Teď už se Red Bull raduje a oslavy budou tedy zřejmě velké. Dramatická VC Japonska tak dostala ještě více nečekané obrátky a myslím si, že historie F1 větší bizarnost neviděla. Seriál se nyní bude dva týdny přesouvat do Ameriky, kde se pojede na okruhu Circuit of the Americas. Loňská VC byla velmi zajímavá, uvidíme, co přinese ta letošní. Do té doby, nashledanou a hezkou neděli!
Po hymnách a oslavách přichází Jenson Button a potvrzuje, že je Max šapionem. Verstappen má rozporuplné emoce, ale je vděčný každému, kdo mu k tomuto úspěchu pomohl. Děkuje Hondě za spolupráci, ostatné zástupce Hondy byl i převzít trofej pro konstruktéry.
Pohár konstruktérů po VC Japonska (18. závod):
1. Red Bull – 619b
2. Ferrari – 454b
3. Mercedes – 387b
4. Alpine – 143b
5. McLaren – 130b
6. Alfa Romeo – 52b
7. Aston Martin – 45b
8. Haas – 34b
8. AlphaTauri – 34b
10. Williams – 8b
Tabulka jezdců po VC Japonska (18. závod):
1. Max Verstappen – 366b
2. Sergio Pérez – 253b
3. Charles Leclerc – 252b
4. George Russell – 207b
5. Carlos Sainz – 202b
6. Lewis Hamilton – 180b
7. Lando Norris – 101b
8. Esteban Ocon – 78b
9. Fernando Alonso – 65b
10. Valtteri Bottas – 46b
11. Sebastian Vettel – 32b
12. Daniel Ricciardo – 29b
13. Pierre Gasly – 23b
14. Kevin Magnussen – 22b
15. Lance Stroll – 13b
16. Mick Schumacher – 12b
17. Júki Cunoda – 11b
18. Kuan-jü Čou – 6b
19. Alexander Albon – 4b
20. Nyck de Vries – 2b
20. Nicholas Latifi – 2b
Jdeme nicméně na podium. I zde je Verstappen uváděný jako dvojnásobný šampion.
Tak nakonec Verstappen dostal informaci že šampionem skutečně je a byl usazen do speciálního křesla s pozadím hlásícím „Mistr světa 2022“. Teda najděte někdo víc bizardní oznámení mistra světa v historii F1!
Po úvodním radování se technici Red Bullu už neradují. Max Verstappen sám přiznává, že to asi ještě neklaplo.
Nikdo absolutně nechápe, co se děje, ale i televizní grafiky už uvádí Verstappena jako šampiona.
V Red Bullu tomu stále nemůžou uvěřit a propočítávají body. Emoce sice vybouchly, zřejmě ale Verstappenovi chybí jeden bod!
Tak to je ale zvrat, penalizace vlastně hodila Verstappenovi do klína titul mistra světa!
Verstappen je samozřejmě spokojen s výsledkem, byť to bylo hodně náročné.
Leclerc dostal penalizaci pět vteřin a propadne se tak na třetí místo!
Piloti Red Bullu se baví o závěru závodu a koukají na gumy Péreze i Leclerca.
Leclerc si ve vysílačce stěžuje na své pneumatiky, dostal ale pochvalu od týmu. Už ale ne od FIA, která bude vyšetřovat incident z poslední zatáčky.
Alonso jen těsně nestihl Vettela, dojel o jedenáct tisícin za ním! I tak ale Španěl předvedl neskutečný výkon a končí sedmý. Velmi dobře si počínal i jeho týmový kolega Ocon.
Konečné pořadí VC Japonska (28 kol)
1.
Max Verstappen (NED/Red Bull)
2.
Sergio Pérez (MEX/Red Bull) +27.066
3.
Charles Leclerc (MON/Ferrari) +31.763
4.
Esteban Ocon (FRA/Alpine) +39.685
5.
Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) +40.326
6.
Sebastian Vettel (GER/Aston Martin) +46.358
7.
Fernando Alonso (ESP/Alpine) +46.369
8.
George Russell (GBR/Mercedes) +47.661
9.
Nicholas Latifi (CAN/Williams) +1:10.143
10.
Lando Norris (GBR/McLaren) +1:10.782
11.
