Martin Tomaides
5. října 2016 • 14:00

Buduje hmotu a zlepšuje funkčnost svalů. TRX vás bude bolet, říká trenérka

TOP VIDEA
Zlín - Slavia: Škoda jako Poborský! Krásným lobem překonal Dostála, Slavia vede 2:0 Zlín - Slavia: Škoda jako Poborský! Krásným lobem překonal Dostála, Slavia vede 2:0
Chomutov - Mountfield HK: Hokejová paráda! 16letý Lauko vymíchal obránce Newtona Chomutov - Mountfield HK: Hokejová paráda! 16letý Lauko vymíchal obránce Newtona
VŠECHNA VIDEA ZDE

Být fit je in. Chodit do posilovny, jezdit na kole, nebo ve volném čase běhat je moderní a zdravé. A i z toho důvodu je možností, jak se udržet ve formě, čím dál víc. Jednou z nich je i trénink s TRX, tedy se závěsným posilovacím systémem. „Primární rozdíl od zaběhlých věcí je v tom, že jde o cvičení s vlastní vahou. Navíc jde o novinku posledních let a to lidi láká," říká profesionální trenérka a bývalá atletka Tereza Číhalová.



Zvědavost je možná velkým plusem stále populárnějšího cvičení, ale možnost volby tempa a obtížnosti je tím, co mnoho účastníků skupinových lekcí u tréninku udrží. Je totiž na každém jedinci, jestli se během lekce protáhne, nebo jestli bude odcházet po čtyřech s myšlenkou na masáž srdce.

„TRX je totiž balanční pomůcka, která je specifická tím, že se s ní cvičí v různých rovinách," říká Číhalová a vysvětluje, v čem se takový trénink liší od klasické návštěvy fitness centra. „Tady se posiluje s vlastní vahou a souměrně se díky různým možnostem náklonu buduje svalová hmota a zvyšuje se tak funkčnost svalů a organismu," dodává. „Díky balanci se pak zapojuje posturální svalstvo, které má důležitou funkci. Udržuje tělo ve vzpřímené poloze."

Cvičení je tedy dost aerobní, kdo touží mít biceps akčního hrdiny, nebo záda velikosti průměrné autobusové zastávky, ten by přece jen měl zvolit zdvihání činek. Samozřejmě i tady může při správném postupu dosáhnout svého, ale přesto je TRX více zaměřené na fyzičku. A je skvělým doplňkem pro každého sportovce. Navíc se hodí i pro ty, kteří chtějí zhubnout.

„Svaly tu tolik nerostou, ale hodně se zpevní a vytrénují," vysvětluje Číhalová, která schvaluje podobné cvičení klidně víckrát do týdne, ještě lépe ale v kombinaci s jiným sportem. „Obtížnost se dá nastavit pro každého, může přijít vrcholový sportovec, začátečník i starší člověk. Volba tempa je na každém," říká drobná blondýnka.

Tereza Číhalová se TRX věnuje už mnoho letTereza Číhalová se TRX věnuje už mnoho let

S TRX se poprvé setkala zhruba před deseti lety a ve chvíli, kdy měla možnost tréninky s tímto posilovacím systémem vést, jí bylo jasné, že tudy povedou její další sportovní kroky. Na svých hodinách se pořád snaží vymýšlet něco nového, také proto, že stálí návštěvníci si žádají progres a její sportovní duše ji na správném tréninku velí nedávat nic zadarmo.

„Po roce cvičení už u mě lidi tu hodinu tréninku vydrží," sdělila se smíchem. „Vždycky mám radost, když je můžu zničit."