TOP 10 NEJ fotbalových značek: Bayern válcuje United i Real

10. Borussia Dortmund 5,05 (miliardy korun) Žlutočerná družina sklízí obdiv Evropy a může ji mrzet, že v Německu stojí proti ní Bayern Mnichov. Ten vyhrál ligu o 25 bodů a Borussii dostal na kolena i ve finále Ligy mistrů. I tak se ale obchodní značka z Dortmundu líbí. Nic na tom nemění, že uzavírá první desítku.
9. AC Milán 5,1 (miliardy korun). Nejlepší z italských celků v obchodním žebříčku figuruje na deváté pozici. Přitom v Serii A skončil až třetí za mistrovským Juventusem a druhou Neapolí.
8. Manchester City 6,425 (miliardy korun). Vlastníci klubu sice utrácejí peníze za posily, ale ani to klubu Etihad Stadium trofej v téhle sezoně nezajistilo. Tým neuspěl v Premier League ani v Lize mistrů, z té vypadl velmi brzy. Proto se poroučel z klubu manažer Roberto Mancini.
7. Liverpool 7 (miliard korun). Další tradiční anglická značka, která však těží hlavně z historie. Klub v posledních sezonách spíš chřadne, na špičku tabulky Premier League se klub díval z uctivé vzdálenosti. Na mistrovský Manchester United ztratil 28 bodů.
6. Arsenal 7,975 (miliardy korun). Šestá pozice patří Arsenalu, kde hraje další z českých reprezentantů Tomáš Rosický. Klub má za sebou další sezonu, v níž marně toužil po nějaké z trofejí, což mu ubližuje nejen v očích vlastních fanoušků, ale i expertů.
5. Chelsea 8,13 (miliardy korun). V první pětce má také anglický fotbal dva zástupce a to zásluhou Chelsea, kde působí i český reprezentační gólman Petr Čech. Před rokem slavili „Blues“ triumf v Lize mistrů, tentokrát Čechův tým laskal po výhře nad Benfikou jen evropskou trofej číslo 2 v Evropské lize. Značku klubu ze Stamforde Bridge ohodnotili experti sumou 325 milionů eur, 8,13 miliady českých korun.
4. FC Barcelona 11,1 (miliardy korun). Katalánský kolos skončil stejně jako vloni na čtvrtém místě až za svým rivalem z hlavního města Španělska. Obchodní značka klubu, za který válí hvězdný Lionel Messi, má podle odborníků hodnotu 444 milionů euro, čili 11,1 miliardy korun. Tým ovládl španělskou nejvyšší soutěž, ale v Lize mistrů dostal příděl od Bayernu Mnichov.
10
Fotogalerie
iSport.cz
Zahraničí
Začít diskusi (0)

Bayern zválcoval bundesligu, vyhrál i Ligu mistrů. Bavorský gigant vládne i mimo trávník. Značka Bayern Mnichov má totiž nejhonosnější zvuk i ve světě obchodu. Specialisté ze společnosti Brand Finance označili tuhle značku jako nejcennější (16,7 miliardy korun). Kam se hrabe druhý Manchester United, nebo třetí Real Madrid...

I když je v čele německý klub, první desítku opanovala mužstva z Anglie. Těch se vměstnalo mezi TOP 10 pět. Kromě manchesterských United a Citizens mají v obchodním světě dobrý zvuk i Chelsea, Arsenal a Liverpool. Německo zastupuje v desítce poražený finalista z Ligy mistrů – Dortmund.

I tak ale expert z Brand Finance oceňuje německou nejvyšší soutěž. Mezi nejlepšími 25 celky mají Německo a Anglie po šesti účastnících, čtyři pak Itálie.

„Levnější lístky, vysoká návštěvnost, finanční prozíravost. Bundesliga to je atraktivní alternativa k Premier League,“ tvrdí David Haigh, generální ředitel Brand Finance.

„Stejně jako britští politici již dlouho volají po tom, aby naše ekonomika napodobila německý směr ohledně středních firem, tak nyní sportovní komentátory zajímá, zda se můžeme něco naučit z bundesligy,“ dodal.

Prohlédněte si žebříček nejcennějších značek světa

Více o tomto tématu i další pořadí najdete ve čtvrtek v deníku Sport.

Začít diskuzi

Doporučujeme

Načíst další články

Články z jiných titulů