Daniel Ricciardo (AUS/McLaren) +1:12.877
12.
Lance Stroll (CAN/Aston Martin) +1:13.904
13.
Júki Cunoda (JAP/AlphaTauri) +1:15.599
14.
Kevin Magnussen (DEN/Haas) +1:26.016
15.
Valtteri Bottas (FIN/Alfa Romeo) +1:26.496
16.
Kuan-jü Čou (CHN/Alfa Romeo) +1:27.043
17.
Pierre Gasly (FRA/AlphaTauri) +1:28.091
18.
Mick Schumacher (GER/Haas) +1:32.523
Neklasifikovali se:
Carlos Sainz (ESP/Ferrari), Alexander Albon (THA/Williams)
Nejrychlejší kolo:
Kuan-jü Čou (CHN/Alfa Romeo) 1:44.411
0:00'
Tak to je dramatický závěr! Leclerc netrefil šikanu, Pérez se toho snažil využít a Leclerc ho zavřel! Tohle by ale nemělo ujít pozornosti vedení závodu, protože Ferrari bylo mimo trať a ještě Péreze vytlačil!
0:00'
Max Verstappen projel cílem!
0:00'
Pérez s Leclercem se málem srazili v zatáčce! Monačan měl co dělat, aby Mexičana zavřel.
0:00'
A Fernando Alonso to zvládl a je sedmý!
0:00'
Alonso je na dosah Russela.
0:00'
První trojice do něj už najela.
0:00'
Čas pro závodění vypršel! Mělo by se nyní už jen odjet jedno kolo.
0:27'
Vypadá to, že Pérez už nedostane šanci předjet Leclerca.
1:31'
Zatímco Leclerc dělá jednu chybu za druhou. Pérez ale zrovna byl daleko.
2:37'
Verstappen nedostane nové pneumatiky, Red Bull to nehodlá riskovat.
3:08'
To Alonsovi čerstvé gumy fungují a řítí se polem.
3:29'
Pérez čeká, co se stane.
3:36'
Pořadí po 25. kole
1. Max Verstappen (NED/Red Bull)
2. Charles Leclerc (MON/Ferrari) +22.529
3. Sergio Pérez (MEX/Red Bull) +23.038
4. Esteban Ocon (FRA/Alpine) +36.534
5. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) +37.132
6. Sebastian Vettel (GER/Aston Martin) +41.325
7. George Russell (GBR/Mercedes) +46.112
8. Fernando Alonso (ESP/Alpine) +53.005
9. Nicholas Latifi (CAN/Williams) +1:01.374
10. Lando Norris (GBR/McLaren) +1:03.184
3:56'
Leclerc už nemá gumy! Jeho zadní gumy už jsou prakticky slicky.
4:30'
Mezitím Verstappen už nadělil Pérezovi dvacet dva vteřin, tedy celý jeden pit stop.
5:20'
Pérezovi už moc nechybí od Leclera.
6:45'
Leclerc chladí pneumatiky výjezdy z optimální stopy.
7:35'
Pérez už má monopost Leclerca na dosah.
8:11'
Alonso je v boxech, což absolutně nedává smysl!
8:37'
Mezitím Verstappen letí jak raketa a Leclercovi nadělil už sedmnáct sekund.
9:17'
Leclerc brání vnitřní stranu zatáček. Hamilton nemá výkon na to, aby ho zvenku předjel.
10:28'
Pérez vtipkuje s inženýry, jestli náhodou neusnuli, že je dlouho neslyšel. Dostalo se mu odpovědi, že všichni sledují jeho nahánění Leclerca. Mexičan je od něho daleko už jen 1,6 vteřiny.
10:46'
Kuan-jü Čou zajel nejrychlejší kolo.
11:27'
Cunoda byl v boxech.
11:30'
To Russell předbíhá jeden vůz za druhým. Naposledy to byl Latifi.
12:30'
Pořadí po 20. kole
1. Max Verstappen (NED/Red Bull)
2. Charles Leclerc (MON/Ferrari) +14.817
3. Sergio Pérez (MEX/Red Bull) +17.426
4. Esteban Ocon (FRA/Alpine) +28.842
5. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) +29.150
6. Sebastian Vettel (GER/Aston Martin) +33.845
7. Fernando Alonso (ESP/Alpine) +35.063
8. George Russell (GBR/Mercedes) +45.362
9. Nicholas Latifi (CAN/Williams) +47.780
10. Lando Norris (GBR/McLaren) +53.215
12:30'
Mezitím grafika ukazuje, že Max Verstappen dnes s velkou jistotou nebude ještě šampionem.
