Jiří Uhlíř
10. listopadu 2008 • 04:00

Kresta: Hodně to klouzalo!

TOP VIDEA
Bořil v ofsajdu? Asi ano, ale žádný záběr není stoprocentní. Nejasná ČK pro Petráka
SESTŘIH: Boston - Toronto 2:3. Pastrňák dal první gól v play off, rozhodl ale Matthews
VŠECHNA VIDEA ZDE

Roman Kresta byl spokojený. I přesto, že se na Setkání automobilových mistrů, kam přijelo k České Lípě k tradičnímu loučení s motoristickou sezonou 47 jezdců rallye, autokrosu a rallyekrosu, nedostal do finále.



„Tady mi to nevyšlo, byla to jezdecká chyba,“ svěřil se mistr republiky v seriálu rallye pilot Charouz Racing Systemu.

Proč jste se při Setkání mistrů nedostal do finále?
„Aquaplaning, jezdecká chyba. Zastavil jsem se až v zatáčce na šotolině. Byla to chvilička a nemohl jsem se z toho vyhrabat. Ztratil jsem pár desetin a stačilo to, abychom nepostoupili. Pořád pršelo, bylo bahno a hodně to klouzalo.“

Byla to vaše jediná chyba v této sezoně?
„I když jsem vyhrál domácí titul a sváděl o něj hezké souboje s Václavem Pechem, jedno zaváhání mě mrzí. Udělal jsem chybu při Barum rallye. Jinak jsem fakt spokojený.“

Při Setkání mistrů vás jezdce rallye zvou za volant svých strojů autokrosaři. Nechtěl byste ochutnat tuto disciplínu?
„Měl jsem několik nabídek ke svezení, hlavně od Petra Bartoše. Dokonce jsem měl testovat podvozek jeho buginy, ale pak k tomu nějak nedošlo. Jenže jsem tak časově vytížený, že nad tím ani neuvažuji. Ale není nikde psáno, že bych to někdy nezkusil.“

V mistrovství světa automobilových soutěží jste dělal technického poradce Martinu Prokopovi, letošnímu třetímu juniorovi. Půjdete do této funkce znovu i příští rok?
„Už ne. Ukázalo se, že skloubit to s domácím mistrákem bylo časově náročné. Co bude se mnou příští sezonu, ještě nevím. Každopádně v příštím roce zmírním.“

Co říkáte nadvládě Sébastiena Loeba ve světové rallye, které kraluje už pět let?
„Je to zarážející. Rallye nejsou okruhy, kde pomáhá telemetrie a hodně technika. V rallye jsou okolnosti, které nelze nasimulovat. Jenže Loeb je nadstandardní. Samozřejmě, netěší mě, že vládne jen jeden.“

Líbí se vám Francouzův jízdní styl?
„On jede, co potřebuje.“

Takže ryze účelová jízda?
„Tak pozor. Jede extrémně rychle. Vždyť je nejrychlejší i v případě, že čistí trať a vyráží na ní první. To jsou obrovské rozdíly, není v současnosti nikdo, kdo by ho porazil.“

Dřív jste jezdil za tovární tým Ford. Nezaslechl jste zprávy o návratu Fina Markuse Grönholma?
„Ano, slyšel jsem o tom. V kuloárech se to povídá, ale nedokáži říct, zda je to pravda.“



Setkání automobilových mistrů

Rallye - N4: 1. Pech, 2. Orsák, 3. Volf (všichni Mitsubishi Lancer Evo IX). A6: 1. Šlehofer (Fiat Punto S1600), 2. Tlusťák (Citroën C2 S1600), 3. Vančík (Citroën C2 R2).
Historická rallye: 1. Triner (Škoda 130 RS), 2. Hájek, 3. Tichý (oba Opel Kadett GT).

Autokros – do 4000 ccm: 1. Keřka (Tatra 4000), 2. Smrž (Ford Cosworth 2300 Turbo), 3. Hošek (Buggy Audi A8). Do 1600 ccm: 1. Nosálek (Buggy Škoda 1600), 2. Svoboda (Buggy VW 1600), 3. Šikola (Buggy Kawasaki).

Rallyekros - Divize 2: 1. Smetana (Honda Civic), 2. Častoral (Opel Astra), 3. Štefan (Honda Civic Type-R). Divize 1A: 1. Kalný (Peugeot 206), 2. Čermák, 3. Bílek (oba Škoda Fabia 1,6). Divize 1: 1. Munnich (Škoda Fabia 16), 2. Koutný (Ford Fiesta), 3. Výborný (Mitsubishi Lancer).




Články odjinud


Články odjinud