Bayern zválcoval bundesligu, vyhrál i Ligu mistrů. Bavorský gigant vládne i mimo trávník. Značka Bayern Mnichov má totiž nejhonosnější zvuk i ve světě obchodu. Specialisté ze společnosti Brand Finance označili tuhle značku jako nejcennější (16,7 miliardy korun). Kam se hrabe druhý Manchester United, nebo třetí Real Madrid...
I když je v čele německý klub, první desítku opanovala mužstva z Anglie. Těch se vměstnalo mezi TOP 10 pět. Kromě manchesterských United a Citizens mají v obchodním světě dobrý zvuk i Chelsea, Arsenal a Liverpool. Německo zastupuje v desítce poražený finalista z Ligy mistrů – Dortmund.
I tak ale expert z Brand Finance oceňuje německou nejvyšší soutěž. Mezi nejlepšími 25 celky mají Německo a Anglie po šesti účastnících, čtyři pak Itálie.
„Levnější lístky, vysoká návštěvnost, finanční prozíravost. Bundesliga to je atraktivní alternativa k Premier League,“ tvrdí David Haigh, generální ředitel Brand Finance.
„Stejně jako britští politici již dlouho volají po tom, aby naše ekonomika napodobila německý směr ohledně středních firem, tak nyní sportovní komentátory zajímá, zda se můžeme něco naučit z bundesligy,“ dodal.
Prohlédněte si žebříček nejcennějších značek světa
Více o tomto tématu i další pořadí najdete ve čtvrtek v deníku Sport.