12:37'
Hamilton to znovu zkusil, Ocon ho ale zavřel.
14:19'
Hamilton se dostal na úroveň zadních kol Ocona, Francouz se ale ubránil, byť u toho vystavil Brita celkem do nebezpečné situace.
14:48'
Kuan-jü Čou byl v boxech, zajímavé.
15:20'
Vypadá to, že rozdíl mezi Leclercem a Pérezem se začíná zvětšovat.
16:41'
Hamilton dostal informaci, že Ocon přemýšlí o zastávce boxech. Brit kontroval tím, že by ho chtěl undercutnul, pit stop ale už nemá velký smysl.
17:30'
Hamilton ale bez DRS na rovince Francouze nepředjede.
18:04'
Ocon v zatáčce zachyboval a musel se horko těžko bránit.
19:00'
Hamilton se stále nemůže dotáhnout na Ocona. Alpine po rovinkách doslova lítá, oproti Mercedesu má poloviční zadní křídlo.
19:43'
George Russell se dostal přes Norrise na deváté místo.
20:21'
Leclerc se ptá inženýra, kolik míst by ztratili pit stopem. Dostalo se mu odpovědi, že by to bylo pět míst a spadl by za Alonsa.
21:15'
Pérez začíná stahovat Leclerca, v každém kole ubírá vteřinu a ztrácí aktuálně okolo pěti vteřin. Naopak Verstappen má náskok už přes deset vteřin.
21:30'
Pořadí po 15. kole
1. Max Verstappen (NED/Red Bull)
2. Charles Leclerc (MON/Ferrari) +10.017
3. Sergio Pérez (MEX/Red Bull) +15.646
4. Esteban Ocon (FRA/Alpine) +22.454
5. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) +22.782
6. Sebastian Vettel (GER/Aston Martin) +28.111
7. Fernando Alonso (ESP/Alpine) +28.811
8. Nicholas Latifi (CAN/Williams) +37.014
9. Lando Norris (GBR/McLaren) +40.114
10. George Russell (GBR/Mercedes) +40.695
22:33'
Verstappen má náskok už devět a čtvrt vteřiny. Mezitím se Hamiton tlačí na Ocona a Russell hezky předjel Cunodu na desáté místo.
23:05'
Podle Ferrari by do dvou minut mělo ještě přijít pár kapek.
24:10'
Hamilton dostal informaci, že nejen on má problém s předními gumami. Moc to tak ale nevypadá.
24:54'
Mezera mezi Verstappenem a Leclercem už je 7,5 vteřiny. Verstappen jede hranu.
25:24'
Zkouší to ale na desátého Cunodu.
26:20'
A Leclerc se stále více propadá. Mezitím si jedenáctý Russell stěžuje na své brzdy.
27:20'
Náskok Verstappena je už přes pět vteřin, skoro šest. Leclerc musel někde udělat chybu.
28:14'
Stratégové McLarenu už neočekávají změnu meteorologických podmínek. Schumacher mezitím konečně zajel do boxů.
29:02'
Schumacher se propadá dále a dále. Okamžitě po Vettelovi ho předjel i Alonso a po chybě Němce i Latifi.
29:47'
Hamilton i Ocon Schumachera předjeli a mladík ve službách Haasu se tak nyní pere se svým mentorem Sebastianem Vettelem.
30:20'
Leclerc přebral nejrychlejší kolo. Na Verstappena ztrácí čtyři vteřiny.
30:25'
Pořadí po 10. kole
1. Max Verstappen (NED/Red Bull)
2. Charles Leclerc (MON/Ferrari) +4.239
3. Sergio Pérez (MEX/Red Bull) +11.802
4. Esteban Ocon (FRA/Alpine) +16.253
5. Mick Schumacher (GER/Haas) +16.843
6. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) +17.286
7. Sebastian Vettel (GER/Aston Martin) +19.020
8. Fernando Alonso (ESP/Alpine) +21.493
9. Nicholas Latifi (CAN/Williams) +22.561
10. Lando Norris (GBR/McLaren) +23.681
30:50'
A Němec se brání svému velkému kamarádovi Oconovi a Hamiltonovi.
