10. června 2019 • 00:00

Čistá mobilita a Hyundai – spojení, které funguje čím dál lépe

Prezentace klienta
TOP VIDEA
PRVNÍ DOJEM: Jágr v kondici, Kladno jede. Smoleňák vzýval pána z Vysočiny
Samek o Slavii a italském trápení: Těžký půlrok. Řešil se návrat do Česka
VŠECHNA VIDEA ZDE

Hyundai má nejširší nabídku elektrifikovaných pohonů na evropském trhu. Automobilka nabízí pohony čistě elektrické, hybridní, plug-in hybridní, ale i mild-hybridní. Vlajkovým vozem značky je však elektromobil poháněný vodíkovým palivovým článkem NEXO, který při jízdě dokonce čistí vzduch.



Historie vozů Hyundai s elektrifikovanými pohony se datuje do roku 2016, kdy automobilka uvedla na trh modelovou řadu IONIQ, která jako první na světě nabídla v jedné karosářské variantě možnost výběru všech tří důležitých elektrifikovaných pohonů – IONIQ Hybrid, IONIQ Plug-in Hybrid a IONIQ Electric.

Vozy modelové řady IONIQ vynikají nebývalou vnitřní prostorností, komfortním podvozkem, bohatou výbavou, dlouhým dojezdem, nízkými provozními náklady i efektním tvarem karoserie, která má koeficient odporu pouhých 0,24, což v praxi znamená, že po sundání nohy z plynového pedálu vůz prakticky nezpomaluje a vy máte pocit, jako byste jeli spíše z kopce než po rovině.

Kromě modelu IONIQ Electric se Hyundai může pochlubit i dalším plně elektrickým vozem, a to SUV Hyundai KONA Electric. Ten se pyšní tituly „Elektromobil roku“ 2018 nebo „Zelené auto roku 2018“ a je zákazníky oceňován kromě atraktivního designu především za mimořádně dlouhý dojezd 449 kilometrů (dle metodiky WLTP) na jedno nabití. Model KONA byl již představen také v hybridní variantě jako Hyundai KONA Hybrid. Dalším elektrifikovaným SUV modelem je komfortní Hyundai Tucson MHEV, který se vyrábí v Nošovicích u Frýdku-Místku a využívá mild-hybridní technologii, tedy částečně hybridní pohon s napětím 48 V.

Poslední zástupcem v nabídce ekologicky šetrných vozidel je model Hyundai NEXO, který je prvním sériově vyráběným vozem s pohonem na vodíkový palivový článek (FCEV). Vůz je vlajkovou lodí společnosti především pro svojí ekologičnost. Při jízdě dokonce čistí vzduch a jedinou jeho odpadní látkou je voda. NEXO je výjimečné také tím, že v roce 2018 obdrželo jako první elektromobil na vodík maximální hodnocení bezpečnosti v nárazových testech Euro NCAP a stalo se zároveň i nejbezpečnějším velkým SUV na trhu.

Články odjinud


Články odjinud