Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Lounové přinesl střep smůlu: Dakar dokončíme, i kdybychom to měli do cíle dotlačit

Autor: sm

Jedna eskapáda za druhou!  Tak vypadá letošní Dakar pro zpěvačku Olgu Lounovou. Ještě než se na samotné dějiště dostala, byla účastnící dopravní nehody. Začátek závodu pak pro ni i jejího parťáka přinesl další drama. Vzdát se ale neodmítají.

Zpěvačka Olga Lounová se Dakaru účastní s vozem Mercedes Benz G500 vyrobeném v roce 1989. V Česku bylo auto pořádně otestováno a vše se zdálo perfektní. Problémy ale přišly brzy. "V Čechách to jezdilo perfektně, ale tady v Saúdské Arábii to začalo zlobit hned na privátním testu. Mechanici na autě pracovali celou noc, vyměnili převodovku a zdálo se to být dobré. Jenže při přejezdu do Hailu se po 650 kilometrech ozvala rána a přišli jsme o kardan. Do bivaku nás museli odtáhnout mechanici,“ popsala Lounová.

„Měli jsme docela naspěch, protože druhý den nás čekala slavnostní rampa. Mechanici na autě znovu dělali až do odjezdu, nespali ani minutu. Deset kilometrů se to zdálo ok, ale pak zase rána a vůz přestal jet. Naštěstí nám pomohli čeští závodníci Rudolf Lhotský a Zdeněk Ondráček, kteří nás přes slavnostní rampu přetáhli,“ přiblížila krušné chvíle zpěvačka. 

Nechybělo málo a Lounová, která dělá navigátorku závodníkovi Martinu Čábelovi, by do Dakaru ani neodstartovala. Dvojici spasil až jeden z německých týmů. „Těm Němcům jsme předtím pomohli s jednou věcí my a oni byli tak hodní, že nás protáhli startem prologu a oficiálně jsme tak mohli vstoupit do dakarského závodu. Erzetu jsme ale nedojeli, zůstali jsme stát 50 metrů za startem. Naštěstí se pro nás německý tým zase vrátil a dostal nás do servisu. Kluci byli opravdu úžasní,“ řekla Lounová.

V servisu mechanici zjistili, že nový kardan nevydržel. Posádka se tak musela ve městě poohlednout po náhradních dílech. „Naši kluci pak na autě zase celou noc makali. Komplikace se ale dostavily opět brzy po startu první etapy, kterou jsme byli nuceni ukončit a dostali kompletní penalizaci.“ 

Dvojice těžila z toho, že druhá stage byla zrušena a tak bylo více času na opravu auta. „Zase to vypadalo dobře, ale během třetí etapy se objevil znovu stejný problém, jako při privátním testu. Byla to záhada. Až včera se zjistilo, že trable dělal laminátový střep,“ prozradila Lounová. 

Strastiplný příběh ze začátku Dakaru potvrdil i její parťák Martin Čábela: „Technické problémy byly opravdu nepříjemné. Nevěděli jsme, jak to řešit. Auto se zdálo prokleté. Palivo nám buď pěnilo nebo se vypařovalo, bylo to divné a pocuchalo nám to dost nervy. Laminátový střep se do mechanického vstřikování nejspíš dostal při stavbě auta původním majitelem. Bohužel pro nás se taková závada velice těžko objevuje.“

Ani jeden z dvojice se ale nechce vzdát. "Užili jsme si své, ale Dakar dokončíme, i kdybychom to měli do cíle dotlačit,“ řekla Lounová závodící v barvách týmu Moto Racing Group.