Ivo Pospíšil
16. června 2014 • 12:06

Štajfova nová výzva. Po finských mrazech plánuje drsnou Panamericanu

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
V čem se Pardubice zlepšily? Pánik - bez komentáře. Marinčin by chyběl hodně
PRVNÍ DOJEM: Vsetín by si měl pomoct přesilovkami. Naskočí do baráže Jágr?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Jezdí evropskou rally-trofej, účastnil se podniku Arctic Rally za polárním kruhem a nyní ho čeká nová výzva. Do střední Ameriky na slavnou La Carrera Panamericana se chystá odjet český pilot Vojtěch Štajf. „Chci opět zažít něco netradičního,“ říká. Na víkendových Legendách pokřtil jeden z vozů a patronku jim bude dělat herečka Anna Polívková, vnučka slavného jezdce Jaroslava Juhana.



Budou prvním ryze českým týmem, který tuhle výzvu absolvuje. Nebezpečná, neznámá a lákává, taková je La Carrera Panamericana, tradiční automobilový podnik ve střední Americe, do něhož letos nastoupí i tři čeští závodníci: Vojtěch Štajf, Jaroslav Petrásek a Petr Kačírek.

A když o víkendu na motoristické slavnosti Legendy křtili jeden ze svých vozů, Porsche 911, pomáhala jim v tom i herečka Anna Polívková. Proč právě ona?

„Pamatuji si z vyprávění svého dědy Jaroslava Juhana, který v Mexiku skutečně závodil a přijde mi to nesmírně poutavé,“ říkala. „Můj děda Jarda Juhan byl pro mě celoživotní inspirací, byl to nesmírně vzdělaný a noblesní člověk a já tedy nyní uvidím reálný závod na vlastní oči,“ vyprávěla.

„Ten příběh, kdy se Anna vydá po stopách svého dědy, se mi líbil,“ přidal se i pilot Vojtěch Štajf. „Zaznamenal tam velké úspěchy. Pro tamější lidi je to něco, jako pro nás Monte Carlo, tam to prostě zná každý,“ doplnil.

Závod se uskuteční v říjnu, ale už nyní finišují přípravy, protože ještě v létě musí vozy odcestovat loděmi do Ameriky. A že se právě hodily do víkendové výstavy Legendy, kde jim dělaly společnost kousky jako Mercedes G6x6 nebo Alfa Romeo C Monza.

Jen český tým La Carrera Panamericana Czech Republic Rally Team vypraví Subaru Coupe, Porsche 911 a BMW 2800 CS.

„Postavit speciál na La Carrera Panamericana je specifické. Ty technické předpisy jsou volnější, jelikož závod nepatří pod FIA a veteráni mohou používat mnoho novodobých věcí,“ říká Štajf.

Pro něj samotného to bude další výzva. Vedle tradiční účasti v českých podnicích má za sebou i Arctic Rallye za polárním kruhem.

„Je to tak, mě nebaví jet pošestnácté jeden závod, ocením i něco netradičního. Chtěl jsem se svést i na Dakaru, ale závodit tam s osobním autem je investice minimálně na 20 milionů a nikde není psáno, že tam uspějete,“ dodal Štajf.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud