Kodiaq na Dakaru budil pozornost. S nástrahami v Jižní Americe si poradil! | iSport.cz
6. února 2018 • 19:54

Kodiaq na Dakaru budil pozornost. S nástrahami v Jižní Americe si poradil!

Autor:
Přes pět tisíc kilometrů najel Kodiaq během Dakarské rallye, kde byl součástí asistenční posádky českého týmu BARTH Racing.
TOP VIDEA
Sparta - Příbram: Neskutečné! Švenger vychytal další dvě tutovky a Antwi srovnal na 2:2! Sparta - Příbram: Neskutečné! Švenger vychytal další dvě tutovky a Antwi srovnal na 2:2!
Berkovec vychytal Krmenčíka. Věděl jsem, kam kope penalty Hořava, tak jsem zkusil jít na druhou stranu, říká Berkovec vychytal Krmenčíka. Věděl jsem, kam kope penalty Hořava, tak jsem zkusil jít na druhou stranu, říká
VŠECHNA VIDEA ZDE

Přes pět tisíc kilometrů najel Kodiaq během Dakarské rallye, kde byl součástí asistenční posádky českého týmu BARTH Racing. S terénem, který byl různorodý, si vůz značky Škoda bravurně poradil. Úvodní etapy účastníky nejtěžší dálkové soutěže zavedl do peruánských dun, v Bolívii do bahna a vysokých nadmořských výšek, a v Argentině do rozbředlého písku ukrývající velbloudí trávu. Kodiaq se pokaždé dostal do bivaku, kde poutal velkou pozornost.



Aby nevznikla mýlka – do dakarského dobrodružství nevyrazil závodní speciál z dílen proslulé divize Škoda Motorsport. Jednalo se o sériový vůz, který byl oporou BARTH Racing, za který dojel do cíle Josef Macháček (12. místo v kategorii čtyřkolek), Zdeněk Tůma (15. místo ve čtyřkolkách) a David Pabiška (42. míst v motocyklech). I tak lze hovořit o tom, že poprvé byl vůz Škody součástí českého týmu. A jubilejní 40. ročníku úspěšně dokončil.

„V Kodiaqu jsme toho zažili hodně. Byli jsme překvapení, že je pohodlný i pro sedm lidí. I když jsme nejezdili stejným terénem jako startovní pole, emoce v cíli byly veliké,“ popisoval z argentinského města Córdoba Michal Burkoň, šéf týmu BARTH Racing.

Po Jižní Americe jezdil Kodiaq se speciální registrační značkou 001 BARTH v bílo-modrém provedení. Šlo o model Škoda Kodiaq Style 2.0 TDi se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG v provedení 4x4. Jeho motor o objemu 1968 ccm s turbodmychadlem poskytuje výkon 140 kW (188 koní), maximální točivý moment je 340 Nm při 1750-3000 rpm. Tato verze dosahuje maximální rychlosti 210 km/h a z 0 na 100 km/hod umí akcelerovat pod 9 vteřin.

VIDEO: To nejlepší z Dakaru

„Nemohli jsme se srovnávat s továrními speciály, které byly uzpůsobené na jízdu v dunách. Když jsme ale do písku vyrazili, pohyboval se výborně. Kvůli jedné reportáži jsme se zahrabali, abychom divákům přiblížili, jak je náročné se z něho vyhrabat,“ vysvětloval Michal Burkoň, který společně s moderátorem Vlastou Korcem pro české fanoušky připravoval krátké dokumentární vstupy v rámci pořadu Dakar za oponou.

Nejtěžší výzva čekala v Bolívii, kde se dakarský konvoj přesunul do výšky nad 4000 metrů nad mořem. „Mnoho vozů se pralo s nedostatkem výkonu a dostalo se do nouzového režimu. Kodiaq ale z toho vyšel nejlépe, nebyl znát výrazný pokles výkonu,“ pochvaloval si Michal Burkoň.

Děravé cesty a špatná nafta

V Bolívii jsou také v žalostném stavu silnice, dálniční úseky nahrazují děravé cesty. Velké problémy také nadělá nekvalitní nafta. „Viděli jsme hodně aut, jak jim kouří kvůli tomu z motoru. I tohle Kodiaq ustál,“ doplnil Michal Burkoň, který si povšiml také další věci – na Kodiaq se účastníci konvoje Dakarské rallye chodili ptát. A to jak závodníci, tak řidiči asistenčních vozů.

„Zájem byl opravdu zajímavý. Často si prohlíželi prostor uvnitř. Značku Škoda moc neznali, protože se na jihoamerickém trhu tolik neprodává. Když jsme zmínili spojenectví s Volkswagenem, měli už jasno. Často si nás místní lidi fotili,“ doplnil Burkoň, který na další Dakarské rallye rád využije síly a spolehlivosti Kodiaqa.

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě.
Více zde >>

Témata:  motorismus, Dakar
 

FORTUNA liga – první fotbalová liga 2018/2019

Program a rozpis zápasů Tabulka Aktuální kolo Tabulka střelců VIDEO: momenty a sestřihy Nový hrací model Fantasy liga

Nejvyšší česká fotbalová soutěž nově s názvem FORTUNA:LIGA v sezoně 2018/2019 prožívá revoluci. Po základní části s 30 zápasy se týmy rozdělí do tří skupin, do kterých si přenesou bodové zisky: skupina o titul (1.-6.), skupina o baráž o EL (7.-10.) a skupina o udržení (11.-16.).

SESTŘIHY všech zápasů 4. kola Fortuna ligy »

5. kolo Fortuna ligy:
Dukla - Slovácko
(pá 18:30), Liberec - Bohemians 1905 (so 17:00), Zlín - Teplice (so 17:00), Ml. Boleslav - Opava (so 17:00), Slavia - Jablonec (so 19:00), Karviná - Plzeň (ne 15:00), Sparta - Příbram (ne 18:00), Olomouc - Baník Ostrava (po 18:00)








Klasická verze
Mobilní verze