28. května 2007 • 00:00

Massa: Soupeř byl nedostižný

Autor: lex



MONTE CARLO - V Barceloně kroužil Felipe Massa před oběma mclareny s náskokem půl minuty, se stejným autem byl v Monaku o minutu a devět sekund pomalejší. "Nemám nejmenší tušení proč," prohlásil Brazilec. "I kdybych jel na sto padesát procent, stejně by to k ničemu nebylo." Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen byl v cíli až osmý, protože nezvládl kvalifikaci. Stačí změnit pár úhlů natočení křídel, změnit tvrdost tlumičů, jinak nastavit tlak pneumatiky nebo je jen prostě vybrat špatně. Vysvětlení, proč Ferrari rivalovi z McLarenu v Monaku vůbec nestačilo, by byla spousta. Italská stáj ho teď musí najít. Nebo "je", pakliže je příčin víc. "Uvidíme příští závod, třeba jsme měli problém jenom tady," prohlásil Felipe Massa. Kdyby přišel ještě o deset sekund navíc, ztratil by na suverénní duo McLarenu v GP Monaka celé kolo - stejně jako týmový kolega Räikkönen. "Máme skvělé auto, ale tady nám nejelo. Jinde jsme daleko rychlejší než Renault a tady nám Fisichella stačil. Uvidíme až na jiné trati." I když ještě Massa před závodem povídal, jak si věří na vítězství, po Grand Prix přiznal opak. "Už po prvním tréninku jsem tušil, že nebudeme stačit. V Barceloně jsme věděli, na čem jsme, takže jsme nepanikařili. Ale tady byl prostě McLaren nedostižný." Massa je teď v mistrovství světa třetí, o pět bodů za Alonsem a Hamiltonem, naopak má o deset víc než týmový kolega Kimi Räikkönen, který byl v Monaku až devátý. Finovy patálie začaly už v kvalifikaci, když se přestal soustředit a o svodidla si polámal zavěšení. Místo toho, aby bojoval o pole position nebo aspoň o druhou řadu, musel startovat až šestnáctý, protože mechanici nestihli monopost opravit. Na startu sice předjel čtyři soupeře a na konci prvního kola byl dvanáctý, jenže až do pozdní zastávky trčel za pomalejším Jensonem Buttonem z Hondy. Když se dostal před něj, nedokázal zase předjet Alexe Wurze z Williamsu. "Věděl jsem, že mě čeká marný boj a jenom se to potvrdilo," prohlásil Räikkönen. "Nikdy jsem před sebou neměl volnou trať, abych mohl jet rychle, a pořád se přede mnou motali pomalejší soupeři, které jsem však nemohl předjet." Fin se přesto na osmou, poslední bodovanou pozici dostal. Vyplatila se mu taktika na jednu zastávku v boxech. Kdyby navíc při bouračce vyjel zpomalovací vůz, jak se stalo v předchozích čtyřech letech, určitě by se posunul výš. "Ztratil jsem další body v mistrovství světa a bojovat o titul bude komplikovanější, ale nejsem z těch, co by se vzdávali," prohlásil Räikkönen. Vždycky to tak nebylo: v McLarenu občas nechal úmyslně vyhořet motor, aby se uklidnil.

Témata: 
Články odjinud


Články odjinud