+
Nenechte si ujít nejnovější
zprávy ze světa sportu.
Sledujte nás na Facebooku
a dozvíte se vše jako první.
8. září 2007 • 00:00

Ferrari o Italy nestojí

Autor:



Vždycky si k nim můžu přijít na zmrzlinu, ale smlouvu mi nedají, říká Jarno Trulli MONZA - Němci Němcům. Britové Britům. Jen Italové o Italy nestojí. Stáj Ferrari úmyslně ignoruje jezdce z vlastní domoviny. Závodí s Němci, Finy, Brity a Brazilci, ale s domácími jezdci nejedná. Byť byli Jarno Trulli a Giancarlo Fisichella před lety na vrcholu, nabídku nedostali. Italským tifosi to nevadí a ani nebude, dokud bude tým vyhrávat. Udělal by cokoliv, jen aby mohl být jezdcem Ferrari. Giancarlo Fisichella by klidně obětoval rok závodění a jen testoval, aby se dočkal. Jenže všechno by dělal zbytečně, Ferrari o vítěze tří závodů formule 1 nikdy moc nestálo. Jen zkraje roku 2004 s týmem jednal alespoň o testování. Dohodli se, týden před termínem mu ale vzkázali: "Rušíme to." Důvod? Neví se. "Nevím, proč jsme se nikdy k ničemu nedostali. Měl jsem smlouvy s jinými týmy, jenže s těmi by nebyl velký problém," tvrdí Fisichella, který dřív dokázal porazit každého týmového kolegu - tedy až na jednoho, Fernanda Alonsa. "Každé jednání skončilo tak nějak neurčitě." Jarno Trulli, jenž je třetím rokem v týmu Toyoty, je nekonfl iktní typ. Na nepříjemné otázky neodpovídá nebo říká, že s "nikým problém nemá". Jenže párkrát si na nezájem Ferrari postěžoval. "Úmyslně nás přehlíží a vezmou raději kohokoliv jiného. Jsem si jistý, že bych byl lepší než Rubens Barrichello," říkal Ital před lety, když byl ve Ferrari vedle Michaela Schumachera právě Brazilec. Teď, když ví, že se jezdcem Ferrari skoro určitě nikdy nestane, a smířil se s tím, je mírnější. "Nezdá se mi, že by Itala nechtěli. Já jsem s nimi nikdy pořádně nebyl v kontaktu, protože nebyla vhodná doba. Navíc jsou na mě moc hodní. Vždycky si k nim můžu přijít na zmrzlinu a neodmítnou mě," tvrdí v žertu. Proč Ferrari nechce Itala? Prý není žádný dostatečně dobrý. Stáj už také není tak italská jako dřív. Šéfuje jí Francouz Jean Todt, nejdůležitější technici jsou Britové. Není náhoda, že se právě pod jejich vedením změnilo království chaosu ve špičkově organizovaný tým mistrů světa. Také spolupráce s posledním Italem zrovna nevyšla: Ivan Capelli jel v roce 1992 čtrnáct závodů a šestkrát se naboural. Navíc teď Itálii hrozí to samé, co prodělali v posledních letech Francouzi - byť neodmyslitelně k formuli 1 patří, nemají na startovním roštu svého jezdce. Mladík Liuzzi u (italského) Toro Rosso končí, Trulli s Fisichellou jsou zase veteráni. V nižších formulových kategoriích podle všeho žádná hvězda budoucnosti také není. Pro zemi, která dala formuli 197 jezdců, to nejsou dobré vyhlídky i proto, že její jediní dva šampioni Ascari s Farinou závodili v padesátých letech minulého století. *** italové ve formuli 1 Jarno TRULLI vyhrál 1 závod, příští sezona bude už čtvrtým rokem v barvách Toyoty Giancarlo FISICHELLA vyhrál 3 závody, závodí za Renault, ale na příští rok nic nemá Vitantonio LIUZZI dvakrát byl osmý, v týmu Toro Rosso však končí a neví co dál nejúspěšnější italové Alberto ASCARI dva tituly mistra světa v letech 1952 a 1953, z Italů má také nejvíc vítězství - třináct Giuseppe FARINA první šampion formule 1 z roku 1950, vyhrál 5 závodů Riccardo PATRESE v šampionátu byl nejlépe druhý (1992), zvítězil v šesti Grand Prix

Témata: 







Klasická verze
Mobilní verze