Petra Kvitová vyhrála dvakrát Wimbledon, ale v reklamách mnohem častěji uvidíte Rusku Marii Šarapovovou, které se totéž nepovedlo. Před dnešním prvním zápasem české tenistky ve Wimbledonu, kterou odstartuje cestu za obhajobou, se o marketingovém potenciálu rozpovídal pro BBC Marijn Bal z agentury IMG. Ta Kvitovou celosvětově zastupuje a je rozhodnuta z ní udělat celosvětovou hvězdu nejen na dvorcích.
Už nejen hvězda pro Česko, agentura má strategii zapracovat na posílení marketingové síly Kvitové také v dalších koutech světa. „Věříme, že má velký potenciál stát globální značkou,“ tvrdí Bal. Jak toho chtějí dosáhnout?
Rozhodně nehodlají měnit image Kvitové. „Je více pokorná, vypadá jako holka od vedle,“ tvrdí Bal. I pro Kvitovou zůstává takový pohled klíčový. „Myslím, že je pro mě důležité zůstat Petrou z Fulneku. Fanoušci ocení přirozenost. Nechci předstírat, že jsem někdo jiný jen kvůli tomu, že vyhrávám tenisové zápasy,“ svěřila se Kvitová, která má hlavní sponzorské smlouvy s výrobci sportovního vybavení Wilson, Nike, Unicredit Bank a Českou poštou.
Pro Kvitovou budou důležité dva trhy. Jako dvojnásobná olympijská vítězka se může uplatnit pochopitelně ve Velké Británii. A pak trochu překvapivě i Čína a Asie. Na tu je napojená díky svému přátelství s úspěšnou tenistkou Li Na, která již loni ukončila kariéru. Kvitová u toho nechyběla. „Staly se z nich sestry i mimo kurt. V těchto místech se nachází hodně příležitostí,“ uvedl Bal.
Svoje šance na marketingovém trhu může Kvitová posílit i na Wimbledonu. Jak se jí povede? To může napovědět už dnešní zápas proti Nizozemce Kiki Bertensové.