+
Nenechte si ujít nejnovější
zprávy ze světa sportu.
Sledujte nás na Facebooku
a dozvíte se vše jako první.
Pavel Janega
1. prosince 2017 • 04:10

Jak se stát globální hvězdou: Ledecká má svůj tým, Habanec nápady

Autor:
TOP VIDEA
RENTGEN SPECIÁL: Hlavní pilíře úspěchu Liberce? Obránce centruje, obránce zakončuje RENTGEN SPECIÁL: Hlavní pilíře úspěchu Liberce? Obránce centruje, obránce zakončuje
SESTŘIH: Mönchengladbach – Hamburk 3:1. Zářili Raffael s Hazardem SESTŘIH: Mönchengladbach – Hamburk 3:1. Zářili Raffael s Hazardem
VŠECHNA VIDEA ZDE

Dva různé světy, ale stejný cíl. Ester Ledecká se stává globální špičkou s pomocí agentury Sport Invest. Skateboardista Maxim Habanec pod křídly Red Bullu šlape na vrchol vlastními projekty. O svůj brand je potřeba pečovat i mimo sportoviště, zaznělo na včerejší konferenci SportForum, kterou uspořádaly deník Sport a iSport.cz na téma Kam míří sportovní marketing a sponzoring. Partnery akce byly Porsche Praha a Alpine Pro.



Nastala doba, kdy komerční společnosti pochopily, že spolupráce se sportovci je přínosná a pozitivní. Začínají se spojovat a nejde pouze o lokální, ale také globální partnerství. Na tuto skutečnost upozornil na SportForum David Trávníček, šéf Sport Invest Marketing, jenž posiluje značku Ester Ledecké na poli sportovním a marketingovém.

Pro agenturu, která zastupuje celou řadu sportovců včetně fotbalistů a hokejistů, je Ledecká natolik důležitým brandem, že se dokonce stala po Petru Čechovi novou hlavní tváří společnosti. „S lehkým srdcem mohu říct, že Ester je pro nás momentálně vlajkovou lodí a sportovcem číslo jedna,“ netají Trávníček.

Ledecké si všimly NY Times. Je naše vlajková loď říká manažer, který pracuje i pro Čecha

Jméno Ledecké získává na atraktivitě a popularitě. Před několika dny dokonce zaplnila první stránku sportovní rubriky prestižních New York Times. „Asi je to poprvé, co se něco takového podařilo. Často si píšu s Čechínem, že ve světě se o Česku nepíše příliš pozitivně, pozitivně se píše hlavně o sportovcích. Jsme pyšní, že se Ester stává globální hvězdou,“ říká Trávníček.

Co přesně je úlohou Sport Investu? Zajistit Ledecké veškerý servis – například zajištění a garantování příjmů, sponzoring, PR či reprezentační smlouvy. V neposlední řadě jsou důležité sociální sítě, díky nimž mohou fanoušci nahlédnout tzv. „do kuchyně“, nicméně s jasně danou hranicí soukromí. O všechno se stará tým lidí, jejichž dostatečný počet je podle Trávníčka zárukou vysoké úrovně spolupráce.

Habanec: Pro mě je facebook mrtvý

Protipólem je tak trochu pětadvacetiletý Maxim Habanec, profesionální skateboardista. „Odjakživa jsem komunikoval se sponzory sám, protože nedělám sport, o který se zajímají manažeři,“ vypráví. „Moje cesta začala v pěti letech, okolo třinácti přišly první úspěchy a nabídky. Dnes spolupracuji s Red Bullem, který mě naučil, že sponzoring není jednostranný. Jedná se o realizaci vizí a nápadů, sportovec je producentem svých projektů.“

V praxi jde o to, že Habanec vymyslí projekt a Red Bull ho podpoří nejen finančně. Jako v případě Skate of Mind, což je sportovně-cestovní dokumentární série. „Začali jsme natáčet v angličtině a funguje to. Objeli jsme celou Evropu a další sezonu Asii. Následně jsme přidali film, který jsme promítali v kinech. Premiéra naplnila sál, že jsme neměli ani kam posadit lidi,“ těší ho.

Na konferenci SportForum se řešilo: Kam míří sportovní marketing a sponzoring?

O PR se prakticky stará sám a nejvíc využívá dvě konkrétní sociální sítě – Instagram (zde mimo jiné radí začínajícím skateboardistům) a Youtube, kde za slušně sledovaný obsah čerpá peníze na přípravu a závody. Co Facebook? „Tam není moje cílová skupina, Facebook je pro mě mrtvej,“ neváhá s odpovědí. Podobně zavrhl vytvoření vlastních webových stránek. Uvědomuje si, že content, který produkuje, chtějí jeho fanoušci vidět na jím preferovaných sociálních sítích. Zároveň ho označuje za dlouhodobou činnost, cítí, že sportovec nemusí těžit z úspěchů donekonečna.

„Mladí lidé navíc začínají mít jiné idoly než sportovce – hledají ty, kteří jim jsou podobnější (youtubery atd.). Sportovci budou muset zpátky, blíž k lidem. Nabízet příběhy, ne jen vítězství,“ nabízí svůj pohled Habanec.

A o zajímavé příběhy jde především, vyhledávají je lidé po celém světě.

Co je SportForum

Deník Sport uspořádal jeden z prvních sportovních eventů, kterými chce otevřít řadu klíčových otázek týkajících se budoucnosti českého sportu. První akce nesla název „Kam míří sportovní marketing a sponzoring“. V Letenském zámečku v Praze vystoupili před plným sálem na konferenci SportForum čtyři hosté. Šéf marketingu agentury Sport Invest David Trávníček, marketingový specialista Tomáš Křivda, koordinátorka marketingu a PR Volkswagen Martina Valterová a profesionální skateboardista Maxim Habanec.

„Setkání tohoto typu jsme se rozhodli pořádat především proto, že cítíme spoluzodpovědnost za vývoj českého sportu, který nyní v řadě oblastí nutně potřebuje hledat nové cesty a diskutovat o nich,“ říká šéfredaktor deníku Sport a portálu iSport.cz Lukáš Tomek.

A zároveň prozrazuje, že v nadcházejícím roce bude projekt SportForum pokračovat dalšími tématy. „Zajímá nás sportování dětí, financování sportu, problematika sázení a loterií nebo podpora opravdu vzdělaných odborníků a trenérů. Chceme prostě propojovat lidi s jedinečným know-how a být aktivním moderátorem debaty, která českému sportu pomůže nacházet cesty k úspěšnější budoucnosti.“

Vše o zimních olympijských hrách 2018 najdete zde >>

 







Klasická verze
Mobilní verze