Chtít porazit seveřany? Sebevražda, říká Prokop po nemoci

Martin Prokop na Rallye Monte Carlo
Martin Prokop na Rallye Monte CarloZdroj: profimedia
Rallye
Začít diskusi (0)

ROZHOVOR | Trápí ho viróza a nepřidává mu ani drsné severské prostředí. Když má totiž český pilot Martin Prokop vylézt před svým druhým startem v letošním ročníku WRC z auta, profackuje ho ledový vzduch a teploty kolem mínus dvaceti stupňů. „Stále se tu dávám za pochodu dohromady. Zhubl jsem ale čtyři kila a vážím jako kdysi na gymnáziu,“ říkal jezdec Fordu před Švédskou rallye.

Místo klidných příprav na druhý letošní start mezi elitou zažil dny plné potu a improvizace. Rychlá léčba nachlazení a hromada prášků na českého pilota ještě zabrala, ne tak ale na jeho okolí. „Těsně před startem mi onemocněl technik a organizátor. Jsem tu ve Švédsku prakticky bez vedení týmu.“

Ani vy jste ale na tom nebyl před pár dny dobře. Prý jste neudržel v ruce ani volant od play stationu. Jste připraven na Rallye Švédsko?
„Ano, už je to lepší. Nějaká energie se mi přeci jen vrátila. Musel jsem ale kvůli tomu zrušit přípravu na Rally Finnskog, takže přípravy na sníh proběhly až teď na místě. Mráz mi sice pořád nedělá úplně nejlíp, jenže ono je těžké se mu zrovna tady vyhnout.“

Právě, Rallye Švédsko patří k těm nejchladnějším závodům. Jak se proti zimě chránit?
„Jednoduše, nevylézám z vytopeného auta (směje se). Opravdu, snažím se být celou dobu vevnitř, abych nemusel ten studený vzduch dýchat. Rukavice sice mít nemůžu, zato ale mám termoprádlo a speciální boty s vyhříváním. Silné ponožky sice nenosím, abych měl cit na plynu, ale na přejezdu si ještě můžeme vzít bundu. A ta se také hodí.“

Cítíte se přesto stále po nemoci oslaben oslaben? Ztratil jste po horečkách svou váhu?
„Fit nejsem. Ztratil jsem asi čtyři kila a vážím asi stejně, jako kdysi dávno na gymnáziu. Cítím se hubený a bez síly, ale snažím se energii doplňovat, kde se dá. Hlavně vydatně odpočívat a spát. Za volantem během erzet se nedá šetřit, musím to projet na maximum, ale poté musím regenerovat.“

Radil jste se i s ostatními jezdci, jak třeba doplňovat energii nebo střádat síly?
„To ne, není tu moc času si s ostatními povídat. Máme zase hodně přejezdů, takže všichni jsou vždy rádi, když jsou všichni zalezlí v autech. Doplňuji ale energii tím, co normálně nejím. Láduji tedy do sebe různé hroznové cukry, med a věci, které se dají rychle rozložit na energii.“

Čeká na vás čtyřiadvacet erzet, hodně ve tmě a únavné zimě. Nebojíte se těch podmínek?
„To je pravda, budou specifické. Není tu sice moc sněhu, ale za to větší zima. A to je také nepříjemné, neboť chybí sněhové bariéry, které vás v případě vyjetí mohou vrátit. Bude to zvláštní Švédská rallye, pokud nezasněží. Na ledu a bez sněhu bude při takových rychlostech nebezpečná.“

A co vaše cíle? Je možné zopakovat i za těchto okolností deváté místo z posledního Rallye Monte Carla?
„To nemohu říct, pojedeme ji ale podobně. Potřebujeme se na začátku sezony rozjet, získat zkušenosti a hodně věcí zlepšit. Možná to nebude úplně ideální. Říct však, že zde jedeme porazit severské jezdce, by byla sebevražda.“

Program Rallye Švédsko (9. – 12. 2. 2012)

Shakedown: 9. 2. 2012 – 1RZ

1. etapa (10.2.) – 9 RZ

2. etapa (11.2) – 8 RZ

3. etapa (12.2) – 5 RZ +1 Power stage

Itinerář: 24 rychlostních zkoušek, celkem 349,16 km měřených.

Celková délka rally: 1842,60 km

Začít diskuzi