10. října 2019 • 06:29

Stále ve formě. Sedmá generace Golfu míří ke konci, ale pořád válí

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Zimák: Vrána přiletěl nečekaně. Proč by MS mělo klapnout?
Nezmarova vize a Kaniovy peníze: nový Liberec. Co Kulenovič a Slavia?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Ačkoliv se čas sedmé generace Volkswagenu Golf chýlí ke konci, stále patří mezi nejlepší kompakty na trhu. Zvlášť v kombi verzi Variant, kterou můžete opepřit provedením R s výkonem 300 koní.



Volkswagen Golf je etalonem a symbolem nižší střední třídy. Díky svým kvalitám postupně broušeným již od roku 1974 není divu, že se celkově prodalo víc než 30 milionů exemplářů tohoto modelu. Aktuální, sedmé provedení z roku 2012 sice již stříhá metr, nástupce je totiž za rohem, na úrovni mu to ovšem rozhodně neubírá. Naopak, máme pocit, že ani navzdory stále hustší konkurenci se golfu po stránce komplexních vlastností stále nikdo nevyrovná.

Vedle klasického pětidveřového hatchbacku si stále větší popularitu získává kombi Variant se zavazadelníkem o objemu minimálně 605 litrů, jímž patří mezi nejprostornější vozy ve třídě. I přes blížící se premiéru Golfu VIII je paleta nabízených motorů stále více než pestrá. Zahrnuje jak základní tříválec 1.0 TSI, tak oblíbený diesel 2.0 TDI až se 135 kilowatty. Ten se váže výhradně k verzi Alltrack se standardním pohonem všech kol, zvýšeným podvozkem a ochrannými plasty karoserie. S ní můžete vyrazit i do lehčího terénu, aniž byste se museli bát, že neprojedete.

Ostrý Golf Variant R má v základu 18palcové disky, za 16 300 Kč ovšem můžete mít i širší 19“ ráfky Pretoria s ještě lepší přilnavostíFoto Archiv

Bonusem je špičková varianta s přídomkem R. Tu pohání přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 221 kW. S takovou silou si budete moci dovolit prohánět i dynamičtější konkurenci. Přitom do kabiny pohodlně naskládáte čtyři cestující a spoustu bagáže a můžete v zimě vyrazit na hory. Kvůli lepšímu přenosu síly na vozovku totiž Golf R roztáčí všechna čtyři kola. Standardem je také rychlý sedmistupňový dvouspojkový automat DSG, s nímž na stovku dosprintujete za skvělých 4,9 sekundy.

Maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h, nejsilnější variant by ovšem s přehledem zvládnul i mnohem vyšší čísla. Přitom v běžném životě je podobně příjemný jako normální verze, hlavně díky volitelným tlumičům s nastavitelnou charakteristikou, které v komfortním režimu skvěle filtrují nerovnosti. Ve sportovním zase ztuhnou a brání náklonům karoserie v zatáčkách.

Díky délce 4567 mm si zavazadelník může dovolit objem 605 až 1620 litrů
Díky délce 4567 mm si zavazadelník může dovolit objem 605 až 1620 litrů

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud