Úterý 16. dubna 2024
Svátek slaví Irena, zítra Rudolf
Oblačno, déšť 10°C

Žebříček: Na reklamách vydělá nejvíc Federer, kam se hrabe Ronaldo

Autor: ija

Je to vyhlášený elegán, příkladný otec čtyř dětí, sportovec tělem i duší a charisma z něj sálá na všechny strany. Žádný div, že tenisová legenda Roger Federer (35) vládne žebříčku sportovců nejlépe využitelných pro marketing. Od sponzorů loni pobral půldruhé miliardy korun! A to i přesto, že většinu roku marodil s operovaným kolenem. Projděte si poměrně překvapivý žebříček v naší galerii!

1. Rogeru Federerovi patří primát sportovce nejlépe využitelného v reklamě. Od sponzorů loni pobral víc než 1,5 miliardy.
1. Rogeru Federerovi patří primát sportovce nejlépe využitelného v reklamě. Od sponzorů loni pobral víc než 1,5 miliardy.

Žebříčku, který sestavila prestižní londýnská škola marketingu (London School of Marketing), dominují golfisté, tenisté a basketbalisté. Fotbalisté úplně pohořeli, Cristiano Ronaldo, který je považován za marketingového mága, je až v závěru první desítky, Lionel Messi v ní úplně chybí.

Roger Federer podstoupil v březnu operaci kolena, zmeškal olympiádu v Riu i US Open, a i přes tenisově dost špatný rok vydělal mimo kurty v přepočtu jednu a půl miliardy. Mezi jeho sponzory patří giganti jako Nike, Wilson, Credit Suisse, Mercedes nebo výrobce luxusních hodinek Rolex.

Jeho reklamní smlouvy ukazují, že víc než sportovní úspěchy je pro dlouhodobé sponzorování často důležitá osobnost. A Federer je zosobněním kladného hrdiny, nikdy kolem něj nevznikl skandál, má spořádanou rodinu, s manželkou Mirkou vychovávají čtyři děti, dvoje dvojčata.

Jedinými dvěma ženami v žebříčku jsou také tenistky. Serena Williamsová je sedmnáctá, Maria Šarapovová o místo za ní. A to i přesto, že kvůli dopingovému trestu nesmí hrát. Obě si loni u sponzorů přišly na 513 milionů.