31:36'
V boxech byl i Čou. Na modré sadě už je tedy jen Schumacher.
32:00'
Max Verstappen zajel nejrychlejší kolo za 1:45 a pár drobných.
32:26'
Latifi si stěžuje na aquaplaning, déšť ale zůstává stále stejně silný.
32:49'
Další kritický moment v boxech. Lance Stroll měl málem kontakt s Magnussenem.
33:50'
Alonso se odporoučel do boxů a Verstappen se tak po předjetí Schumachera dostal na čelo roštu a okamžitě nakopl svůj vůz RB18, aby odjel co nejvíce kol!
34:55'
Aktuálně tedy závod veze Alonso před Ricciardem a Schumacherem. Čtvrtý je Verstappen, pátý Čou. Rusell si stěžuje, že to bylo hrozné rozhodnutí, zatímco v Haasu vsází na vyjetí safety vozu.
35:29'
Mercedes to udělal taky, ale museli čekat kvůli velkému počtu jezdců.
35:40'
Red Bull dokonce dává double pit stop.
36:50'
A je to tu, Verstappen s Leclercem jsou v boxech!
37:00'
Magnussen se dostal před Strolla.
37:12'
Intermediálky zřejmě fungují! Vettel s Latifim zajeli poslední sektor nejlépe ze všech!
37:27'
Přezouvá i Norris a Bottas.
38:11'
Ředitelství závodu okamžitě hlásí, že se na zmíněný výjezd v boxech podívá znovu.
38:26'
Zatím se nikdo neodvážil předjíždět.
39:26'
A Vettel s Latifim okamžitě zajeli do boxů pro zelené pneumatiky. Málem se ale srazili na výjezdu!
Pořadí po 5. kole (restart závodu)
1. Max Verstappen (NED/Red Bull)
2. Charles Leclerc (MON/Ferrari) +0.637
3. Sergio Pérez (MEX/Red Bull) +2.225
4. Esteban Ocon (FRA/Alpine) +2.613
5. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) +2.971
6. Fernando Alonso (ESP/Alpine) +3.393
7. George Russell (GBR/Mercedes) +4.028
8. Daniel Ricciardo (AUS/McLaren) +4.746
9. Júki Cunoda (JAP/AlphaTauri) +5.105
10. Mick Schumacher (GER/Haas) +5.917
39:54'
Max Verstappen restartoval závod!
Verstappen by si i troufl na přechodné pneumatiky, zároveň ale říká, že teď je příliš brzo.
41:37'
Safety car na konci kola zajede do pit lane a budeme závodit!
Stále se ještě jedou zahřívací kola, i Ricciardo říká, že viditelnost ve středu pole je ten největší problém.
Bottasovi se start moc nelíbí. Reportuje sníženou viditelnost, když před ním někdo je a stříká vodu ze zádě vozu.
Mimochodem, Max Verstappen stále může dnes slavit titul mistra světa. Musí se ale odjet 25-50 % kol. V ten moment by bral na prvním místě třináct bodů a on potřebuje osm
S dobrým hodnocením se přidávají i další jezdci.
Hamilton i Ocon hlásí, že trať je v dobrém stavu. Ředitelství FIA mezitím oznámilo, že se bude startovat za Berndem Maylanderem.
Safety car vyvádí vozy na trať!
Do restartu zbývá méně než minuta!
Dvě osoby z Alfa Romeo udělaly hezký krok směrem k fanouškům. Narychlo na kus bílé plachty nasprejovaly děkovný vzkaz a drží ho na plotě pit lane.
Déšť je stále silný, uvidíme tedy, kolik těch kol se odjede. Aktualizované propočty ale ukázaly, že se za normálních podmínek, tedy ne pod žlutými vlajkami, odjelo jen jedno kolo. K udělení bodů jsou potřeba dvě.
Tak pozor, FIA se rozhodla Britovi splnit přání a za deset minut se vyjede na trať!
Časomíra ale nezastavuje a přešla do své poslední hodiny. A nevypadá to, že by se něco rozjelo, byť Lewis Hamilton by údajně to chtěl jít zkusit..
I Ricciardo s Norrisem přišli zamávat fanouškům. Ostatně Australčan jich tu má hodně.
Mezitím jeden z členů týmu Aston Martin se věnuje divákům na tribunách a skanduje s nimi.
Většina pilotů sedí v garážích, buď u počítačů nebo s techniky před televizemi. Mick Schumacher ale stojí soucitně s mechaniky u svého vozu.
Ferrari až teď přináší do pit lane monopost Carlose Sainze. Je schovaný pod plachtou, vidíme ale ulomené zavěšení pravého zadního kola.
Trať se stále zkouší, i zdravotnický Mercedes se ale s tratí tu a tam pere.
Pojďme si říct, jak by se udělovaly body za aktuální situace. Jelikož nebyla odjeta čtvrtina závodu, Max Verstappen na prvním místě by dostal bodů šest, Leclerc čtyři, Pérez tři, Ocon dva a Lewis Hamilton by dostal jeden bod. Všichni ostatní by vyšli naprázdno.
Do konce limitu závodu zbývá hodina a čtvrt.
Týmy se udržují v dobré náladě různými způsoby. Technici McLarenu například hrají UNO.
Situace okolo Pierra Gaslyho se vyvíjí do ještě více neuvěřitelných otáček. Nejenže byl Francouz ředitelstvím závodu odpálkován, je ale ještě vyšetřován za údajně příliš vysokou rychlost během červených vlajek. Osobně teda nevím, co je horší. Cizí vozidlo mezi piloty, kteří prakticky ni nevidí, nebo Pierre Gasly ve 250 km/h...
Carlos Sainz se přidal k Pierru Gaslymu, že jeřáb na trati byla obrovská šílenost. K jeho nehodě řekl že vyjel z optimální stopy, aby něco viděl a dostal aquaplaning. Sám by prý raději zvolil start za safety vozem.
V pitlane se mezitím svačí. Technici dostávají čaj a sušenky, Júki Cunoda v garáži popíjel Red Bull. Mezitím grafika už nahodila odpočet tříhodinového limitu pro závod. Aktuálně je na necelých dvou hodinách.
Další obhlídka tratě medical vozem, na trati je ale vody pořád hodně.
Probudili se i komisaři. Po závodě se bude vyšetřovat nehoda Pierra Gaslyho s bannerem Rolexu. Ten odletěl na trať po nehodě Sainze a Francouz ho nabral na přední křídlo, které se mu prakticky přeťalo horizontálně vejpůl.
Sebastian Vettel dostal informaci, že za deset minut by měl přijít očekávaný slejvák a měl by trvat dalších dvacet minut. Vypadá to tedy na půl hodinové čekání.
A piloti můžou zase opustit vozy, protože přišla zpráva, že budou upozorněni deset minut před dalším restartem.
Na poslední chvíli byl restart odvolán!
Piloti mezitím lezou zpět do svých monopostů.
A ještě jedna zpráva od vedení závodu – povinně budou mít všichni modré pneumatiky. Což by ale asi nikoho nenapadlo v tomhle obout zelené.
Ředitelství závodu se konečně probudilo a hlásí, že závod se restartuje v 7:50 za Berndem Maylanderem! Vypadá to ale, že ředitelství jen chce, aby týmy viděly situaci.
Ve Ferrari probíhají práce na pravém zadním kole Charlese Leclerca. Snad to nebude nic velkého.
Na obhlídce trati je medical car. Velký Mercedes nemá s jízdou problém, vody je tam ale hodně.
Zajímavou informaci přinesl Šťevo Eisele v TV přenosu. Pierru Gaslymu vjel do cesty jeřáb! Přesně takto zemřel jeho velký kamarád Jules Bianchi, ke kterému se Francouz před každou VC modlí.
Jezdci po většinou zůstávají v garážích a sledují data svých monopostů. Alonso kouká na televizi s mechaniky, Júki Cunoda si užívá pozornosti novinářů.
Alonso nakonec zřejmě vůbec nenaboural do Vettela, nýbrž naopak. Španělský matador ale motokárovým stylem křížil trať a zvládl vše.
