+
Nenechte si ujít nejnovější
zprávy ze světa sportu.
Sledujte nás na Facebooku
a dozvíte se vše jako první.
TOP VIDEA
SESTŘIH Premier League: Manchester City - Everton 1:1. Padly dvě červené, pálil Rooney SESTŘIH Premier League: Manchester City - Everton 1:1. Padly dvě červené, pálil Rooney
TOP 5 gólů 4. kola: Hrošovského dělo, Graiciarovo poprvé i jubilant Lafata TOP 5 gólů 4. kola: Hrošovského dělo, Graiciarovo poprvé i jubilant Lafata
VŠECHNA VIDEA ZDE

Bahnivá oáza je relaxací pro Lukáše Peška. Týden před Grand Prix České republiky osedlal motokrosový speciál a hopsal po areálu v Pacově. A to společně se závodníkem Jiřím Čepelákem. Jak profesionální motokrosař hodnotil výkon silničního motocyklisty na blátivém kolbišti?



„Ani bych to radši nechtěl vědět. Nejlepší ohodnocení by bylo slovy no comment,“ tvrdil Pešek při soukání do závodní kombinézy. Věděl, že ho bude zkoumat zkušený Jiří Čepelák, dvojnásobný český mistr, který také radí zájemcům o motokros. Právě jeho deník Sport pozval, aby se podíval na styl jezdce z mistrovství světa silničních motocyklů.

„Lukáš má určitě cit na motorky. Nebude mít v ničem problém,“ věřil Čepelák. A hned nadiktoval úvodní program. „Na deset minut musíme stroje rozehřát. Volně se rozjedeme po trati.“

Start započalo rázné dupnutí a motor začal řezavým tónem zpívat. Oba se pak přesunuli na závodní areál a už rozráželi louže a točili se v zatáčkách. Mocné zvuky z motorek pak chytal do větví les, kde vznikala ozvěna.

Jakub Smrž a Lukáš Pešek.
Jakub Smrž a Lukáš Pešek.

Po chvilce však Čepelák sesedl, aby se mohl lépe podívat na zoubek Peškovy jízdy. Tři kola jak učeň pod dozorem mistra odjezdil jezdec kubatury do 250 ccm.

A jaký byl verdikt? „No opravdu jede dobře. A to beze srandy. Je potřeba trénovat hlavně rychlost jízdy. Ale jinak má Lukáš styl a vstřebávání děr naučený podle učebnice. Co by za to jiní jezdci dali,“ komentoval vše Čepelák.

Pešek začínal s motokrosem už v mladých letech. Jak je vidět, do buněk nachytal ty správné základy. „Šlo by na nich stavět. S trochou tréninku by se mohl zúčastnit i českého mistráku,“ zhodnotil Čepelák.

Na verdikt od profesionála se Pešek mile usměje. „Hodně lidí mi tvrdí, že mám styl v pořádku. Ale chybí mi ta rychlost. Já se však na motokrose trošku bojím přidat víc,“ říká jezdec z Auto Kelly Racing týmu. „Navíc nejsem moc zvyklý na čtyřistapadesátku. Peru se s ní.“

Redaktor Sportu Jiří Uhlíř (vlevo) se Smržem a Peškem.Redaktor Sportu Jiří Uhlíř (vlevo) se Smržem a Peškem.

A o kolik bude Pešek pomalejší v pacovském areálu než jeho profesionální soupeř? To měl zjistit další experiment. Konfrontace však nebude kontaktní, oba vyrazí na trať jednotlivě a časově se porovná jedno zajeté kolo.

Nastavit metu jde první Čepelák. Dravým způsobem najíždí do zatáček, motorce káže závodní tempo. Nakonec dva kilometry zvládl za dvě minuty a šestnáct vteřin. „V mistráku jsem ještě o čtyři vteřiny rychlejší. Tak pojď, Lukáši. Doufám, že nebudeš o minutu pomalejší,“ hecuje Čepelák.

Soutěživý Pešek má výzvy rád, do kola se zakousl rázně. Jenže je přemotivován a v jedné zatáčce zašlápl brzdu. Stroj mu zmlkl a asi minutu ho zkouší znovu nahodit. Povede se. Jezdec jen cílem projede a začne tak druhý pokus. Ten činí 2:36. Pešek je tak pomalejší o dvacet vteřin. „S tím jsem velmi spokojený. Ani jsem to nečekal.“

Respekt k výkonu naznačil i Čepelák a po pár minutách mohl balit. Vždyť dnes ho čeká závod mistrovství světa v Lokti nad Ohří v kategorii MX1.

„To já mám motokros jako doplněk k tréninku. Nejraději na něm jezdím přes zimu,“ popisoval Pešek, který pak oba sporty zkouší porovnávat.

„V prvních chvílích je motokros náročnější. Hlavně zde protáhnu jiné svaly, které třeba předtím umíraly. Když ale přichází závod a na člověka tlačí soupeř a čas, tak jsou silniční motorky díky rychlosti a váze určitě těžší.“

Témata:  sport, moto, pešek, Smrž
 

Dejte nám like a sledujte nás!

.
instagram







Klasická verze
Mobilní verze