Karel Häring
13. března 2016 • 14:23

Vysoké návštěvy, ale prázdná místa. Plzeň řeší divácký problém

Reklama
TOP VIDEA
SESTŘIH LM: Plzeň – AS Řím 2:1. Fantastická Viktoria si zahraje LM i na jaře SESTŘIH LM: Plzeň – AS Řím 2:1. Fantastická Viktoria si zahraje LM i na jaře
AS Řím byl asi zvyklý na jiné podmínky, řekl o výkonu Italů Kovařík AS Řím byl asi zvyklý na jiné podmínky, řekl o výkonu Italů Kovařík
VŠECHNA VIDEA ZDE

Už podruhé v řadě se to opakovalo. Když hlasatel na plzeňském stadionu oznámil počet diváků, bylo evidentní, že neodpovídá skutečnému stavu v hledišti. Viktoria mimo jiné doplácí na ty, kteří ji pomohli stát se nejnavštěvovanějším klubem v lize – na majitele permanentních vstupenek. Někteří z nich na „obyčejné“ zápasy nechodí. 



Viktoria se pyšnila dlouhou sérií domácích ligových návštěv přes deset tisíc. Přišla o ní v polovině října v utkání se Zlínem (9877). Totéž se opakovalo v prosinci s Duklou (9873) a před týdnem s Příbramí (9833).

Ovšem větší problém duelu 20. kola byl, že volných sedaček zůstalo mnohem víc. A podobná situace opakovala i v sobotu večer proti Bohemians, kdy se mělo sejít 10 365 fanoušků, včetně těch hostujících. I tentokrát to vypadalo v reálu na menší návštěvu, byť ne tak jako proti Příbrami.

„Já se po tribunách nedívám, permanentkářům se možná nechce pokaždé chodit,“ pousmál se útočník Michal Ďuriš. „Ale na hlasivkách a podpoře se to neprojevuje,“ uvedl.

Nicméně v klubu to vnímají jako problém. Byť bývají před utkáním prakticky všechny vstupenky vydány (klasický prodej + permanentky + lístky rozdané mládežnickým týmům a partnerům), volných míst je příliš. „Určitě to budeme vzhledem k další sezoně řešit,“ přiznal tiskový mluvčí klubu Pavel Pillár.

CELÝ SESTŘIH: Plzeň - Bohemians 2:0. Výhru lídra vystřelil Ďuriš
720p 480p 360p 240p

Do návštěvnosti se zahrnují ti, kteří projdou turnikety, plus VIP hosté. Těch je zhruba devět stovek a turnikety neprochází, stejně jako klubová mládež, mezi kterou se rozděluje určitý počet vstupenek (cca šest set). „Tyto skupiny uvádíme v součtu vydaných vstupenek a VIP pasů a je velmi pravděpodobné, že je zde při jednotlivých zápasech částečná ,úmrtnost‘,“ uvedl Pillár v minulosti.

Další část ,úmrtnosti‘ je mezi zmíněnými permanentkáři. Přitom právě na extrémní zájem o celosezónní vstupenku ze strany fanoušků byl klub před startem ročníku hrdý. „Už nyní se obáváme, že se budou prodávat tak dobře, že to budeme muset v určité fázi zastavit,“ prohlásil loni v červnu majitel klubu Tomáš Paclík. Čísla se nakonec zastavila na údaji 7750.

Viktoria se v minulé sezoně pyšnila nejvyšší průměrnou domácí návštěvností (10 867), stejné místo jí patří i v probíhajícím ročníku, byť poslední čísla ubírají na věrohodnosti. Nicméně na podzim – ani v předchozích letech - ještě podobné problémy řešit nemusela.

Každopádně Plzeň zůstává jediným klubem, který se od ročníku 2012/2013 dokázal udržet na hranici před deset tisíc.

DIVÁCKÁ NÁVŠTĚVNOST V PLZNI
SEZONA PRŮM. NÁVŠTĚVA POŘADÍ V NÁVŠTĚVNOSTI
2015/2016 10 483 1.
2014/2015 10 867 1.
2013/2014 10 089 2.
2012/2013 10 047 2

CELÝ SESTŘIH: Plzeň - Příbram 4:0. Na jaře se poprvé trefil Ďuriš
720p 480p 360p 240p

 


Články odjinud


Články odjinud



Klasická verze
Mobilní verze