14. června 2013 • 15:35

Holán: Vyhrát v Hořicích je cíl každého závodníka

Autor: jrš
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Zůstaň, jaký jsi... Řepku hráči žerou, bude výborný trenér, předpovídá Páník
Plekanec promluvil o Kladně: Když se pořád opakují stejné chyby, tak…
VŠECHNA VIDEA ZDE

Svátek motocyklových závodů na přírodních okruzích pokračuje o víkendu, a to opět v Hořicích! Do druhého podniku pod názvem České Tourist Trophy, který byl vždy určen výhradně veteránům, mohou v letošním roce poprvé zasáhnout i klasické motorky. Fanoušci rychlých strojů tak budou mít opět možnost spatřit i nejsilnější kategorie o objemu 600 a 1000 cm3. K favoritům bude patřit i Kamil Holán z týmu Montáže Brož racing team.



V tradičním prvním závodě 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích jste dojel druhý. Jak vítáte fakt, že v Hořicích se poprvé uspořádá druhý závod v rámci českého šampionátu přírodních okruhů pro nejsilnější kategorii?
„Považuji to za dobrý nápad, dříve do České Tourist Trophy mohli vyjet pouze veteráni. Hořice jsou nejhezčí přírodní tratí v Česku a pro mě je to velká srdeční záležitost. Zde jsem si před osmi lety odbyl svoji premiéru na přírodních okruzích. Díky tradici závodění v Hořicích sem každý rok přijíždějí desetitisíce diváků a vytvářejí nezapomenutelnou atmosféru. Úroveň jezdců je pravidelně také velmi vysoká, protože jedinečnost této velmi technické trati láká nejlepší jezdce z celé Evropy.“

Jaká je ve třídě nad 600ccm konkurence, s kým o celkové vítězství budete bojovat?
„Vyhrát v Hořicích jakýkoliv závod je obrovská prestiž a cíl každého závodníka. Mě se dosud podařilo ve veliké konkurenci českých i zahraničních jezdců dojet šestkrát na pódiovém umístění, ale vítězství jsem nikdy neurval. Dvakrát mi to v tisícovkách překazil Michael Pearson ze Severního Irska, který je považován za jednoho z nejlepších roadracingových jezdců v Evropě. Teď o víkendu bude chybět, a tak největší konkurencí budou jezdci z Česka – Marek Červený, Michal Dokoupil, Patrik Vostárek, Aleš Nechvátal, Miroslav Pažitný nebo Petr Zrzavý a spoustu dalších. V současné době máme velmi kvalitní jezdce, kteří často sklízejí úspěchy i v zahraničí.“

Po minulém závodě v Hořicích se probíralo zabezpečení tratě – na jaké je úrovni?
„Přírodní tratě jsou vždy nebezpečné, ať jsou jakkoliv dobře zabezpečené. V Hořicích mají pořadatelé v tomto ohledu mnoho zkušeností a dělají to velmi dobře. Každý rok jsou zde vidět nové vylepšení zabezpečení podél celé tratě. Přesto nikdo nemůže zabránit nehodě. Letos bohužel v Hořicích havaroval skvělý a zkušený jezdec Martin Turna, který později podlehl svým zraněním. Je to vždy strašná rána, když se stane něco takového. Tohle je bohužel krutá strana našeho milovaného sportu.“

Jak si český seriál na přírodních tratích stojí oproti domácímu šampionátu na silničních motocyklech?
„Situace díky dvěma proti sobě bojujícím autoritám (Autoklub a ČSMS) je těžká. Závody motorek na okruzích na to doplatily asi nejvíc. Vznikem dvou rozdílných šampionátů na okruzích se již tak malá skupinka pravidelných jezdců rozdělila na dvě, a tak je česká účast na jakémkoliv z těchto podniků velmi slabá. To samozřejmě odrazuje nové závodníky, kteří dávají raději přednost hobby závodění pořádaným soukromými agenturami jako je například Racetrack. Přírodní okruhy sice také spadají pod různé federace, ale zde je vidět hlavně obrovská snaha pořadatelů jednotlivých podniků závod uspořádat a nalákat jezdce.“

Jsou přírodní tratě prestižnější pro domácí závodníky?
„Závody na přírodních tratích a na okruzích je těžké srovnávat. Na okruzích se pohybujete na hranici svého motocyklu a můžete si dovolit zajít i dál. Chyby se většinou obejdou bez vážnějších následků. Na přírodních tratích je to spíše souboj jezdce se sebou samotným. Musí jet podle svých možností a nesmí udělat chybu. Je více jezdců, kteří se prosazují jak na přírodních tratích, tak na okruzích, ale každý vám potvrdí, že zažít atmosféru na příroďácích je nepopsatelný zážitek.“

V minulém roce jste startoval na slavném Ostrově Man při Manx Grand Prix. Zúčastníte se letos také, láká vás legendární Tourist Trophy?
„Ano Manx Grand Prix je pro letošní rok můj cíl, je to taková přípravka na slavnou Tourist Trophy, protože se jede na stejné trati. Letos už bych měl jet s ostřílenými závodníky a zjistit tak, jestli mám na to uspět i na TT. To by mohlo být cílem příští rok, ale vše je pořád velmi vzdálené, protože mi chybí peníze. To však už k mému závodění neodmyslitelně patří a tak doufám, že vše nakonec vyřeším.“

Sledujete MotoGP – líbí se vám součastná podoba, kde jsou v královské třídě stroje CRT?
„MotoGP samozřejmě sleduju a mrzí mě skromná účast továrních týmů. To je jistě daň za technologický vývoj oproti ekonomickému. Proto jsou motocykly CRT zajímavým zpestřením a také ukazatelem jakým směrem se nyní bude MotoGP vyvíjet. Pro nás je navíc skvělé, že zde máme dva české jezdce, kterým můžeme fandit.“

K favoritům závodu v Hořovicích bude patřit i Kamil Holán z týmu Montáže Brož racing team
K favoritům závodu v Hořovicích bude patřit i Kamil Holán z týmu Montáže Brož racing team

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud