Vršecký chce uhájit vedoucí místo

Vojtíšek
VojtíšekZdroj: ČTK
ČTK
Motorismus

Výjimečný závod, který během třídenního programu shlédnou statisíce diváků, se pojede od pátku do neděle na německém závodišti a uzavře první polovinu sezony.

V prestižním klání chce český pilot David Vršecký především udržet průběžné vedení.

Pilot mladoboleslavské závodní stáje Buggyra má v čele klasifikace dvoubodový náskok před Španělem Antoniem Albacetem. Nürburgring by mu měl ale vyhovovat, protože před rokem na něm Buggyra dominovala. Vršecký dokonce vyhrál jeden z pohárových závodů.

Pokud se mu to podaří zopakovat, stane se po letech prvním českým jezdcem, který přijede na sklonku srpna na závody v Mostu jako vedoucí muž průběžného pořadí. "Zní to hodně lákavě a udělám pro úspěch všechno," slíbil před odjezdem do Německa zkušený pilot.

"Máme důvod si věřit - Buggyra vyhrála pět z osmi dosavadních pohárových závodů a dvakrát jsme dokonce slavili double," připomněl úspěšný vstup týmu do sezony.

Štěstí bude potřebovat v Německu především jeho týmový kolega a úřadující šampion Markus Bösiger. Po kvalifikační kolizi v Albacete a výpadku v předchozím závodu v Nogaru je švýcarský jezdec třetí. Na Vršeckého ztrácí 20 bodů. "Loni jsem vedl celý šampionát, teď budu útočit ze třetí pozice. A když se dva perou, třetí se většinou směje," připomněl staré pravidlo.

V zákulisí se začalo spekulovat nad tím, zda vedení týmu neuplatní vzhledem k vývoji šampionátu týmovou strategii, což nebývalo u Roudnických nikdy zvykem. Podle manažera Jana Kalivody to ale nehrozí.

"Tým Antonia Albaceteho loni velmi umně rozehrál hru, která byla postavena právě na neexistující týmové strategii. Jejich obvinění sice postrádala jakoukoli logiku, nicméně dopadlo to tak, že za sebemenší kolizi Davida s Antoniem byl automaticky potrestán i Markus.

Letos nehodláme nic takového dopustit," prohlásil manažer a upozornil, že proti podobnému scénáři jsou i obchodní zájmy týmu, neboť oba piloti mají svůj okruh sponzorů.

Na rozdíl od předchozích závodů letošního EP se na obou závodních speciálech měnily pouze plasty. Prohlídka v roudnickém centru totiž ukázala, že všechny důležité součásti vozu jsou po Nogaru ve stoprocentním stavu.

Technický problém, který stál Bösigera vítězství v nedělním závodu, byl totiž vyřešen ještě ve Francii. "Před Nogarem jsme deklarovali další zrychlení Buggyry a na Nürburgringu budeme taky hodně rychlí," tvrdí technický šéf Buggyra Mario Kress.

Na startu velkého závodu by měl být tradičně také dalších Čech František Vojtíšek, který drží průběžné sedmé místo.

Pořadí EP (po 4 z 10 závodů):
Jednotlivci: 1. Vršecký (ČR/Buggyra) 182, 2. Albacete (Šp./MAN) 180, 3. Bösiger (Švýc./Buggyra) 162, ...7. Vojtíšek (ČR/Renault) 59.
Týmy: 1. Buggyra 377, 2. MAN 296, 3. Renault 210.