9. října 2008 • 15:02

Oslaví Loeb titul již po Korsické rallye?

Autor: ČTK
TOP VIDEA
SESTŘIH: Toronto - Boston 2:4. Bruins znovu vedou, Pastrňák asistoval
Lokvenc: Chemie Kuchty a Birmančeviče je úžasná! Chorý není zákeřňák
VŠECHNA VIDEA ZDE

Současný král automobilových soutěží Francouz Sébastien Loeb si v nadcházející Korsické rallye může v předstihu zajistit pátý triumf v mistrovství světa za sebou.



Tovární jednička Citroënu vede průběžné pořadí seriálu tři podniky před koncem s náskokem dvanácti bodů před Mikko Hirvonenem z Finska a na asfaltových tratích ve Francii bude opět favoritem.

Loeb domácí soutěž vyhrál třikrát za sebou, tamní náročné tratě s řadou zatáček mu sedí. V neděli se radoval z vítězství ve Španělsku, takže je i v dobré psychické pohodě. Velké změny nemusí dělat ani v nastavení vozu.

"Udělali jsme jen několik drobných změn, aby auto lépe sedělo v zatáčkách. Korsika ale není žádná pomalá rallye, i tady se budeme snažit jet rychle a vyhrát," uvedl Loeb v tiskové zprávě týmu.

Moc dobře si uvědomuje, že případné desáté letošní vítězství by jej hodně přiblížilo celkovému triumfu. Podobně je na tom i Citroën v hodnocení značek.

Druhý Ford ztrácí 27 bodů. "Naše pozice jsou v obou šampionátech dobré a při příznivém scénáři můžeme jeden nebo oba vyhrát už tady. Naším základním cílem je ale posílení našich pozic," uvedl čtyřiatřicetiletý Francouz, který na Korsice vyhrál už 33 rychlostních zkoušek v kariéře.

Nelehkou úlohu bude mít Hirvonen, který nepatří mezi asfaltové specialisty a jeho maximem na Korsice je čtvrté místo z roku 2006. Pokud chce finská jednička Fordu ještě v této sezoně pomýšlet na titul, potřebovala by ztrátu na Loeba snížit. Pokud rozdíl naopak vzroste na 20 bodů, může Francouz začít slavit.

"Dvě soutěže za sebou během dvou víkendů mi vyhovují. Když jedna skončí a hned začíná druhá, je mnohem jednodušší si udržet styl, který je pro asfaltovou soutěž potřeba.

I když byl povrch některých silnic v minulých letech opraven, stále tu zůstává dost úseků s drsným a rozbitým asfaltem, kde se hodně opotřebovávají pneumatiky," uvedl Hirvonen. "Bude to těžké, ale Korsiku mám rád, protože je to větší klasika,než ostatní asfalty."

Ford bude opět hodně spoléhat opět na Francoise Duvala z Belgie, jenž usedne stejně jako ve Španělsku do druhého továrního vozu. "Katalánská rallye se mi vydařila, ale myslím, že na Korsice by to mohlo být ještě lepší a že bych tu mohl jet na vítězství.

Docela si věřím, protože Katalánsko bylo na tuto soutěž dobrou přípravou. Je to náročná rallye a pro jezdce dost tvrdá, což jsou podmínky, ve kterých si libuji," řekl Duval, jenž byl ve Španělsku třetí.

Ve Francii se představí i Martin Prokop, kterého čeká poslední díl takzvaného juniorského šampionátu. Český pilot před týdnem ve Španělsku slavil vítězství ve své kategorii a rád by vyhrál i nyní. Jeho cílem je prosadit se v konečném hodnocení JWRC mezi trojici nejlepších. Vyhrát už ale nemůže.

"Pojedeme stejně jako v Katalánsku, to znamená co nejrychleji a budeme čekat na zaváhání soupeřů, abychom se posunuli v celkovém hodnocení," řekl Prokop.

Základnou rallye bude opět Ajaccio, tratě povedou poblíž západního pobřeží ostrova. Každá etapa je tvořena dvěma identickými sériemi rychlostních zkoušek, které posádky absolvují dopoledne a odpoledne. Na posádky čeká 16 rychlostních zkoušek o celkové délce 359 km.

Průběžné pořadí MS (po 12 z 15 soutěží):
1. Loeb (Fr./Citroën C4) 96, 2. Hirvonen (Fin./Ford Focus) 84, 3. Sordo (Šp./Citroën C4) 59, 4. Atkinson (Austr./Subaru Impreza) 42, 5. Latvala (Fin./Ford Focus) 37, 6. P. Solberg (Nor./Subaru Impreza) 36.

Pořadí týmů: 1. Citroen Total 159 b., 2. BP-Ford 132, 3. Subaru 81, 4. Stobart M-Sport Ford 52, 5. Munchi's Ford 22, 6. Suzuki 20.

Pořadí JWRC: 1. Ogier (Fr./Citroën C2) 34, 2. Burkart (Něm./Citroën C2) 30, 3. Gallagher (Ir./Citroën C2) 25, ...5. Prokop (ČR/Citroën C2) 22.

Články odjinud


Články odjinud