Stroll si na startu počítal hodně riskantně a to se mu vyplatilo. Protáhl se okolo několika monopostů na jedenácté místo.
S pokračující červenou vlajkou se samozřejmě ztenčuje čas do zvýšení intenzity deště. Uvidíme tak, jestli vůbec budeme ještě závodit.
Koukáme znovu na start. Leclerc měl oproti Verstappenovi dobrý start, vnější stopa, kterou Red Bull zvolil ale měla více gripu, takže i přes špatný start mohl Verstappen využít sílu svého vozu.
3'
Pierre Gasly dostal nové křídlo a modré pneumatiky, takže může pokračovat. Piloti zatím sedí na svatozářích s deštníky v rukách. V opakovaných záběrech ale pořádně dýmil.
3'
Pojďme si tedy udělat výčet pilotů, kteří dnes pokračovat nebudou. Skončil Carlos Sainz a Alex Albon. Hodně se bude montovat u Sebastiana Vettela
2'
No a ředitelství závodu vyvěsila červenou vlajku, která asi jen tak nezmizí.
Alexandra Albona skutečně zradila pohonná jednotka. Nebyla to nehoda.
V opakovaném záběru vidíme, že Vettela skřípl Alonso, zatímco se Němec pral s mokrou vozovkou. Sainz se dostal do aquaplaningu. Roztočil se i Čou, ten ale trať neopustil a hned se otočil.
2'
Rána Carlose Sainze musela být obrovská.
1'
Pořadí po 1. kole
1. Max Verstappen (NED/Red Bull)
2. Charles Leclerc (MON/Ferrari) +2.525
3. Sergio Pérez (MEX/Red Bull) +5.493
4. Esteban Ocon (FRA/Alpine) +11.468
5. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) +18.593
6. Fernando Alonso (ESP/Alpine) +20.768
7. George Russell (GBR/Mercedes) +26.312
8. Daniel Ricciardo (AUS/McLaren) +27.731
9. Júki Cunoda (JAP/AlphaTauri) +31.182
10. Mick Schumacher (GER/Haas) +29.727
1'
A na trať vyráží Safety car. Pierre Gasly má na přednám křídle reklamní banner, svůj vůz odstavil i Albon.
1'
Carlos Sainz vyletěl z trati!
1'
Alonso se v zatáčce dostal přes Hamiltona.
1'
Hned máme žlutou vlajku. Byl to zřejmě Vettel.
1'
Max Verstappen neměl ideální start a musel se přetlačovat s Leclercem, nakonec ho ale utlačil za sebe.
Nicholas Latifi už je ve svém chlívku, jdeme na to!
Max Verstappen tlačil na to zajet kolo co nejrychleji. Bude tak chvíli čekat.
Vody na trati je opravdu dost. Všechny vozy jsou na zelených pneumatikách, možná se ale dočkáme i modrých.
Max Verstappen vede dvacet vozů do zahřívacího kola.
Pierre Gasly nakonec bude po výměně křídel startovat z boxů.
V Suzuce dle očekávání prší. Nejdůležitější je co nejrychleji odstartovat, protože intenzita deště se má ještě zvednout. Ve Ferrari odhadují mrholení na půl hodiny, následně silná přeháňka.
Počasí
Velkou neznámou je jaké počasí nás v neděli ráno na Suzuce přivítá. Pátek celý propršel, v sobotu sluníčko kam jen oko dohlédlo a neděle? Ta slibuje 40-90 % pravděpodobnost deště s teplotami okolo 20°C. Na krizový scénář ze Singapuru tak ještě rozhodně nemusí padat prach v archívech.
Předběžné složení startovního roštu pro VC Japonska:
1. řada: Max Verstappen (NED/Red Bull),
Charles Leclerc (MON/Ferrari)
2. řada: Carlos Sainz (ESP/Ferrari),
Sergio Pérez (MEX/Red Bull)
3. řada: Esteban Ocon (FRA/Alpine),
Lewis Hamilton (GBR/Mercedes)
4. řada: Fernando Alonso (ESP/Alpine),
George Russell (GBR/Mercedes)
5. řada: Sebastian Vettel (GER/Aston Martin),
Lando Norris (GBR/McLaren)
6. řada: Daniel Ricciardo (AUS/McLaren),
Valtteri Bottas (FIN/Alfa Romeo)
7. řada: Júki Cunoda (JAP/AlphaTauri),
Kuan-jü Čou (CHN/Alfa Romeo)
8. řada: Mick Schumacher (GER/Haas),
Alexander Albon (THA/Williams)
9. řada: Pierre Gasly (FRA/AlphaTauri),
Kevin Magnussen (DEN/Haas)
10. řada: Lance Stroll (CAN/Aston Martin),
Nicholas Latifi (CAN/Williams)
Výsledek kvalifikace:
1.
Max Verstappen (NED/Red Bull) 1:29.304
2.
Charles Leclerc (MON/Ferrari) 1:29.314
3.
Carlos Sainz (ESP/Ferrari) 1:29.361
4.
Sergio Pérez (MEX/Red Bull) 1:29.709
5.
Esteban Ocon (FRA/Alpine) 1:30.165
6.
Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) 1:30.261
7.
Fernando Alonso (ESP/Alpine) 1:30.322
8.
George Russell (GBR/Mercedes) 1:30.389
9.
Sebastian Vettel (GER/Aston Martin) 1:30.554
10.
Lando Norris (GBR/McLaren) 1:31.003
---
11.
Daniel Ricciardo (AUS/McLaren) 1:30.659
12.
Valtteri Bottas (FIN/Alfa Romeo) 1:30.709
13.
Júki Cunoda (JAP/AlphaTauri) 1:30.808
14.
Kuan-jü Čou (CHN/Alfa Romeo) 1:30.953
15.
Mick Schumacher (GER/Haas) 1:31.439
---
16.
Alexander Albon (THA/Williams) 1:31.311
17.
Pierre Gasly (FRA/AlphaTauri) 1:31.322
18.
Kevin Magnussen (DEN/Haas) 1:31.352
19.
Lance Stroll (CAN/Aston Martin) 1:31.419
20.
Nicholas Latifi (CAN/Williams) 1:31.511
Kvalifikace
Kvalifikace se jela za pěkného počasí a jezdci tedy mohli naplno ukázat své dovednosti, byť to tedy na začátku vypadalo, že Charles Leclerc nestihne nastoupit do Q1, protože technici se spuštěním časomíry divoce pracovali na jeho podlaze. To Pierre Gasly na své techniky nebyl moc hezký, když se na trati trápil s brzdami. Obě AlphaTauri místy až příliš moc probržďovali svá kola a to je nejspíš stálo lepší výsledek (Gasly vypadl v Q1, Cúnoda v Q2). Stejně tak se trápily Mercedesy, které braly jen šesté a osmé místo.
Dobrý výsledek podávaly McLareny, nakonec z toho je ale jen start ze středu pole, vyšvihly se Alpiny a Sebastian Vettel na Astonu. Kvalifikaci ale vyhrál Max Verstappen před oběma Ferrari.
Max Verstappen dnes šampionem?
To je otázka, která je rozhodně nasnadě, byť se matematické možnosti po nedělní VC opět razantně proměnily. Pilot Red Bullu totiž doplatil na chybu týmů, který mu dal málo benzínu. Holanďan tak v posledních vteřinách kvalifikace místo projetí cílem musel skvělý čas vypustit, jelikož by byl diskvalifikovaný. Startoval tak až osmý a v neděli skončit nakonec jen o příčku výše, zatímco Charles Leclerc byl druhý a Sergio Pérez dokonce první.
Aby se tak dnes mohl korunovat nový šampion, musí Verstappen vyhrát a Leclerc skončit třetí. Pokud by ovšem úřadující mistr světa vyhrál a ještě získal bod za extra kolo, druhý titul by získal bez ohledu na výsledek Ferrari. Pokud ale Monačan nebo týmový kolega Pérez skončí v závodě před Maxem, rozuzlení se protáhne do Ameriky. Nadále ale platí, že by oba museli skončit na pódiu.
Dobré ráno, všechny formy života, a vítejte u závodu Formule 1! Tento víkend se seriál zastavil v Japonsku na ikonické trati Suzuka a po, řekněme až drastickém, závodě v Singapuru předpověď hlásí 40% šanci na déšť, takže zřejmě nás zase čeká pořádná VC!
Vítáme vás u on-line přenosu. Závod začíná v 07:00.