Vozy japonské značky Subaru se dlouhá léta charakterizovaly pohonem všech kol a motorem s protiběžnými písty (tzv. boxer). V posledních letech k nim ale přibyl ještě důraz na bezpečnost. Jak to vypadá u Subaru Outback?
Dnešní modely Subaru tak sázejí na sadu bezpečnostních asistentů EyeSight, který firma postupně vylepšuje. Vylepšeného balíčku pomocníků se nedávno dočkal i model Outback, který má EyeSight standardně ve všech nabízených variantách.
Subaru Outback je jedním z průkopníků dnes tak populárních „terénních“ kombi, kombíků se zvýšeným podvozkem a oplastovanou karoserií, které se nebojí ani jízdy mimo zpevněné cesty. Jeho první generace dorazila již v roce 1993, tedy dávno před všemi těmi Scouty, Allroady nebo Alltracky.
Dnešní Outback se prodává od roku 2015, a přestože se ještě letos představí nástupce, současné provedení má stále co nabídnout. Ať už schopnosti v terénu díky systému pohonu všech kol s variabilním rozdělením točivého momentu a slušné světlé výšce 200 mm, nebo vynikající jízdní vlastnosti.
Outback je na jednu stranu komfortní, na druhou stranu jako správné Subaru také skvěle pobaví v zatáčkách. Spolehlivý pohon všech kol vás navíc nenechá ve štychu ani na zasněžených horách, s kluzkým povrchem si poradí naprosto s přehledem. Tolik jistoty za volantem dá za takových podmínek málokteré vozidlo.
Plusem je i zmíněný systém EyeSight, který využívá dvojici stereo kamer za čelním sklem, aby zachytily trojrozměrný barevný obraz a zvládly tak precizně odhadnout tvar, rychlost i vzdálenost od vozidel nebo chodců před autem. Perfektně tak jako druhý pár očí sledují dění a v případě nouze systém upozorní řidiče na potenciální nebezpečí nebo dokonce vůz automaticky zastaví.
Současná třetí verze EyeSightu vedle adaptivního tempomatu nebo automatického brzdění nabízí nově také systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu. Ten sleduje vodorovné značení a v rychlostech nad 60 km/h zasahuje do řízení, aby vozidlo nechtěně nevyjelo z jízdního pruhu. Systém se hodí primárně na dálnicích, s ostrými zatáčkami si ale poradit moc neumí.
Subaru ale Outback průběžně vylepšuje i dalším způsobem. Při parkování oceníte novou kameru na pravém vnějším zpětném zrcátku, která omezuje mrtvý úhel a prostřednictvím promítaného obrazu na displej multimediálního systému pomáhá s orientací v omezeném prostoru. Při parkování hravě ukáže, jak daleko stojíte od obrubníku. Obraz kamery by ale mohl mít vyšší rozlišení.
Nové jsou i varovné diody před vozidly v mrtvém úhlu, umístěné na vnitřní hraně rámu vnějšího zpětného zrcátka. Nahradily nenápadnou kontrolku umístěnou ve skle zrcátka, která se dala snadno přehlédnout.
Nevýhodou však může být absence turbodieselu v nabídce. Zájem o naftové motory sice klesá, ve střední třídě ale hrají stále důležitou roli. Benzinový čtyřválec 2.5i (129 kW) však poskytuje dostatečnou sílu a i spotřeba pohybující se kolem osmi a devíti litrů odpovídá dané kategorii.
Cena startuje na částce 950 000 Kč s tím, že je v ní zahrnut nejen pohon všech kol a bezstupňová automatická převodovka Lineartronic, ale také diodové světlomety, bezklíčové odemykání, dvouzónová automatická převodovka nebo sedm airbagů.
Subaru Outback |
Motor: čtyřválcový boxer, benzin |