8. března 2019 • 12:00

Rošáda pod kapotou, prodeje jdou nahoru. Vitara se mění a slaví úspěch

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Lokvenc: Chemie Kuchty a Birmančeviče je úžasná! Chorý není zákeřňák
CESTA ZE DNA: Jsme silnější, než si myslíme, říká zápasník Peňáz
VŠECHNA VIDEA ZDE

Vitara už sice neoznačuje off-road s redukční převodovkou, ale klasické kompaktní SUV s volitelným pohonem všech kol. Na prodejích se to ovšem nijak negativně nepodepisuje. Naopak, crossover z Maďarska se na mnoha trzích probojoval do desítky nejprodávanějších aut.



Nedávná modernizace po estetické stránce změnila jen drobnosti v podobě masky chladiče, nárazníků a koncových světel s hezčí grafikou. Uvnitř se zapracovalo na materiálech, pozitivem je barevný palubní počítač místo monochromatického. Největší rošáda však nastala pod kapotou.

Kvůli nové metodice měření emisí WLTP se vitara rozloučila s atmosférickou benzinovou šestnáctistovkou, místo níž dorazil litrový tříválec s turbodmychadlem a 82 kilowatty. Ten doplňuje již nabízený čtyřválec 1.4 BoosterJet/103 kW.

Minimálně v tuto chvíli také nemůžeme počítat se vznětovým motorem 1.6. Vzhledem k jeho minimálním prodejům se ale nepředpokládá brzký návrat.

Kabina sice dostala lepší materiály, stále to však není úplně ono. Jen o 13 tisíc dražší Suzuki S-Cross je na tom líp.Foto Ondřej Kroutil

Ostatně k stesku ohledně jeho absence není moc důvodů. Zkoušená čtrnáctistovka jej totiž zastíní jak vitálnějším projevem, tak nižší hmotností na předních kolech.

Spotřebou mezi 6,5 až 7,0 litru navíc rozhodně neurazí, zvlášť ve spojení s pohonem všech kol. Motor projevem připomíná atmosférické agregáty. Netrpí prodlevou turbodmychadla ani následným skokovým přívalem síly a hezky zní s jadrnějšími podtóny. Díky přeplňování navíc nemá problém s pružností ani jízdou v nižších otáčkách. Ve své třídě rozhodně patří k tomu nejlepšímu. Což vlastně platí také o jízdních vlastnostech Suzuki Vitara.

Častokrát nepříjemné kymácení aut s vyšší světlostí suzuki potlačuje tužším odpružením, s nímž si v zatáčkách nemusíte dělat starosti s náklony karoserie. Daní za to ale je o něco slabší komfort na cestách s nedokonalým povrchem, což je však vlastní většině podobně stavěných aut. Na druhou stranu japonský crossover váží jen necelých dvanáct metráků, díky čemuž na rozbitých cestách neposkakuje jako čertík z krabičky a neustále drží kola v kontaktu se silnicí.

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4x4 AllGrip

Motor: R4, 1373 cm3, turbo
Výkon: 103 kW
Točivý moment: 220 N.m
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Pohotovostní hmotnost: 1195 kg
Základní cena: 521 900 Kč

Navzdory spíše městskému charakteru si vitara poradí i s lehčím terénem
Navzdory spíše městskému charakteru si vitara poradí i s lehčím terénem

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud