15. září 2007 • 00:00

Ecclestone bránil McLaren

Autor:



SPA - Měl jediný hlas, ale nejspíš byl slyšet při zasedání Světové rady automobilového sportu zdaleka nejvíc. Bernie Ecclestone, neoficiální šéf formule 1, bojoval za to, aby nebyla stáj McLaren, zamotaná do špionážní aféry, vyloučena z mistrovství světa. Prý k tomu nebylo vůbec daleko. Pro britskou stáj jako by včera aféra neexistovala - nemluvilo se o ní. Byl přesvědčený, že měl být McLaren vyloučen z letošního i příštího šampionátu. Přesto bojoval Bernie Ecclestone za pravý opak. Nezajímá ho totiž sportovní stránka formule 1, stará se jen o to, aby vydělávala miliony dolarů. A ty, které McLaren zčásti zaplatí na stomilionové pokutě, skončí v jeho kapse. "Vykopnutí McLarenu z šampionátu bylo sakramentsky blízko, v jednu chvíli to byla nejvážnější varianta," tvrdí Ecclestone. "Za pokutu nás bojovalo jen pár. Jsem rád, že to tak skončilo." Šestadvacet členů Světové rady automobilového sportu muselo pro McLaren vymyslet trest za zneužití tajných informací Ferrari. "Moc variant nebylo. Pokuta vlastně měla jedinou alternativu - vyloučení z mistrovství světa. Kdyby šlo o menší tým, byl by vyloučen, bez jakýchkoliv ohledů. Ale vyhazov McLarenu by byl pro celou formuli 1 špatný," říká Ecclestone. Zatímco Ecclestone včera mluvil, samotná stáj závěr aféry ignorovala. Ráno měla zabarikádované boxy, v třípatrové budově v paddocku bylo mrtvo. Lewis Hamilton s Fernandem Alonsem utíkali i do schodů mezi paddockem a boxy. Čekaly na ně televizní kamery, jenže se ani jednou nezastavili. Tým k nim ani nepustil novináře a vydal jen krátké prohlášení, které hodnotilo páteční tréninky. Ten druhý duo McLarenu opanovalo. Ron Dennis, šéf týmu, se přesto ještě večer uvolil. Jenže tiskové prohlášení bylo poskládáno tak, aby v něm nebylo nic moc řečeno. "Máme sedm dní na odvolání a rozhodneme se, až podrobně prostudujeme zdůvodnění trestu. Chci zdůraznit, že McLarenu nebylo prokázáno zneužití informací Ferrari a že jsme vždy s FIA spolupracovali," napsal Dennis. Černý humor, kterým hýřil po čtvrtečním zasedání Světové rady automobilového sportu, byl pryč. "Třeba přemluvím Mercedes, ať za nás půlku pokuty zaplatí," vtipkoval. Včera už nikoliv - z okruhu odjížděl až krátce před osmou. Když zmizel, vyšel ze zázemí McLarenu Alonso a zamířil k BMW. S Kubicou tam zůstal dlouho do noci. *** program gp belgie SOBOTA 11.00 ......................... 3. trénink 14.00 .......................kvalifikace (PP na TV Nova a RTL) NEDĚLE 14.00 ................................závod (PP na TV Nova, RTL a ORF1) výsledky 2. tréninku 1. Alonso (Šp./McLaren-Mercedes) 1:46,654, 2. Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) -0,111, 3. Massa (Braz./Ferrari) -0,299, 4. Räikkönen (Fin./Ferrari) -0,512, 5. Trulli (It./Toyota) -0,837, 6. R. Schumacher (Něm./Toyota) -1,292, 7. Fisichella (It./Renault) -1,432, 8. Webber (Austr./Red Bull-Renault) -1,617, 9. Kubica (Pol./BMW-Sauber) -1,625, 10. Kovalainen (Fin./Renault) -1,913, 11. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) -1,952, 12. Rosberg (Něm./Williams-Toyota) -2,186, 13. Coulthard (Skot./Red Bull-Renault) -2,229, 14. Button (Brit./ Honda) -2,265, 15. Barrichello (Braz./Honda) -2,710, 16. Wurz (Rak./Williams-Toyota) -2,739, 17. Jamamoto (Jap./Spyker-Ferrari) -3,043, 18. Vettel (Něm./Toro Rosso-Ferrari) -3,066, 19. Sató (Jap./Super Aguri-Honda) -3,514, 20. Sutil (Něm./Spyker-Ferrari) -3,745, 21. Davidson (Brit./Super Aguri-Honda) -3,888, 22. Liuzzi (It./ Toro Rosso-Ferraru) -4,211.

Témata: 
Články odjinud


Články odjinud