9. ledna 2019 • 20:49

Toyota se stala novým generálním partnerem Českého olympijského výboru

Autor: ČTK, mto
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Zimák k play off NHL. Lener i analytik tipují postup Bostonu. V čem se Nečas blíží Pastovi?
Mám rád, když Ostrava žije Baníkem, říká Buchta. Je rychlejší než Tanko?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Japonská Toyota loni zvýšila v Česku prodej osobních a lehkých užitkových vozů o 17 procent na rekordních 10.338 aut. Pro značku to znamená 3,7procentní podíl na trhu. Uvedli to ve středu zástupci společnosti na tiskové konferenci, kde mimo jiné oznámili, že automobilka se stala generálním partnerem Českého olympijského výboru. Spolupráci na místě posvětilo i několik sportovců včetně Evy Samkové, Martina Fuksy či Barbory Seemanové.



V rámci spolupráce Toyota poskytne Českému olympijskému výboru flotilu osobních i užitkových vozů, kde v případě osobních vozů jde výhradně o hybridní modely. Vozy pomohou nejen při cestách na závody a soustředění, ale i v rámci mnoha projektů, které ČOV celoročně organizuje.

„Filozofie značky Toyota se v mnohém shoduje s duchem olympiády, a to jak ve smyslu pro fair play, tak v neustálé touze po zdokonalování. Mobilita v duchu Toyoty už dnes přesahuje svět aut a pomáhá lidem po celém světě překonávat výzvy nebo i případná postižení,“ řekl Martin Peleška, šéf české Toyoty.

Toyota rovněž v rámci speciálního programu nabídne zvýhodněné podmínky pronájmu užitkových vozů Proace jednotlivým sportovním svazům a klubům ve speciálním projektu Proace Prosport.

Předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval si cení skutečnosti, že se spolek bude díky hybridním vozům chovat ekologicky. „Ekologie je celosvětovým trendem, ať už se jedná o hybridní pohony či další alternativy. Chceme jít s dobou,“ řekl Kejval. „Máme velkou radost také z toho, že Toyota bude podporovat nejen vrcholové sportovce a sport na nejvyšší úrovni, ale významně pomůže i dílčím projektům, které jsou zaměřené na sportování mládeže a zvýšení fyzické zdatnosti dětí,“ řekl.

Velké množství českých sportovců se objevilo na představení nového generálního partnera ČOVFoto ČTK

Mezi českými olympioniky je už nyní řada ambasadorů Toyoty. Dlouhodobě s automobilkou spolupracuje snowboardcrossařka Eva Samková i celý snowboardcrossový tým. Jako nové tváře se v říjnu představili také beachvolejbalistky Markéta Sluková a Bára Hermannová, rychlostní kanoista Martin Fuksa a skateboardista Maxim Habanec.

Kromě sportovců ale na tiskové konferenci automobilka prezentovala také výsledky prodeje za rok 2018. Na českém trhu zažila rekordní rok a prodeje značek Toyota a Lexus nijak neovlivnilo ani záříjové zavedení přísnějších emisních limitů a nový způsob měření emisí. Kvůli němu totiž trh jako celek v podzimních měsících klesal.

Prodej osobních aut Toyota se zvýšil o 14 procent na 9267 vozů, v kategorii užitkových vozidel značka rostla o rekordních 54 procent na 1071 prodaných vozů. Loni výrazně rostl i podíl prodaných hybridních vozů. U Toyoty dosáhl 31 procent, u značky Lexus tvořil 90 procent celkového odbytu.

"Technologická vyspělost a náskok v oblasti hybridních a benzínových pohonů, stejně jako včasná příprava a snaha o snižování škodlivých emisí, jsou dalším základním pilířem zájmu o naši značku. Na rozdíl od jiných jsme nemuseli na podzim omezovat nabídku," uvedl generální ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.

Nejprodávanějším modelem loňského roku byl Yaris (2231 registrací). Následuje Auris (1779) a model Toyota C-HR, který zaznamenal růst prodejů o 52 procent na 1604 vozů, což mu zajistilo 3. příčku v segmentu kompaktních SUV.

VIDEO: Představení spolupráce Toyoty a ČOV

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud