Příloha deníku Sport: Kupte si nové auto

Nová škodovka
Nová škodovkaZdroj: Sport
Jan Černý
Motorismus
Začít diskusi (0)

Nová auta krásně voní. To ale není ten hlavní důvod, proč se lidé vypravují do značkových showroomů ve velkém utrácet svoje peníze. Díky slevám a možnosti výhodně získat řadu dalších doprovodných služeb je koupě nového auta zajímavější než kdykoliv před tím.

Za nákupem nového auta vyrazil i Deník Sport a zjistil, že usednout za zcela nový volant je nejenom lákavé, ale také nečekaně snadné.

Konkurence je krásná věc. A když se k ní při přidá ještě světová ekonomická krize, to se potom nakupuje jedna radost. Nejenom reality nebo třeba elektronika, ale hlavně také auta. Pořízení zcela nového vozu bylo pro většinu z nás dlouhou dobu luxusem a pro auta se chodilo většinou do bazarů nebo se prohledávala soukromá inzerce v novinách.

„Přetlak nových automobilů na trhu a to navíc v době ekonomické krize, kdy se zpomalily prodeje všeho, srazil ceny nových aut až o desítky procent,“ říká Tomáš Hyan. Motoristický novinář a člen poroty Auto roku COTY tak potvrzuje, že doba pro nákup nového auta je více než příhodná.

„O škodovky je v Čechách stabilně zájem, když ale fabrika udělá navíc ještě nějakou akci, třeba jako je Octavia Tour, dveře se u nás netrhnou,“ říká Jiří Tichý z pražského dealerství NH Car.

Na Octavii první generace, která zákazníky oslovuje robustním provedením a velkým prostorem, se dokonce může čekat až tři měsíce. Příjemné překvapení ale zákazníky čeká i u ostatních značek.

FerrariFerrari • Sport

Pokud dříve částka 300 tisíc vymezovala teritorium malých vozů, dnes je to hodně slušný rozpočet i na mnohem větší a vybavenější vozy.

Když se neškrtají rovnou ceny, dostává zákazník zdarma výbavu navíc nebo lepší leasingové podmínky. Oblíbeným druhem slevy je také bezplatný servis po určitou dobu nebo karta na palivo.

„Dohadování se o ceně je denní chleba každého prodejce nových vozů. Zákazníci na nás chodí připraveni. Mají v ruce nabídky od konkurence a čekají, jak zareagujeme,“ popisuje oblíbenou vyjednávací taktiku zákazníků Jiří Tichý.

Jak je jednoduché dostat se dnes k novému autu, tak hladce probíhá i samotný proces nákupu. Když zákazník narazí na vhodné skladové auto, nemá požadavky na další výbavu nebo montáž příslušenství a platí hotově, může s novým autem odjet už do hodiny od okamžiku, kdy poprvé překročil práh prodejny.

Armádní vůzArmádní vůz • Sport

„Hlavně malá levná auta už se často kupují stejně jako televize, ale doba je taková. Z auta se stává rychloobrátkové zboží,“ říká marketinkový expert Rudolf Knap.

Kdo na tom všem vydělává? Samozřejmě že my zákazníci. I přes snadnou dostupnost nových aut se vyplatí nakupovat s chladnou hlavou. Stále platí, že auto budeme mít minimálně příštích pět let, tak proč se unáhlovat při výběru modelu, motorizace nebo výbavy.

Navíc kromě toho, že s novým autem budeme příštích pár i jezdit, tak ho také budeme i platit. Hlavně v případě leasingů nebo úvěrů stojí za velké zvážení, na co mám a co bez problémů utáhnu. To se potom může snadno stát, že vábivá vůně nového auta rázem zhořkne.


Co v příloze Auto najdete?

- Na co se připravit cestou do prodejny?
- O jakou slevu si mohu říct?
- Na co si dát pozor?
- Velký přehled aktuálních akcí na vybrané modely
- Pravidelná rubrika celebrita za volantem a test

Začít diskuzi