Enge: Monza je superrychlá, ale jel jsem i víc. Co je špatně ve Ferrari?

Trať v Monze zná jako málokdo z Čechů. Před jednadvaceti lety si tu odbyl svou premiéru za tým Prost. Řeč je o Tomáši Engem, prvním a historicky jediném českém pilotovi formule 1. „Do teď mě mrazí v zádech, když se dívám na přenos,“ říká závodník. Komu by podle něj italský okruh přezdívaný Chrám rychlosti mohl sedět? A jak hodnotí aktuální situaci ve Ferrari?
O víkendu nás čeká Velká cena v Monze. Vy tuto trať dobře znáte, mohl byste ji popsat?
„Tento okruh vznikl už někdy v padesátých letech. Mistrovství světa vozů formule 1 se tu jezdí prakticky od svého prvopočátku. Tenkrát se jezdilo ještě na takovém oválu, který byl součástí trati. Ten se sice už aktuálně nevyužívá, ale oválné zatáčky tam pořád ještě zůstaly. Já jsem v Monze absolvoval svoji premiéru ve formuli 1, takže na ni mám krásné vzpomínky a doteď mě mrazí v zádech, když koukám na přenos GP.“
Jaký je okruh, co se týká rychlosti?
„Monza patří mezi superrychlé tratě, což je z diváckého hlediska vždycky hodně zajímavé. Může přinést skvělé souboje a předjíždění. Bohužel tu taky nebývá daleko k haváriím, což si samozřejmě nikdo nepřeje. Například loni tu havaroval Max Verstappen s Lewisem Hamiltonem. Verstappenovo auto tehdy vyletělo do vzduchu a přistálo na monopostu Hamiltona. Nikomu se naštěstí nic nestalo.“
Byl závod v Monze nejrychlejší, jaký jste v životě absolvoval?
„Kolik jsem tenkrát v Itálii jel, už si přesně nevzpomenu, ale předpokládám, že to bylo něco kolem 330 km/h. Už jsem absolvoval ale určitě i rychlejší jízdy. Nejrychleji jsem jel asi v Indianapolis v Americe při Indy500. Na dlouhé cílové rovince se tam dosahovalo maximálních rychlostí přes 380 km/h. Obzvlášť v kvalifikaci to bylo bláznivé, tam byl průměr na kolo kolem 350 km/h.“
Komu by okruh v Monze mohl o víkendu sedět nejvíc?
„Pokud bude sucho, myslím, že to bude