29. října 2017 • 06:00

Toyota RAV4: Počítáme s RAV

Autor: david šprincl
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Tomášek o fiasku s Färjestadem: Byli jsme jako Boston. Jak zvládá tlak?
SESTŘIH: Arsenal - Chelsea 5:0. Kanonáda v derby, dvakrát se trefil Havertz
VŠECHNA VIDEA ZDE

Toyota RAV4 nabízí hned dvě různé čtyřkolky s bezestupňovým automatem. Kterou z nich vybrat?



Vrcholem ceníku SUV obvykle bývá diesel s pohonem všech kol a samočinnou převodovkou. Toyota RAV4 dnes takovou variantu nenabízí, diesel pohání pouze přední kola a řadí se v něm ručně. Zato jsou tu hned tři čtyřkolky spalující benzin: dvoulitr s ručním řazením, testovaný stejný motor s příplatkovým variátorem Multitronic S a pak ještě Hybrid AWD s elektrickým pohonem zadní nápravy.

Testovaná druhá verze spojuje komfort automatu se schopností vyjet k zasněžené horské chatě, ale i jako pohodový cesťák funguje výborně.

Odměnou za rodinnou jízdu je spotřeba mezi sedmi a osmi litry, při stotřicítce na dálnici stoupá přes devět. S těžkou nohou odběr paliva roste k jedenáctce, takže pro dálkové letce nebude dvoulitr s CVT správnou volbou. Stejně jako hybrid, který také nejlépe funguje při klidné a plynulé jízdě.

Dvě různé cesty, podobný výsledek. Dvoulitr je na startu o padesát až šedesát tisíc levnější než hybridní čtyřkolka, což české chalupářské počty nejspíš rozhodnou. Elektrifikovaná technika hybridu se finančně vyplatí tomu, kdo si chce vůz nechat hodně dlouho.

základní údaje

MOTOR

Zdvihový objem 1987 cm3. Výkon 112 kW při 6200 ot./min, točivý moment 196 N.m při 4200 ot./min. Samočinná bezestupňová převodovka. Pohon všech kol. Nejvyšší rychlost 185 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,7 s. Spotřeba 6,5 l/100 km.

ROZMĚRY

Délka x šířka x výška: 4605 x 1845 x 1675 mm. Rozvor náprav: 2660 mm.

Objem kufru: 547 l.

cena

Nejlevnější RAV4 2.0 D-4D:         609 900 Kč

Testovaný 2.0 Multidrive S 4x4:  749 900 Kč

hodnocení

PLUSY

Tichý motor

Prostorný interiér a kufr

Komfortní odpružení

Bohatá výbava

MÍNUSY

Vyšší spotřeba při rychlejší jízdě

Třením se úhoř množí

Variátorová převodovka plynule mění průměr kol, po nichž se odvaluje řetěz nebo řemen. Stejně jako na bicyklu platí, že čím menší kolo na výstupu, tím jedeme rychleji. Při klidné jízdě variátor udrží motor v nízkých otáčkách, s těžkou nohou se ale musí vytáčet. Jelikož tření v převodovce roste se čtvercem rychlosti, neblaze to ovlivňuje i spotřebu.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud