10. Borussia Dortmund 5,05 (miliardy korun) Žlutočerná družina sklízí obdiv Evropy a může ji mrzet, že v Německu stojí proti ní Bayern Mnichov. Ten vyhrál ligu o 25 bodů a Borussii dostal na kolena i ve finále Ligy mistrů. I tak se ale obchodní značka z Dortmundu líbí. Nic na tom nemění, že uzavírá první desítku.Zdroj: EPA
9. AC Milán 5,1 (miliardy korun). Nejlepší z italských celků v obchodním žebříčku figuruje na deváté pozici. Přitom v Serii A skončil až třetí za mistrovským Juventusem a druhou Neapolí.Zdroj: EPA
8. Manchester City 6,425 (miliardy korun). Vlastníci klubu sice utrácejí peníze za posily, ale ani to klubu Etihad Stadium trofej v téhle sezoně nezajistilo. Tým neuspěl v Premier League ani v Lize mistrů, z té vypadl velmi brzy. Proto se poroučel z klubu manažer Roberto Mancini.Zdroj: EPA
7. Liverpool 7 (miliard korun). Další tradiční anglická značka, která však těží hlavně z historie. Klub v posledních sezonách spíš chřadne, na špičku tabulky Premier League se klub díval z uctivé vzdálenosti. Na mistrovský Manchester United ztratil 28 bodů.Zdroj: EPA
6. Arsenal 7,975 (miliardy korun). Šestá pozice patří Arsenalu, kde hraje další z českých reprezentantů Tomáš Rosický. Klub má za sebou další sezonu, v níž marně toužil po nějaké z trofejí, což mu ubližuje nejen v očích vlastních fanoušků, ale i expertů.Zdroj: Reuters
5. Chelsea 8,13 (miliardy korun). V první pětce má také anglický fotbal dva zástupce a to zásluhou Chelsea, kde působí i český reprezentační gólman Petr Čech. Před rokem slavili „Blues“ triumf v Lize mistrů, tentokrát Čechův tým laskal po výhře nad Benfikou jen evropskou trofej číslo 2 v Evropské lize. Značku klubu ze Stamforde Bridge ohodnotili experti sumou 325 milionů eur, 8,13 miliady českých korun.Zdroj: ČTK/AP
4. FC Barcelona 11,1 (miliardy korun). Katalánský kolos skončil stejně jako vloni na čtvrtém místě až za svým rivalem z hlavního města Španělska. Obchodní značka klubu, za který válí hvězdný Lionel Messi, má podle odborníků hodnotu 444 milionů euro, čili 11,1 miliardy korun. Tým ovládl španělskou nejvyšší soutěž, ale v Lize mistrů dostal příděl od Bayernu Mnichov.Zdroj: EPA
3. Real Madrid 12,05 (miliardy korun). „Bílý balet“ sice drží třetí příčku, ale má za sebou nevydařenou sezonu. Neobhájil mistrovský titul, marně toužil pod vedením Josého Mourinha i po triumfu v Lize mistrů. Proto v hodnocení obchodních značek za vedoucím duem výrazně zaostává. Značku královského klubu experti ohodnotili 482 miliony euro, v českých korunách 12,05 miliardy.Zdroj: Reuters
2. Manchester United 16,25 (miliardy korun). Klub z Old Trafford si proti minulému roku pohoršil o dvě procenta. Nic na tom nezměnil ani jubilejní dvacátý titul v Premier League. Na další trofeje se v Manchesteru čekalo marně. Tým vypadl už v osmifinále Ligy mistrů s Realem Madrid, negativní dopad měl i odchod trenérského matadora Alexe Fergusona. Ten za necelých 27 let na lavičce United dovedl tým k 38 trofejím.Zdroj: EPA
1. Bayern Mnichov 16,7 (miliardy korun). Bavorská mašina šlapala fantasticky a v Evropě neměla konkurenci. Teď se může těšit z prvenství i na poli obchodním. Značka „Bayern Mnichov je totiž vůbec nejhodnotnější ve fotbalovém světě. Renomovaná firma Brand Finance ji ocenila na 668 milionů eur, což je v přepočtu 16,7 miliardy českých korun. Proti minulé sezoně se povedlo německému šampionovi vylepšit svou cenu o osm procent, což stačilo k tomu, aby sesadil dosavadního krále „obchodního světa“ – Manchester United. „Bayern s přehledem vládne v Německu, ale jeho letošní triumf v Lize mistrů mu navíc otevírá dveře na světový trh,“ tvrdí Dave Chattaway z ratingové společnosti. Klub vede žebříček díky „působivé finanční síle, stoupajícímu dobrému jménu spojenému s kvalitním fotbalem.“Zdroj: Reuters