže Rainier. Stejně jako loni předával trofej Fernandu Alonsovi. A ten se jí stejně jako loni rychle zmocnil. K velkému poháru se tulil, jako by byl jeho první. Pak do knížecí lóže po několika schodech vystoupal Lewis Hamilton, druhý u McLarenu a včera i v cíli. I jeho vítal kníže, ale pusu a pátou letošní trofej mu předávala jeho sestra, princezna Caroline Louise Marguerite von Hannover. Jenže tak šťastně jako Alonso se netvářil. Vždyť byl už počtvrté druhý. Věřil, že právě v Monaku poprvé dojede do cíle nejrychleji. Vítězství v kvalifikaci mělo být jeho - zbrzdil jej však Australan Webber. V první zatáčce závodu respektoval, že Alonso začínal na pole position a netlačil se na něj. Ale na první místo chtěl, za premiérovým triumfem hodlal zamířit hned po první ze dvou zastávek v boxech. Jenže dvojnásobný šampion už nasadil vlastní fígle a dvaadvacetiletého nováčka, který závodil v Monte Carlu poprvé, přechytračil - právě při prvním zastavení pro palivo a měkké (i když tvrdší ze dvou dostupných variant) gumy. V šestadvacátém kole odbočil k mechanikům Alonso, takže první místo, snad už tradičně, přebral Hamilton. Na parťáka ztrácel pět sekund, které měl dohnat do své zastávky. Třikrát překonal nejrychlejší kolo závodu, ale pak mu ve sluchátkách integrovaných v přilbě zapraskalo: "Lewis box, Lewis box." Musel odbočit, jinak by mu došlo palivo. Jenže jemu samotnému nic nedocházelo. "Měl jsem tolik paliva, abych odjel o pět, možná o šest kol víc než Fernando. A oni mě zavolali po třech kolech. Kdybych měl víc času, vrátil bych se první," litoval Hamilton. "Chci od inženýrů vysvětlení, proč se tohle stalo. Vždyť mě měli zavolat až pět kol po Fernandovi!" Alonso, který v kombinéze zmáčené extrasuchým šampaňským značky Mumm seděl vedle něj, se jenom uličnicky usmíval. "Mám pocit, že bych měl něco Lewisovi vysvětlit," začal profesorskou přednášku. "Ve skutečnosti jsem tankoval o dvě kola později, než jsem měl. Palivo jsem ušetřil, když jsem jel na startovní rošt, a pak taky v první části závodu. Takové věci se prostě za pár let ve formuli 1 naučíte," pronesl. Hamilton pochopil, že porazit dvojnásobného šampiona formule 1, který se s horším autem dokázal ubránit i Michaela Schumacherovi, nebude jen tak. Za dva týdny v Montrealu to ale nejlepší nováček formule 1 všech dob zase zkusí. Stejně jako třetí Felipe Massa a devátý Kimi Räikkönen. Napínavý duel McLarenu a Ferrari pokračuje v Kanadě. *** průběh závodu START Alonso se udrží před Hamiltonem, na páté místo se dostává Heidfeld. Räikkönen se protlačí ze šestnácté pozice na dvanáctou, ale první zatáčku jede radši mimo, aby ho nikdo nesestřelil. 1. AŽ 19. KOLO Hned ve druhém kole bourá Liuzzi. Hamilton se tlačí na Alonsa, ale žádný útok nezkouší. Zastavuje se i Räikkönenův postup, protože ho drží Button. Räikkönen je až o tři sekundy pomalejší, ale výrazně ztrácí také třetí Massa. S Alonsem drží krok jenom Hamilton. Už ve čtrnáctém kole je Ralf Schumacher předjet o celý okruh. 20. AŽ 39. KOLO Alonsa před zastávkou v boxech brzdí Trulli, takže jej dotahuje Hamilton, ale vzápětí sérií nejrychlejších kol má náskok zpátky. Pořadí Alonso, Hamilton, Massa platí i po zastávkách v boxech. V polovině závodu předjíždí Alonso Räikkönena o jedno kolo, Massa na Španěla ztrácí více než půl minuty. 40. AŽ 59. KOLO Kubica, který jede na jednu zastávku v boxech, se po tankování vrací před týmovým kolegou Heidfeldem na pátém místě, přičemž na čtvrtém místě od začátku nerušeně krouží Fisichella. Räikkönen se díky zastávce v boxech dostává před Buttona, neúspěšně však útočí na sedmého Wurze. 60. AŽ 78. KOLO Alonso má vítězství téměř jisté. Nemohl by jej zaskočit ani zpomalovací vůz, takže jej dotahuje Hamilton. Räikkönen už ani nezkouší na Wurze útočit, je spokojený s jedním bodem. CÍL Alonso stejně jako loni vyhrává závod v Monaku, druhý je nováček Hamilton, třetí Massa. Stejné je i pořadí v mistrovství světa. Sedmý Wurz získává první letošní body. výsledky gp monaka 1. Alonso (Šp./McLaren-Mercedes) 1. místo na startu 1:40:29,329/78 kol 2. Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) 2. místo na startu -4,095 3. Massa (Braz./Ferrari) 3. místo na startu -1:09,114 4. Fisichella (It./Renault) (4.), 5. Kubica (Pol.) (8.), 6. Heidfeld (Něm./oba BMW-Sauber) (7.), 7. Wurz (Rak./Williams-Toyota) (11.), 8. Räikkönen (Fin./Ferrari) (16.), 9. Speed (USA/Toro Rosso-Ferrari) (18.), 10. Barrichello (Braz.) (9.), 11. Button (Brit./oba Honda) (10.), 12. Rosberg (Něm./WilliamsToyota) (5.), 13. Kovalainen (Fin./Renault) všichni -1 kolo (15.), 14. Coulthard (Skot./Red BullRenault) (13.), 15. Trulli (It.) (14.), 16. R. Schumacher (Něm./oba Toyota.), 17. Sató (Jap.) (21.), 18. Davidson (Brit./oba Super Aguri-Honda) všichni -2 kola (17.). Neklasifikováni: Albers (Niz.) 71 kol (na startu 22.), Sutil (Něm./oba Spyker-Ferrari) 54 kol (19.), Webber (Austr./Red Bull-Renault) 18 kol (6.), Liuzzi (It./Toro Rosso-Ferrari) 2 kola (12.). Nejrychlejší kolo: Alonso, 1:15,284, kolo 44. Průměrná rychlost vítěze: 155,551 km/h. Počasí: zataženo-polojasno, 24 oC, trať 35 oC. Pořadí MS: 1. Alonso 38 bodů, 2. Hamilton 38, 3. Massa 33, 4. Räikkönen 23, 5. Heidfeld 18, 6. Fisichella 13, 7. Kubica 12, 8. Rosberg 5, 9. Trulli 4, 10. Coulthard 4, 11. Kovalainen 3, 12. Wurz 2, 13. R. Schumacher 1, 14. Sató 1. Pohár konstruktérů: 1. McLaren-Mercedes 76, 2. Ferrari 56, 3. BMW-Sauber 30, 4. Renault 16, 5. WilliamsToyota 7, 6. Toyota 5, 7. Red Bull-Renault 4, 8. Super Aguri-Honda 1. O autorovi| TOMÁŠ LEIXNER motoristický redaktor deníku Sport

Témata: 
Články odjinud


Články odjinud