Byl to pokus o změnu poměrů na světové Counter-Strike scéně. Týmy Astralis nebo Vitality zkusily v průběhu roku 2020 hrát s šesti hráči. Jenže po krátkém úspěchu se vícečlenná soupiska ukázala jako nefunkční.
CS:GO týmy doufaly, že pozice šestého, střídajícího hráče rozšíří jejich taktické možnosti. Mužstvo Astralis se tou dobou také vyrovnávalo s absencí Lukase „gla1ve“ Rossandera a Andrease „Xyp9x“ Hojsletha, kteří se trápili se syptomy syndromu vyhoření.
Proto dánský klub angažoval talentovaného Lucase „Bubzkji“ Andersena. Ten se však nikdy do základu Astralis neprosadil a z celého svého angažmá byl zdrcený.
Jeho bývalý spoluhráč gla1ve nyní pro web Dexerto popsal, v čem byl největší problém a proč nápad s šestičlennou soupiskou nevyšel. Podle dánského střelce přítomnost šestého hráče komplikovala přípravu celého týmu.
Největší problém ale nejspíš spočíval v charakteru vybraného náhradníka. „Musí to být člověk, který nechce tolik hrát, možná někdo, kdo rád sedí, kouká se a přijde s jinými věcmi pro tým,“ popsal gla1ve.
Bubzkji však logicky chtěl víc hrát, než sedět na lavičce. Do Astralis přicházel jako nastupující naděje Counter-Striku. Byl v ideálním věku a pro svůj růst potřeboval odehrát na nejvyšší úrovni co nejvíce zápasů. To se mu však nepodařilo, do sestavy Astralis se pořádně neprosadil a za 18 měsíců odehrál jen 47 utkání.
Ačkoliv se Astralis nejspíš z této chyby ponaučily, po změnách v RMR bodování a pravidlech ohledně šestého hráče je však jisté, že už žádný další takový experiment neuvidíme. Týmy by se rotací hráčů zbytečně připravovaly o body do žebříčku, ze kterého vede cesta až na samotný Major.